Lexus LC 500h přiveze do Ženevy hybrid nové generace se šestiválcem

Atmosférický osmiválec v kupé Lexus LC 500 je doplněn hybridní šestiválcovou jednotkou LC 500h.
Lexus LC 500h přiveze do Ženevy hybrid nové generace se šestiválcem

Luxusní kupé Lexus LC se představilo už před časem. Nejprve přišel dnes už poměrně vzácný atmosférický osmiválec v modelu LC 500, nyní se před autosalonem v Ženevě ukazuje slibovaná hybridní varianta LC 500h. Ta má ovšem pod kapotou atmosférický šestiválec 3,5 l a elektromotory. Stejný pohon dostane i připravovaný luxusní sedan Lexus LS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I když má Lexus LC 500h jen šestiválec, díky hybridní soustavě nové generace nabídne ještě vyšší výkon než atmosférický osmiválec ve stejném modelu

Přestože Lexus výkony ještě oficiálně tají, už se ven dostala informace, že šestiválec 3,5 l nabídne výkon 230 kW (313 k) a elektromotor pošle do hybridní soustavy až 162 kW (220 k). Celkový výkon hybridu má být 350 kW (476 k). To je dokonce o 7 kW víc než nabízí atmosférický osmiválec v LC 500.

Test Lexus RC F: Žádná stará škola

Test Lexus RC F: Žádná stará škola

Celý hybridní systém je úplná novinka, značka ho pojmenovala Lexus Multi Stage Hybrid System. O technických detailech ale ještě nepadlo ani slovo, takže si musíme počkat do Ženevy na podrobnější tiskovou zprávu a informace.

Dá se předpokládat, že hybridní Lexus LC 500h zvládne akcelerovat z klidu na 100 km/h za zhruba 4,5 sekundy a určitě se rozjede aspoň na 250 km/h. Bez možnosti jízdy čistě na elektrickou energii to dnes už v případě hybridu ani nejde.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 35 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků