Lexus LQ F si chce vyšlápnout na Lamborghini Urus, měl by mít až 650 koní

Komerční úspěch výkonných a rychlých SUV značek Porsche, Lamborghini, BMW či Mercedes bere spánek i dalším výrobcům luxusních aut. Nově chce svou alfou zkrotit uvedenou smečku japonský Lexus.

Vzpomenete si na loňskou studii SUV s názvem LF-1 Limitless, kterou luxusní divize koncernu Toyota představila na detroitském autosalonu? Tento vůz byl už v době své prezentace představován jako symbol příštího stylistického směru Lexusu a náznakem možné vlajkové lodě, a jak se zdá, z mlhavých plánů pomalu krystalizuje velmi zajímavá realita.

Poprvé za volantem Lexusu ES 300h: Tohle bude hodně osobní!

Poprvé za volantem Lexusu ES 300h: Tohle bude hodně osobní!

Pokud jsme si oficiální tiskovou zprávu vyložili mezi řádky správně, nové velké SUV nahrazující americký model LX opravdu bude. Podle Lexusu se bude „se vší pravděpodobností jmenovat LQ“ a jeho platforma bude navržena tak, aby bylo možné použít různé typy pohonu. Nepředpokládáme, že Japonci mluvili o dieselu. Hádáme, že skladba pohonných jednotek bude zahrnovat benzin, hybrid a dost možná i čistě elektrickou variantu.

Ještě lepší je, že Lexus má ambice zatopit současným nejvýkonnějším SUV na trhu, mezi které můžeme zařadit Bentley Bentayga, Porsche Cayenne či různé varianty „eMkových“ modelů od BMW a Mercedesu AMG. Pokud jde o dynamiku v této třídě nezaostává ani Rolls-Royce Cullinan nebo Lamborghini Urus a právě na tyto nejsilnější a nejluxusnější modely cílí rovněž připravovaný Lexus LQ s přídomkem F.

Minitest Lexus LS 500 F Sport: Je bez baterií lepší limuzínou?

Minitest Lexus LS 500 F Sport: Je bez baterií lepší limuzínou?

Automobilka přesné technické parametry svého budoucího křižníku nekonkretizuje, docela vtipně ale ve svém sdělení připouští, že by „nejsilnější verze měla disponovat výkonem větším než 650 koní a konkurovat takovým vozům, jako je Lamborghini Urus. Uvedená konstrukce by byla nepochybně ideálním kandidátem pro první supersportovní SUV v dějinách Lexusu.“

Berte to pro jistotu jako nepotvrzenou spekulaci, ale máme za to, že věty podobného typu nepouští tisková oddělení automobilek do světa jen tak. A je pravděpodobné, že o modelu LQ F již bylo rozhodnuto a Lexus zkrátka jen připravuje půdu a vysílá signály svým zákazníkům. Rádi se necháme překvapit.

Lexus ukázal RC F Track Edition. Atmosférický V8 zůstává, 80 kg odchází

Lexus ukázal RC F Track Edition. Atmosférický V8 zůstává, 80 kg odchází

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 153 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků