Lexus LF-A: silniční F1 (spy photos)

Byť to továrnímu týmu Toyoty ve Formuli 1 moc nejede, přece jen účast v seriálu velkých cen přinesla své plody. Jedním z nich je desetiválec. A když už jednou takový motor máte, tak ho přece nedáte do šuplíku. Dobrá, vezmeme tedy V10 z F1, přidáme trochu na objemu, snížíme maximální otáčky, zvýšíme životnost a... ale vždyť my ho vlastně nemáme do čeho dát. Tak k motoru postavíme auto.

Takhle nějak si představuju genezi prototypu Lexusu LF-A, který se v podobě konceptu poprvé objevil na Tokyo Motor Show v roce 2005 a od té doby jsme ho viděli na všech možných autosalonech. A byť nikdo z vedení Toyoty výrobu ještě nepotvrdil, přece jen asi nezůstane jen u konceptu. Testování prototypů totiž probíhá na plné obrátky a zdá se, že by se hotové auto mohlo objevit na stánku Lexusu na letošní Tokyo show.

Že bude LF-A poháněn motorem V10 o výkonu cca 500 koní jsem už zmínil, jenže nikdo dodnes s určitostí neví, kde vlastně bude umístěn. Nejspíše to ale bude pod dlouhou přední kapotou. Lexus slibuje „ultimativní vyváženost”, „extravagantní komfort” a „precizní výkonnost”. Co si za tou reklamštinou představit, tuší asi málokdo. Já se domnívám, že můžeme očekávat auto s motorem za přední nápravou, převodovkou vzadu a kabinou nacpanou kůží, všemi možnými elektronickými vymoženostmi a spoustou reproduktorů Mark & Lewinson. Je otázka, jakou cifru pak ukáže váha.

Na přiložených fotografiích si můžete prohlédnout jedno ze zkušebních aut, které se s minimálním maskováním nedávno prohánělo po Nürburgringu. Co myslíte, mají se ikony jako 911 Turbo, F430, Gallardo či DB9 začít bát? Já se obávám, že ne a že LF-A čeká stejný osud, jako minulou generaci Hondy NSX. Lexus totiž ani trochu nezní jako Ferrari, Aston Martin či Lamborghini.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekFoto a ilustrace © Automedia
Lexus LF-A

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků