Vlajkové kupé Lexus LC bude mít nové zadní křídlo z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny, vyvinuté ve spolupráci s šampionem série Red Bull Air Race. Zdroj: Lexus

Vlajkové kupé Lexus LC bude mít nové zadní křídlo z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny, vyvinuté ve spolupráci s šampionem série Red Bull Air Race. | Zdroj: Lexus

Během náročných zkušebních letů s Jošihide Murojou analyzovali inženýři společnosti Lexus křídla jeho letadla snižující odpor vzduchu a s ním spojené víry, které jsou obvykle problematické. Zdroj: Lexus

Během náročných zkušebních letů s Jošihide Murojou analyzovali inženýři společnosti Lexus křídla jeho letadla snižující odpor vzduchu a s ním spojené víry, které jsou obvykle problematické. | Zdroj: Lexus

Turbulence vytvářejí aerodynamický odpor, který je nežádoucí u letadla i auta, vzniklo tak křídlo, které generuje přítlak, aniž by vůz výrazněji zpomalovalo. Zdroj: Lexus

Turbulence vytvářejí aerodynamický odpor, který je nežádoucí u letadla i auta, vzniklo tak křídlo, které generuje přítlak, aniž by vůz výrazněji zpomalovalo. | Zdroj: Lexus

Po dokončení počítačových testů a zkoušekv aerodynamickém tunelu se tým designérů, inženýrů a řemeslníků společnosti Lexus pustil do frézování hliníkového prototypu, který byl později stejně jako křídla "Jošiho" závodního letadla vyroben z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Zdroj: Lexus

Po dokončení počítačových testů a zkoušekv aerodynamickém tunelu se tým designérů, inženýrů a řemeslníků společnosti Lexus pustil do frézování hliníkového prototypu, který byl později stejně jako křídla "Jošiho" závodního letadla vyroben z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. | Zdroj: Lexus

Křídlo má na šířku necelé dva metry, k dostání bude skrze program Lexus Bespoke Build. Zdroj: Lexus

Křídlo má na šířku necelé dva metry, k dostání bude skrze program Lexus Bespoke Build. | Zdroj: Lexus

Lexus LC Zdroj: Lexus

Lexus LC | Zdroj: Lexus

Lexus LC Zdroj: Lexus

Lexus LC | Zdroj: Lexus

Lexus LC Zdroj: Lexus

Lexus LC | Zdroj: Lexus

Lexus LC Zdroj: Lexus

Lexus LC | Zdroj: Lexus

Během náročných zkušebních letů s Jošihide Murojou analyzovali inženýři společnosti Lexus křídla jeho letadla snižující odpor vzduchu a s ním spojené víry, které jsou obvykle problematické. Zdroj: Lexus
Turbulence vytvářejí aerodynamický odpor, který je nežádoucí u letadla i auta, vzniklo tak křídlo, které generuje přítlak, aniž by vůz výrazněji zpomalovalo. Zdroj: Lexus
Po dokončení počítačových testů a zkoušekv aerodynamickém tunelu se tým designérů, inženýrů a řemeslníků společnosti Lexus pustil do frézování hliníkového prototypu, který byl později stejně jako křídla "Jošiho" závodního letadla vyroben z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Zdroj: Lexus
Křídlo má na šířku necelé dva metry, k dostání bude skrze program Lexus Bespoke Build. Zdroj: Lexus
9
Fotogalerie

Lexus LC dostává prvek á la akrobatické letadlo. Je dokonale funkční, krásy ale moc nepobral

Nový prvek vznikl ve spolupráci s šampionem série Red Bull Air Race. Využívá prvky jeho závodního letounu.

Závodní pilot Jošihide Muroja se stal vítězem šampionátu Red Bull Air Race v roce 2017 (tehdy byl mimochodem náš Martin Šonka druhý) a již nějakou dobu spolupracuje s automobilkou Lexus. Díky tomuto partnerství vznikl letoun, který využívá technické i aerodynamické poznatky japonské značky – výrobce aut mimochodem pomáhal i s chlazením a ovládacími prvky. Spolupráce ale nyní zafungovala i opačným směrem a právě aerodynamické řešení z akrobatického letadla se nyní dostává do kupé Lexus LC.

Jde o zadní přítlačné křídlo, které si z letectví a konkrétně Murojova letadla vypůjčilo zaoblené konce, takzvané winglety. Ty slouží k omezení turbulencí, z čehož může těžit i pozemní stroj. Turbulence vytvářejí aerodynamický odpor, který je nežádoucí u letadla i auta, vzniklo tak křídlo, které generuje přítlak, aniž by vůz výrazněji zpomalovalo. Jak si můžete všimnout na snímcích, oproti letadlu je tento prvek na Lexusu LC otočen a winglety směřují dolů.

Tvar je výsledkem důkladného testování v aerodynamickém tunelu, křídlo bylo vyrobeno z karbonového kompozitu, který je vysoce odolný proti poškození a deformacím. Na šířku má necelé dva metry, k dostání bude skrze program Lexus Bespoke Build. Jeho přínos k jízdním vlastnostem potvrdili testovací jezdci značky a i když věříme, že jeho vývoj i výroba stály spoustu práce – vážně se hodí k tak krásnému autu, kterým je LC?

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

Doporučujeme

Články odjinud