Jenom dalsi naprosto zbytecne auto.
proč zbytečné? aspoň si výrobce vyzkouší technologii, konstruktéři protahnou mozkovy závity jak to vypilovat a težit z toho můžeš i ty u vychytanějších příších generací běžných osobních aut.tak o co jde?
UZ mužu si jít šetřit
No to je ale hnus velebnosti...
Znas i jinou hlasku, cece??? :-P:-DJe to parádní kára.
Sorry, ale je to hnus, Japonci auta nikdy neuměli. Motory jo, ale ne auta jako celek.
S tim teda rozhodne nesouhlasim. Japonci nechrli "pseudosportovni" auta jak na bezicim pasu, ale kdyz uz s necim prijdou tak to pak maji evropsti potazmo US konstrukteri pred sebou radu bezesnych noci. Japonci jsou proste vetsi fajnsmekri na auta. I kdyz tim nechci shazovat Ferrari a jine, ale proste mi pripada ze japonsky auta maji oproti ostatnim neco navic co je dela tak jedinecne.
Ale co to je? to navíc... já tam nic nevidím.Beru, že umí udělat dobrý motory i vyladit dobře auto na sportovní jízdu třeba jako Honda NSX.Na mě, ale japonský, i korejský auta působí jako Renault Thalia s lepší technikou.Design, zpracování, kvalita materiálů, konfigurovatelnost, to jsou všechno parametry v nihž na evropské značky objektivně ztrácejí. To už se vůbec nebavím o pocitech z auta jako celku, tam může mít každý trochu jiný dojem.
Jsem priznivec evropskych aut a presto si nemyslim, ze by japonci meli horsi zpracovani nebo kvalitu materialu. Spis naopak.Design je otazka jina, to je vec vkusu.
Davat vedle sebe japonsky a korejsky auta - to je podle me jako srovnavat nemecky a francouzsky...
...a tak sa zrodila ďalšia Japonská legenda...
na to, aký to má objem a výkon to má katastrofálne malý krútiaci moment.Čakal so ho niekde na hranici 650Nm.Tých okolo 420 Nm je slabota:-(
Tak prvne, zajimalo by mne, odkud mas ten kroutici moment. V clanku sem nic takoveho nenasel. Mimochodem, neni to spravna hodnota, protoze i pri otackach maximalniho vykonu (410kW/8700rpm) ma jeste 450Nm. Takze maximalni kroutici moment bude jeste vetsi, protoze nemuze byt dosahovan pri tech samych otackach, jako maximalni vykon.A za druhe, kroutici moment se obvykle hodnoti zaroven s otackama, pri kterejch se dosahuje. Dulezita je ovsem velikost vykonu. Ne krouticiho momentu, protoze kroutici moment se sprevodovanim nezachovava. Zaradis za motor prevod 1:2, a razem mas 2x vetsi kroutici moment...
prelistuj AUTO.CZ,tam su technické informácie vrátane 480Nm/6800ot/min.
To ovsem jaksi nesedi s tim, cos uvedly ty: "...Tých okolo 420 Nm je slabota..."
ten krutiaci moment som našiel na nejakom českom netovom časopise-auto.cz-?-,tam to predstavovali ako prvé informácie
V tom případě si zalez zpátky do své (chrocht)avie a vychutnej si ten svůj "krouťák" - nejlépe na silnici první třídy cestou do kopce bez možnosti předjetí. Věřím že ostatní "saláti" tvůj přehled náležitě ocení...
Podivej se na motor v M5. +-100Nm na 1L obsahu motoru je "klasicky dobrá" hodnota (u atmosférických motorů)
To si spadnul z višně ? Ten motor má obsah 4.8 litru a je BEZ turba a má 480 Nm.Jo a točivý moment toho Lexuse neklesne pod 90 % (pod 430 Nm) v rozsahu 3.700 - 9.000 ot.Schválně sem napiš motor s podobným obsahem bez turba, který má těch 650 Nm ;-)
tak tak, jedina taka konkurencia bude motoricky ferrari F458...Osemvalec, objem 4,5 litra a extrémne vysokým kompresným pomerom 12,5: 1 má výkon 425 kW / 9000ot, 540 Nm, z ktorých je 80 percent je k dispozícii už od 3750 otáčok.1380 kg ...
Koukam, ze pan je technik:-D Teda tech 480 Nm je opravdu katastrofalnich, mam obavu, jestli se to vubec rozjede:-D
Dieselák nikdy nepochopí. že auto jezdí na výkon a ne na krouťák....
kámo si vedle,ja som benziňák,a s tým.že auto jazdí na výkon si zasa vedleB-]
Pokud podle tebe jezdí auto na krouťák, tak mi vysvětli tyto údaje:když vyjdu z naměřených údajů tady na Autorevue u testu Octavie 2.0 TDI 103 kW:max. výkon je 103 kW při 4.000 ot., max. krouťák je 320 Nm 1.750-2.500 ot.při 80 km/h točí na 3ku 2.900 ot., na 5ku 1.700 ot.Pružné zrychlení 80-120 km/h na jednotlivé rychlostní stupně:na 3ku za 5.7s, na 4ku za 6.6s a 5ku za 8.5sPokud by platilo, že největší vliv má krouťák, tak by nejlepší zrychlení mělo být na 4ku a nejhorší na 3ku kdy je krouťák za maximem a prudce padá. Výsledky ale mluví o něčem jiném.
Ok, tak mi pověz, proč třeba Fabia 1,9TDI neni rychlejší než třeba Civic type R, když má větší krouták?
Copak jezdíš vždy v otáčkách, kde je max výkon?Ta Fabie 1.9 TDI má v běžných otáčkách dejme tomu 2,5-3 tis k dispozici poměrně slušnou dávku výkonu (nějakých 90kW), obávám se, že Civic TypeR ho v 3 tis tolik určitě nemá (já to nevím, jen tipuju, máš li graf, dej ho sem, zajímá mne to).Samozřejmě, že můžeš vytočit motor na téměř 8 tis a mít 200 koní, ale ruku na srdce, kdo takhle jezdí?A mimochodem,s rovnávat tu Fabii a Civic type R není zrovna ... ehm... moudré.
1) jestli jsou podle tebe otáčky 2,5-3tis u TDI běžné, tak máš zřejmě 5tikvalt a jezdíš po dálnici ;-)2) ve 3 tis. otáček nemůže mít Fabia 1.9 TDI tebou zmiňovaných 90kW ani kdyby ses zbláznil, protože Fabia má nejvyšší výkon 77 kW a to až ve 4tis. ot. ;-)
Předpokládal jsem, že BHudak srovnal asopň tu nejvýkonější Fabii a tudíž RS (96kW), která MÁ k dispozici při nějkých 2.5-3 tis otáček výkon právě 90kW. Viz všude dostupné grafy průběhu Mk a kW.Pokud srovnával obyč. Fabii se Civicem Type R, pochybuju o jeho duševním zdraví.Ano, u TDI jsou běžné otáčky 2,5-3 tis. protože max Mk máš k dispozici už pod 2 tis. a tudíž není potřeba vytáčet víc. Auto slušně jede a nežere. Ale pokud chceš, můžš klidně do těch 4tis.PS: Zkus se aspoň projet v něčem dieslovém, ať tu ze sebe neděláš trumbelína. ;-)
O moje duševní zdraví mít strach nemusíte. Fabia RS má jen pro upřesnění:2500ot - 80kw3000ot - 86kw3500ot - 91kw4000ot - 96kwTo známená žádných 90kw už od 2500ot jak tu tvrdíte. Pokud chcete zrychlení. tak to vytáčet aspon k tem 4000ot taky musíte, jinak to nepojede, protože když přeřadíte dřív, jak vy tvrdítě, že nad 3000ot to nema cenu točit, tak zařadíte do těžšího převodu a spadnou vám otáčky do spektra, kde to auto zase nemá výkon, takže to už vůbec nepojede.Co se týče maximálního kroutáku, tak u dieselů je celkem obvyklé, že kolem dvou tis zabere turbo, takže má v tu chvíli max krouták, kterej se projevuje turbokopancem, který si neznalci jako ste vy, co tak sleduju jak vaříte z vody, spojujou s magickou silou dieselů a všehoschpnym velkym krouťákem.Takže sem laskavě nepleťte nějaké denní používání, zbytečné vytáčení, nízkou spotřebu a já nevim co dalšího se tu snažíte cpát. To je uplně mimo a je to typické pro lidi, kterým došly argumenty na danné téma, tak se snaži zavést diskusi někam jinam.PS: dieselové auto doma máme, proto vím o čem mluvim a vim, že výkon se kroutákem nenahradí.
S dieslem jezdím už asi deset let. Moc dobře vím, že pokud auto točí na hranici max Mk, tak má nejnižší spotřebu a normálně jede. Není vůbec potřeba si něco dokazovat vytáčením na 4 tis. Není vůbec žádný důvod. Tedy pokud už je člověk vyblbnutý a nepotřebuje dělat za volantem velký ramena. Tohle období už mám pár let za sebou.PS: Opravdu je "obrovský" rozdíl, jestli má auto při 3 tis. rpm 86 nebo 90 kW. Tohle mi přijde jako diskuze s člověkem, který potřebuje slovíčkařit, aby obhájil své pochybné tvrzení a nulové zkušenosti.
Vy se vyhýbáte tématu. Mě nezajímá spotřeba nebo jestli ste vyblbnutý nebo ne. Omílejte si tohle někde jinde...
Radím dospět. Tyhlety dětské hádky jsou trapné. Tímto končím.
:-D
A není jedno jestli má 86 kW při 3000 rpm?Já bych chtěl vidět raději křivku Civicu TypeR. Takže pokud chceš nědco dodat, tak jsem dej ten graf. Jinak je to dohadování o kravině kravin.
Všechno se dá srovnávat :) Nebavim se o pružnym zrychlení, kdy sou oba motory uplně jinak zpřevodovaný a s uplně jinym charakterem. Fabia RS 310NM a civic Type R 196NM? každopádně jedno je rychlejší než to druhý a kvůli krouťáku to neni ;-)
To rozhodně nezpochybňuju, jen mě udivuje, že tu je někdo schopen vytáhnout Civic TypeR a Fabii TDI. To je fakt na palici.
co je na palici? Sou to podobně těžká auta, s podobnym zdvyhovym objemem s tim, že fabia má navíc turbo a větší kroutící moment a i tak se na ten Type R nečape... Já třeba benzinovou Fabii mam a troufám si tvrdit, že je rychlejší jak Type R. Ale nebudu odbočovat. Prostě s autem hýbe výkon, to že má někdo 310 NM a druhej 130 koní a druhej má 200 Nm a 200 koní, tak ten kdo má víc koní, tak prostě tomu druhýmu ujede, krouták nekrouták. O to tu jde a neodbočujte od tématu nějakym pružnym zrychlenim...
Srorváváš hrušky a jabka. O to tu přece vůbec nejde. Stejně jako nejde o 200 benzínových koní, nebo 310 Nm při 1900 rpm. Toto je duiskuze, které se nehodlám účastnit.
2,0L atmo s menšim točivym momentem vs 1,9L turbo s velky točivym momentem. Jedno ma velkej krouták, druhý výkon. Jabka a hrušky. Výsledek je ale jasný. Hold sou lidi co nedokážou něco překousnout a tak tlachaj o spotřebě, vyblbnututím se, spotřebě a podobnejch kravin o který tu nejde.
Výsledek je stejně jasný jako to, že AUdi R10 TDI/Peugeot "něco" nemá v Le Mans konkurenci. A benzín se nechytá. Taky dvě naprosto odlišný situace. Které já nesrovnávám, ale ty očividně ano.
Jaj, další trouba koho dostal marketing :)
Wow, panko technyk se nam vratil a rozumuje:-D:-D
Mazda RX-8 taky začíná pořádně táhnout až v 8000 a točí skoro až 10000viz http://www.auto.cz/foto2.phtml?obr=http://www.auto.cz/novy_katalog/images/ma/r8/mar800.jpg&title=Mazda+RX-8+-+fotogalerie+%7C+AUTO.CZ&alt=Mazda+RX-8&im_id=ma/r8/mar800&aid=351
Až na to, že motor v Mazdě je Wankel.
Srovnávej srovnatelné. Mazda má rotační wankelův motor a objem 1,3l
...bude možno točit až k hranici 9 000 ot./min., což zavání bezmála Formulí 1... :-Dheh tak to ma do otacek F1 hoodne daleko panacku
No podivej, na supersport s V10 je to paradni hodnota. M5 ma max vykon v 7750, Gallardo v 8000. Lexus je proste o tridu jinde, roztocit desetivalec k 9000 neumi kazdy. Dalsi body ma u me Lexus za odvahu postavit tak fantasticke auto v dobe, kdy treba BMW zachvatila setriva horecka a vyhazuje do popelnice jeden motor za druhym. Ja bych mel jasno.
BMW klesa zisk a prodeje, tak proto vsechny ty modely ... snad to prezije. Jinak laka fakt nekoho tenhle lexus? Doufam, pro jeho dobro, ze nebude moc drahej.
Zisk klesa i Toyote potazmo Lexusu, presto prijde s autem, vedle ktereho je M5 hracka pro deti, tohle neni argument. Respektive je, ale BMW tady neni zadnou vyjimkou. Ze vyhodi V10 a daji do M5 V8 biturbo znamena, ze bude zase o motor min. Uz ted jich maji neskutecne malo, zacinaji mi pripominat Kiu.
Ach boze, citam tie Tvoje komentare uz dost dlho, ale co ty stale dokazes napisat ma udivuje. Je vidiet uz z Tvojho nicku, ze si zaujaty na japonsku produkciu a obhajoval by si snad aj krabicu, ktoru vyrobili. Mimochodom zrovnavat BMW M5 so supersportami je fakt logika. Pozri sa na F1, kde ma BMW este v tejto poslednej sezone zastupenie, kolko tam vytaca motor? Tym som chcel poukazat na to, ze vysokootackovy motor nie je az taky problem vyrabat, lenze cim viac otaciek, tym klesa rapidne zivotnost motora. V F1 je to priblizne na 3 preteky. Co sa tyka tohto LFA, koncept vyzeral omnoho lepsie, prednedavnom som kritizoval dizajn Ferrari 458, lenze toto je omnoho horsie a za tu cenu nech si to aj nechaju (to snad aj ten Nissan GT-R vyzera lepsie)... mat na to, radsej si kupim krasne agresivne Lamborghini Gallardo LP560.
Ja te zase vubec nesleduju, ale cos napsal me vzhledem k obsahu vubec neudivuje. At hledam, jak hledam, nevidim zadnou souvislost s tim, na cos reagoval. Jestli ses jen potreboval vypovidat a sdelit nam, ze bys radsi Gallardo, tak fajn, a co jako?
Tak zlaty moj skus sa rozpamatat co, kedy a kde napises. Tvoj prispevok z 22.10.2009 o 10:38 "No podivej, na supersport s V10 je to paradni hodnota. M5 ma max vykon v 7750, Gallardo v 8000. Lexus je proste o tridu jinde, roztocit desetivalec k 9000 neumi kazdy. Dalsi body ma u me Lexus za odvahu postavit tak fantasticke auto v dobe, kdy treba BMW zachvatila setriva horecka a vyhazuje do popelnice jeden motor za druhym. Ja bych mel jasno. " Cital som vlakno dalej a uz mi nedalo nezareagovat, preto som vsetko zhrnul na tom mieste, kde som to zhrnul.
Ja vim, co jsem napsal, ale porad nechapu, cemu nerozumis, protoze reagujes uplne na neco jineho. A ano, shrnul jsi, ze bys radsi Gallardo. Ptam se tedy znovu - no a co?
S tebou nema cenu ani diskutovat, pretoze bud chces provokovat, alebo ti to fakt nedochadza? Pises, ze vytocit motor V10 do 9000 otacok nedokaze len tak niekto. Ja pisem a aj som uviedol priklad, ze vytacat sa da aj do vyssich otacok, lenze asi majitel takeho supersportu by nebol nadseny, keby mu motor vydrzal 5000 km.
To záleží na úhlu pohledu, zda je flaška poloprázdná nebo poloplná. :-)Z druhého pohledu, začínat červené pole otáčkoměru v 9000 otáčkách je rozhodně něco, co jiné sporťáky obvykle nemají.
Hm, to me taky hned napadlo, ze to neni uplne nejlepsi prirovnani vzhledem k tomu, ze F1 toci nejakych 19 000ot./min. To je neco jako rict, ze auto s Vmax 210km/h bezmala atakuje 440km/h.
no myslim si ze toyota prstrelila.... 500kusou za nehoraznu cenu.povcodne som si myslel ze to bude konkurencia pre GT-R,ze tym chcu konkurovat Enzu alebo Alfe 8C
Konkurence GT-R? Nechapu, jak sis to mohl myslet - tohle je Lexus V10, ne Supra s turbem.
Ale ked sa pozries na cas na nordschliefe, tak tam zase taky velky rozdiel neni.
Je snad Ferrari nebo Lambo na NS nejrychlejsi? Nejsou. Stve to majitele? Tezko.
, nikoli ferda.
...ceska spodina
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.