Lexus LFA opět na scéně. V roce 2014 přijde ve verzi Roadster

Příběh supersportovního Lexusu, myslím, není nutné dlouze připomínat. Japonská automobilka vyprodukovala něco, co vyrazilo dech prakticky každému, a i když za svůj hodně ostrý model chtěla deset milionů, byla prodána kompletní série pěti set vozů téměř okamžitě. Tím jsme mohli kapitolu modelu LFA považovat za uzavřenou.

Na veřejnost ovšem pronikla zpráva, že by to nemusela být tak úplně pravda. Lexus údajně plánuje také otevřenou verzi Roadster. LFA bez střechy byl k vidění coby koncept už v roce 2008 na autosalonu v Detroitu. Předběžně se počítá se zahájením prodeje v roce 2014. Stejně tak můžeme rovnou počítat s tím, že opět vznikne jen málo početná série a že cena bude spíše vyšší než nižší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Technika zůstane s největší pravděpodobností zachována. O pohon se stará vysokootáčkový vidlicový desetiválec o objemu 4,8 litru. Maximální výkon 560 koní je k dispozici při 8700 ot./min. Nejvyšší točivý moment činí 480 Nm, přičemž devadesát procent z této hodnoty je dostupných v rozmezí od 3700 do 9000 ot./min. Zrychlení z nuly na sto je otázkou 3,7 vteřin a maximální rychlost daleko přesahuje 300 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky