Lexus LS 430: Konkurence pro velkou trojku

Stačí vyměnit jedno písmenko a z Lexusu se stane Luxus. Což přesně vystihuje vlajkovou loď značky Lexus i její cíle na trhu.
Lexus LS 430: Konkurence pro velkou trojku

Když byl po deseti letech na trh uveden model LS 430 jako nástupce LS 400, očekávalo se, že posune úroveň komfortu o pořádný kus dále. Což se také stalo. Jestliže LS 400 byl automobil vynikající především nízkým hlukem a velmi bohatou standardní výbavou, LS 430 jde v těchto oblastech ještě dále.

Velká pozornost byla věnovaná dosažení nejnižšího koeficientu odporu vzduchu ve své třídě (cx=0,25). Výsledkem je mimořádně nízká hladina aerodynamického hluku a příznivější spotřeba paliva. Za již zmíněné pohodlí a tichost vděčí LS 430 i nové pohonné jednotce a přepracovanému systému odpružení.

Srdcem LS 430 je nový osmiválcový motor o 32 ventilech s objemem 4.3 l. Motor je vybaven rozvodem DOHC a navíc i systémem VVT-i (variabilní časování ventilů). Poskytuje maximální výkon 281 k při 5 600 1/min a točivý moment 417 N.m při 3500 1/min.

Motor spolupracuje s novou pětistupňovou elektronicky řízenou inteligentní automatickou převodovkou Super ECT (Electronically Controlled Transmission), která dokáže přizpůsobit řazení jednotlivých stupňů stylu jízdy řidiče a povaze vozovky. Převodovka navíc spolupracuje s řídící jednotkou motoru a dokáže tak v čase přeřazování snížit točivý moment, aby bylo řazení úplně nepostřehnutelné. Další vlastností inteligentní převodovky je, že dokáže rozpoznat stoupání a klesání. Při jízdě do kopce zbytečně nezařazuje vyšší převodový stupeň, aby následně nemuselo dojít k podřazení. Při jízdě z kopce by běžná automatická převodovka nechala zařazený například převodový stupeň 4 nebo 5 a řidič by musel přibrzďovat nebo manuálně podřadit. Při těchto stejných podmínkách jízdy nová převodovka LS 430 podřadí na 3. rychlostní stupeň a vozidlo využívá brzdný účinek motoru. Pro řidiče je tak jízda o mnoho pohodlnější.

Ve spolupráci s počítačem řízenou automatickou pětistupňovou převodovkou zrychlí Lexus LS 430 z 0 na 100 km/h za pouhých 6,7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h.

Nejvyšší možnou úroveň komfortu posádky nového Lexusu LS 430 zajišťuje prostorný a pohodlný interiér. Ve srovnání s LS 400 je interiér vozidla větší, komfortnější a luxusnější. Prostor nad hlavou vpředu se zvýšil o 25 mm, vzadu o 40 mm. Interiér vozidla je ve větší míře obložený ušlechtilým dřevem. Zlepšila se čitelnost kontrolních ovladačů, které nyní disponují novými LED indikátory. O větší pohodlí posádky v nočních hodinách se stará osvětlení interiéru včetně osvětlení prostoru pro nohy cestujících vpředu, osvětlení odklopné skříňky, vnitřních kliček dveří a spon bezpečnostních pásů.

Standardní výbavou je kožené čalounění. Přední sedadla jsou elektricky ovladatelná a to včetně bederní opěrky, nastavení výšky opěrky hlavy a nastavení výšky bezpečnostních pásů. Díky přednímu výsuvnému dílu je možné sedák řidičova sedadla prodloužit o 70 mm, což oceníte pokud máte při řízení rádi opřená celá stehna. Elektricky ovládaný je i volant a to jak v horizontálním, tak vertikálním směru. Vozidlo je vybavené třemi paměťmi pro nastavení poloh sedadel, volantu a vnějších zrcátek. Volant je navíc vybavený funkcí, která zabezpečí, že při vypnutí motoru se posune směrem nahoru, tj. k přístrojové desce, aby se řidiči ulehčilo vystupování z vozidla.

Ve vozidle je sériově zabudovaná audio sestava Mark Levinson, která se skládá z LW/MW/FM přijímače, kazetového přehrávače, měniče na 6 CD a 7 reproduktorů. Samozřejmostí je elektrické ovládání oken a zrcátek a elektricky ovládaná clona na zadním okně, která se při zařazení zpátečky automaticky stáhne. V zimě naopak oceníte vyhřívané čelní sklo.

Lexus LS 430 se na českém trhu prodává ve dvou verzích, které se liší výbavou. Luxusnější provedení, zde popisované, provedení 01 stojí Kč 3 269 000,- levnější provedení 00 stojí Kč 2 739 000,-. V jeho výbavě chybí například navigační systém s LCD obrazovkou, klimatizovaná přední sedadla atd.

Lexus LS 430 má všechny předpoklady, aby uspěl ve srovnání s konkurencí. Otázkou však zůstává, zda uspěje i u zákazníků, protože ti jsou velcí tradicionalisté a proto volí raději Audi A8, BMW 7 nebo Mercedes-Benz třídy S. A to přesto, že za srovnatelně vybavené automobily těchto značek je nutné dost připlatit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 






Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků