Lexus LF-A, budoucí supersport začíná zářit

Japonská automobilka Lexus již finišuje vývoj svého prvního sportovního modelu LF-A, který se po příchodu zařadí do kategorie rychlých a sportovních GT. Prozatím není známo mnoho ze zákulisí technických parametrů, ale z testování se dostaly na veřejnost velmi zajímavé informace.

Již víme, že o pohon vozu se bude s jistotou starat vysokootáčkový desetiválec o objemu 4,8 litru. Ten by měl poskytovat výkon okolo 550 koní.

A právě při testování na slavné Severní smyčce (Nordschleife) okruhu Nurburgring dosáhl tento vůz času 7 minut a 24 sekund. Pokud je tato informace pravdivá, pak to tento vůz nandal supersportům jako je Pagani Zonda F Clubsport, Porsche Carrera GT, Porsche 997 GT2 a dosáhl tak času, který patří většinou okruhovým speciálům.

Zda je to číslo reálné, nebo se někdo jen upsal, v této chvíli nevíme. Ale moc se nám to nezdá. Daná koncepce vozu a ani výkon na podobný čas obvykle nestačí, pro podobná auta bývá obvykle nezdolnou metou i osmiminutová hranice.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků