Lexus LF-NX vyzývá na souboj Audi Q5 a další německá SUV

Odvážně tvarovanou studií dává Lexus najevo, že se chystá rozčeřit klidné vody „malých“ luxusních SUV.

Segment prémiových crossoverů či SUV nedává spát ani luxusní značce skupiny Toyota. Konceptem LF-NX Lexus naznačuje, že má chuť přetahovat se o zákazníky s Audi Q5, BMW X3 nebo Mercedesem GLK.

Lexus LF-NX je při délce 4640 mm o 10 cm delší než GLK, ve srovnání s Q5 má navrch o symbolický centimetr. Delší je pouze X3, a to o zanedbatelných osm milimetrů. Rozvorem náprav však všichni tři němečtí soupeři Lexus přesahují o 5 až 10 cm. I z toho můžeme soudit, že prostor na zadních sedadlech nebyl pro vývojáře hlavní prioritou. Koneckonců tato auta se zřídkakdy používají jako rodinná.

Základní rozměry podvozku jsou podle všecho diktovány potřebou integrovat do podlahy akumulátor. Lexus LF-NX je pochopitelně hybrid. Zážehový motor o objemu 2,5 l, pracující v Atkinsonově cyklu, je podporován elektromotorem. Celé hnací ústrojí pochází z amerického sedanu ES300h, což znamená, že poháněná jsou pouze přední kola.

Japonská značka se nepochlubila žádnými konkrétnémi čísly, ačkoliv hovoří o nejnižších emisích CO2 (a tedy i spotřebě benzínu) ve třídě. 

Prohlédněte si také galerii oficiálních fotek konceptu LF-NX

Prohlédněte si také galerii oficiálních fotek konceptu LF-NX

Jedním rekordem si ale můžeme být jisti už dnes. Pokud by se LF-NX začal vyrábět ve stejné podobě jako koncept, měl by stoprocentně největší masku nejen v segmentu, ale i široko daleko. V Evropě, kde úřady trvají na umisťování registračních značek i vpředu, nevynikne rozloha výpletu zdaleka tak dramaticky jako v USA, pro které bude ostatně sériový následovník konceptu určen především.

Exteriér v kovovém odstínu Brushed Metal Silver má podle Lexusu evokovat dojem, že je vyfrézován z jednoho kusu materiálu. Na četných zaobleních, hranách a ostrých lomech by se ale CNC obráběcí stroj věru zle zapotil.

I přes agresivní vzhled má koncept schované výfuky – údajně proto, aby tak zdůraznil ekologickou stránku hybridního hnacího ústrojí.

Vedle dramatického „origami“ exteriéru s množstvím hran a lomů světla láká Lexus také novým interiérem s dotykovými ovladači. Doufat, že by se kokpit v této podobě dostal do sériové výroby, je ovšem zbytečné. Snad až na čalounění dvěma kontrastními odstíny kůže a základní tvary palubní desky...

„Zariskovali jsme a doufáme, že reakce budou pozitivní,“ řekl designér Nobuyuki Tomatsu britskému časopisu Autocar. „Pokud ano, není žádný důvod, proč by sériový model nemohl vypadat právě takto.“

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků