Lexus LFA opět na scéně. V roce 2014 přijde ve verzi Roadster

Příběh supersportovního Lexusu, myslím, není nutné dlouze připomínat. Japonská automobilka vyprodukovala něco, co vyrazilo dech prakticky každému, a i když za svůj hodně ostrý model chtěla deset milionů, byla prodána kompletní série pěti set vozů téměř okamžitě. Tím jsme mohli kapitolu modelu LFA považovat za uzavřenou.

Na veřejnost ovšem pronikla zpráva, že by to nemusela být tak úplně pravda. Lexus údajně plánuje také otevřenou verzi Roadster. LFA bez střechy byl k vidění coby koncept už v roce 2008 na autosalonu v Detroitu. Předběžně se počítá se zahájením prodeje v roce 2014. Stejně tak můžeme rovnou počítat s tím, že opět vznikne jen málo početná série a že cena bude spíše vyšší než nižší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Technika zůstane s největší pravděpodobností zachována. O pohon se stará vysokootáčkový vidlicový desetiválec o objemu 4,8 litru. Maximální výkon 560 koní je k dispozici při 8700 ot./min. Nejvyšší točivý moment činí 480 Nm, přičemž devadesát procent z této hodnoty je dostupných v rozmezí od 3700 do 9000 ot./min. Zrychlení z nuly na sto je otázkou 3,7 vteřin a maximální rychlost daleko přesahuje 300 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků