Lexus LF-A: silniční F1 (spy photos)

Byť to továrnímu týmu Toyoty ve Formuli 1 moc nejede, přece jen účast v seriálu velkých cen přinesla své plody. Jedním z nich je desetiválec. A když už jednou takový motor máte, tak ho přece nedáte do šuplíku. Dobrá, vezmeme tedy V10 z F1, přidáme trochu na objemu, snížíme maximální otáčky, zvýšíme životnost a... ale vždyť my ho vlastně nemáme do čeho dát. Tak k motoru postavíme auto.

Takhle nějak si představuju genezi prototypu Lexusu LF-A, který se v podobě konceptu poprvé objevil na Tokyo Motor Show v roce 2005 a od té doby jsme ho viděli na všech možných autosalonech. A byť nikdo z vedení Toyoty výrobu ještě nepotvrdil, přece jen asi nezůstane jen u konceptu. Testování prototypů totiž probíhá na plné obrátky a zdá se, že by se hotové auto mohlo objevit na stánku Lexusu na letošní Tokyo show.

Že bude LF-A poháněn motorem V10 o výkonu cca 500 koní jsem už zmínil, jenže nikdo dodnes s určitostí neví, kde vlastně bude umístěn. Nejspíše to ale bude pod dlouhou přední kapotou. Lexus slibuje „ultimativní vyváženost”, „extravagantní komfort” a „precizní výkonnost”. Co si za tou reklamštinou představit, tuší asi málokdo. Já se domnívám, že můžeme očekávat auto s motorem za přední nápravou, převodovkou vzadu a kabinou nacpanou kůží, všemi možnými elektronickými vymoženostmi a spoustou reproduktorů Mark & Lewinson. Je otázka, jakou cifru pak ukáže váha.

Na přiložených fotografiích si můžete prohlédnout jedno ze zkušebních aut, které se s minimálním maskováním nedávno prohánělo po Nürburgringu. Co myslíte, mají se ikony jako 911 Turbo, F430, Gallardo či DB9 začít bát? Já se obávám, že ne a že LF-A čeká stejný osud, jako minulou generaci Hondy NSX. Lexus totiž ani trochu nezní jako Ferrari, Aston Martin či Lamborghini.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekFoto a ilustrace © Automedia
Lexus LF-A

 

bazar

Lexus GS 3
Rok výroby: 2010
Stav: 154 447 km
Cena: 314 000 Kč
Lexus IS 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 61 037 km
Cena: 240 000 Kč
Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2013
Stav: 96 007 km
Cena: 620 000 Kč
Lexus GS 3
Rok výroby: 2001
Stav: 110 758 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků