Lexus LF-NX vyzývá na souboj Audi Q5 a další německá SUV

Odvážně tvarovanou studií dává Lexus najevo, že se chystá rozčeřit klidné vody „malých“ luxusních SUV.

Segment prémiových crossoverů či SUV nedává spát ani luxusní značce skupiny Toyota. Konceptem LF-NX Lexus naznačuje, že má chuť přetahovat se o zákazníky s Audi Q5, BMW X3 nebo Mercedesem GLK.

Lexus LF-NX je při délce 4640 mm o 10 cm delší než GLK, ve srovnání s Q5 má navrch o symbolický centimetr. Delší je pouze X3, a to o zanedbatelných osm milimetrů. Rozvorem náprav však všichni tři němečtí soupeři Lexus přesahují o 5 až 10 cm. I z toho můžeme soudit, že prostor na zadních sedadlech nebyl pro vývojáře hlavní prioritou. Koneckonců tato auta se zřídkakdy používají jako rodinná.

Základní rozměry podvozku jsou podle všecho diktovány potřebou integrovat do podlahy akumulátor. Lexus LF-NX je pochopitelně hybrid. Zážehový motor o objemu 2,5 l, pracující v Atkinsonově cyklu, je podporován elektromotorem. Celé hnací ústrojí pochází z amerického sedanu ES300h, což znamená, že poháněná jsou pouze přední kola.

Japonská značka se nepochlubila žádnými konkrétnémi čísly, ačkoliv hovoří o nejnižších emisích CO2 (a tedy i spotřebě benzínu) ve třídě. 

Prohlédněte si také galerii oficiálních fotek konceptu LF-NX

Prohlédněte si také galerii oficiálních fotek konceptu LF-NX

Jedním rekordem si ale můžeme být jisti už dnes. Pokud by se LF-NX začal vyrábět ve stejné podobě jako koncept, měl by stoprocentně největší masku nejen v segmentu, ale i široko daleko. V Evropě, kde úřady trvají na umisťování registračních značek i vpředu, nevynikne rozloha výpletu zdaleka tak dramaticky jako v USA, pro které bude ostatně sériový následovník konceptu určen především.

Exteriér v kovovém odstínu Brushed Metal Silver má podle Lexusu evokovat dojem, že je vyfrézován z jednoho kusu materiálu. Na četných zaobleních, hranách a ostrých lomech by se ale CNC obráběcí stroj věru zle zapotil.

I přes agresivní vzhled má koncept schované výfuky – údajně proto, aby tak zdůraznil ekologickou stránku hybridního hnacího ústrojí.

Vedle dramatického „origami“ exteriéru s množstvím hran a lomů světla láká Lexus také novým interiérem s dotykovými ovladači. Doufat, že by se kokpit v této podobě dostal do sériové výroby, je ovšem zbytečné. Snad až na čalounění dvěma kontrastními odstíny kůže a základní tvary palubní desky...

„Zariskovali jsme a doufáme, že reakce budou pozitivní,“ řekl designér Nobuyuki Tomatsu britskému časopisu Autocar. „Pokud ano, není žádný důvod, proč by sériový model nemohl vypadat právě takto.“

 

bazar

Audi A3 1,8
Rok výroby: 1998
Stav: 153 237 km
Cena: 40 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 155 197 km
Cena: 590 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 866 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2011
Stav: 128 661 km
Cena: 660 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků