Lexus LQ F si chce vyšlápnout na Lamborghini Urus, měl by mít až 650 koní

Komerční úspěch výkonných a rychlých SUV značek Porsche, Lamborghini, BMW či Mercedes bere spánek i dalším výrobcům luxusních aut. Nově chce svou alfou zkrotit uvedenou smečku japonský Lexus.

Vzpomenete si na loňskou studii SUV s názvem LF-1 Limitless, kterou luxusní divize koncernu Toyota představila na detroitském autosalonu? Tento vůz byl už v době své prezentace představován jako symbol příštího stylistického směru Lexusu a náznakem možné vlajkové lodě, a jak se zdá, z mlhavých plánů pomalu krystalizuje velmi zajímavá realita.

Poprvé za volantem Lexusu ES 300h: Tohle bude hodně osobní!

Poprvé za volantem Lexusu ES 300h: Tohle bude hodně osobní!

Pokud jsme si oficiální tiskovou zprávu vyložili mezi řádky správně, nové velké SUV nahrazující americký model LX opravdu bude. Podle Lexusu se bude „se vší pravděpodobností jmenovat LQ“ a jeho platforma bude navržena tak, aby bylo možné použít různé typy pohonu. Nepředpokládáme, že Japonci mluvili o dieselu. Hádáme, že skladba pohonných jednotek bude zahrnovat benzin, hybrid a dost možná i čistě elektrickou variantu.

Ještě lepší je, že Lexus má ambice zatopit současným nejvýkonnějším SUV na trhu, mezi které můžeme zařadit Bentley Bentayga, Porsche Cayenne či různé varianty „eMkových“ modelů od BMW a Mercedesu AMG. Pokud jde o dynamiku v této třídě nezaostává ani Rolls-Royce Cullinan nebo Lamborghini Urus a právě na tyto nejsilnější a nejluxusnější modely cílí rovněž připravovaný Lexus LQ s přídomkem F.

Minitest Lexus LS 500 F Sport: Je bez baterií lepší limuzínou?

Minitest Lexus LS 500 F Sport: Je bez baterií lepší limuzínou?

Automobilka přesné technické parametry svého budoucího křižníku nekonkretizuje, docela vtipně ale ve svém sdělení připouští, že by „nejsilnější verze měla disponovat výkonem větším než 650 koní a konkurovat takovým vozům, jako je Lamborghini Urus. Uvedená konstrukce by byla nepochybně ideálním kandidátem pro první supersportovní SUV v dějinách Lexusu.“

Berte to pro jistotu jako nepotvrzenou spekulaci, ale máme za to, že věty podobného typu nepouští tisková oddělení automobilek do světa jen tak. A je pravděpodobné, že o modelu LQ F již bylo rozhodnuto a Lexus zkrátka jen připravuje půdu a vysílá signály svým zákazníkům. Rádi se necháme překvapit.

Lexus ukázal RC F Track Edition. Atmosférický V8 zůstává, 80 kg odchází

Lexus ukázal RC F Track Edition. Atmosférický V8 zůstává, 80 kg odchází

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků