Lexus LF-A: silniční F1 (spy photos)

Byť to továrnímu týmu Toyoty ve Formuli 1 moc nejede, přece jen účast v seriálu velkých cen přinesla své plody. Jedním z nich je desetiválec. A když už jednou takový motor máte, tak ho přece nedáte do šuplíku. Dobrá, vezmeme tedy V10 z F1, přidáme trochu na objemu, snížíme maximální otáčky, zvýšíme životnost a... ale vždyť my ho vlastně nemáme do čeho dát. Tak k motoru postavíme auto.

Takhle nějak si představuju genezi prototypu Lexusu LF-A, který se v podobě konceptu poprvé objevil na Tokyo Motor Show v roce 2005 a od té doby jsme ho viděli na všech možných autosalonech. A byť nikdo z vedení Toyoty výrobu ještě nepotvrdil, přece jen asi nezůstane jen u konceptu. Testování prototypů totiž probíhá na plné obrátky a zdá se, že by se hotové auto mohlo objevit na stánku Lexusu na letošní Tokyo show.

Že bude LF-A poháněn motorem V10 o výkonu cca 500 koní jsem už zmínil, jenže nikdo dodnes s určitostí neví, kde vlastně bude umístěn. Nejspíše to ale bude pod dlouhou přední kapotou. Lexus slibuje „ultimativní vyváženost”, „extravagantní komfort” a „precizní výkonnost”. Co si za tou reklamštinou představit, tuší asi málokdo. Já se domnívám, že můžeme očekávat auto s motorem za přední nápravou, převodovkou vzadu a kabinou nacpanou kůží, všemi možnými elektronickými vymoženostmi a spoustou reproduktorů Mark & Lewinson. Je otázka, jakou cifru pak ukáže váha.

Na přiložených fotografiích si můžete prohlédnout jedno ze zkušebních aut, které se s minimálním maskováním nedávno prohánělo po Nürburgringu. Co myslíte, mají se ikony jako 911 Turbo, F430, Gallardo či DB9 začít bát? Já se obávám, že ne a že LF-A čeká stejný osud, jako minulou generaci Hondy NSX. Lexus totiž ani trochu nezní jako Ferrari, Aston Martin či Lamborghini.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekFoto a ilustrace © Automedia
Lexus LF-A

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků