Lexus LF-A: japonské Ferrari je na světě

Devět let trval vývoj prvního pravého sporťáku Lexus. Nyní vám jej konečně můžeme představit - jezdí jako Ferrari a stojí jako dvě.

Lexus LF-A připravený pro modelový rok 2011 byl pilně testován snad po celém světě, o čemž svědčily spousty postupně zveřejňovaných špionážních snímků. Ve své závodní podobě se objevil dokonce při čtyřiadvacetihodinovce na Nurburgringu. Nyní však byla jeho produkční verze stručně představena při testovacích jízdách v Miami, oficiální premiéra se pak odehrává na letošním autosalonu v Tokiu.

Náročný vývoj trval plných devět let, během nichž byli příznivci značky postupně mámeni trojicí různých koncepčních studií. Dominantní předností nového modelu bude jeho zážehový, vidlicový desetiválec s poměrně malým rozevřením, který bude možno točit až k hranici 9 000 ot./min., což zavání bezmála Formulí 1 a jistě to přinese velmi zajímavý zvuk...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Nová pohonná jednotka se vyznačuje zdvihovým objemem 4,8 l a rozevřením řad válců 72 stupňů. Dosahuje nejvyššího výkonu 560 koní (410 kW) při 8 700 ot./min., točivý moment vrcholí při 6 800 ot./min. Pro dosažení těchto výkonových parametrů a dosti vysokých nejvyšších otáček vybavili konstruktéři nový motor například titanovými ventily a ojnicemi, hliníkovými kovanými písty a mazáním se suchou klikovou skříní. Také při výrobě výfukového traktu byly v rozsáhlé míře použity titanové slitiny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K maximální úspoře hmotnosti je 65 % povrchových karosářských dílů vyrobeno z uhlíkových kompozitů, rozdělení hmotnosti na nápravy představuje sympatických 48 / 52 % ve prospěch nápravy vzadu. Výkon se přenáší na kola zadní nápravy skrze šestistupňovou převodovku se sekvenčním řazením a diferenciál Torsen s omezenou svorností.

Lexus LF-A zrychlí z klidu na 96 km/h za 3,7 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 325 km/h. O spolehlivé zpomalení se starají uhlíkovo-keramické kotouče s šestipístkovými brzdovými třmeny, do standardní výbavy kromě nich patří i dvacetipalcové lité ráfky BBS a pneumatiky Bridgestone ZR20.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výroba vozů Lexus LFA bude zahájena na počátku příštího roku a klíčovou skutečností bude její omezení na pouhých 500 kusů, 350 z nich pak má disponovat řízením na levé straně. Ačkoli bude cena přesahovat hranici 370 000 amerických dolarů (!), průzkumy naznačují, že poptávka bude podstatně vyšší. Pokud máte obavu, že se na vás nedostane, možná vás uklidní zmínka o verzích hybrid a roadster, jejichž vývoj právě finišuje.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Lexus LF-A

Webový konfigurátor je hotov

Spolu s premiérou vozu Lexus LSA byl spuštěn i zvláštní internetový konfigurátor, který najdete na tomto místě a náhledy z něj pak níže. Jak je patrné, nový majitel si může vybrat i některou z pořádně bizarních odstínů karosérie včetně růžové nebo levandulové.

Toyota zároveň nabízí řadu možností, jak z pohledu barev modifikovat interiér nového superauta včetně sedadel, volantu, koberců či čalounění dveří. Stoupenci tuningových srazů na parkovištích u hypermarketů však přesto budou zklamaní: „rychlé pruhy“ ani neonové trubice pod prahy zde nenajdete... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus LF-A ve webovém konfigurátoru
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků