Lexus LQ F si chce vyšlápnout na Lamborghini Urus, měl by mít až 650 koní

Komerční úspěch výkonných a rychlých SUV značek Porsche, Lamborghini, BMW či Mercedes bere spánek i dalším výrobcům luxusních aut. Nově chce svou alfou zkrotit uvedenou smečku japonský Lexus.

Vzpomenete si na loňskou studii SUV s názvem LF-1 Limitless, kterou luxusní divize koncernu Toyota představila na detroitském autosalonu? Tento vůz byl už v době své prezentace představován jako symbol příštího stylistického směru Lexusu a náznakem možné vlajkové lodě, a jak se zdá, z mlhavých plánů pomalu krystalizuje velmi zajímavá realita.

Poprvé za volantem Lexusu ES 300h: Tohle bude hodně osobní!

Poprvé za volantem Lexusu ES 300h: Tohle bude hodně osobní!

Pokud jsme si oficiální tiskovou zprávu vyložili mezi řádky správně, nové velké SUV nahrazující americký model LX opravdu bude. Podle Lexusu se bude „se vší pravděpodobností jmenovat LQ“ a jeho platforma bude navržena tak, aby bylo možné použít různé typy pohonu. Nepředpokládáme, že Japonci mluvili o dieselu. Hádáme, že skladba pohonných jednotek bude zahrnovat benzin, hybrid a dost možná i čistě elektrickou variantu.

Ještě lepší je, že Lexus má ambice zatopit současným nejvýkonnějším SUV na trhu, mezi které můžeme zařadit Bentley Bentayga, Porsche Cayenne či různé varianty „eMkových“ modelů od BMW a Mercedesu AMG. Pokud jde o dynamiku v této třídě nezaostává ani Rolls-Royce Cullinan nebo Lamborghini Urus a právě na tyto nejsilnější a nejluxusnější modely cílí rovněž připravovaný Lexus LQ s přídomkem F.

Minitest Lexus LS 500 F Sport: Je bez baterií lepší limuzínou?

Minitest Lexus LS 500 F Sport: Je bez baterií lepší limuzínou?

Automobilka přesné technické parametry svého budoucího křižníku nekonkretizuje, docela vtipně ale ve svém sdělení připouští, že by „nejsilnější verze měla disponovat výkonem větším než 650 koní a konkurovat takovým vozům, jako je Lamborghini Urus. Uvedená konstrukce by byla nepochybně ideálním kandidátem pro první supersportovní SUV v dějinách Lexusu.“

Berte to pro jistotu jako nepotvrzenou spekulaci, ale máme za to, že věty podobného typu nepouští tisková oddělení automobilek do světa jen tak. A je pravděpodobné, že o modelu LQ F již bylo rozhodnuto a Lexus zkrátka jen připravuje půdu a vysílá signály svým zákazníkům. Rádi se necháme překvapit.

Lexus ukázal RC F Track Edition. Atmosférický V8 zůstává, 80 kg odchází

Lexus ukázal RC F Track Edition. Atmosférický V8 zůstává, 80 kg odchází

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků