Lexus LC 500 dostal motor V8 a od konceptu se skoro neliší

Takhle odvážný Lexus jsme neviděli od dob supersportu LFA. Nové kupé LC 500 se od konceptu prakticky neliší.
Seznam kapitol
  1. Lexus LC 500
  2. Fotogalerie: Lexus LC 500

Všechny ty divoké tvary, které jsme mohli vídat na konceptech Lexus LF-LC už od roku 2012, se prakticky nezměnily a Lexus je skutečně poslal do sériové výroby. Jako by automobilka neměla čas, vzala výstavní koncept pro autosalon a jen na něj nalepila značky a povinnou výbavu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lexus LC 500 se spoléhá na atmosférický osmiválec o objemu 5,0 l. Novinkou je desetistupňový automat, který prý řadí stejně rychle jako dvouspojka

Lexus LC 500 není nic jiného než luxusní kupé, které si to rozdá s BMW řady 6 nebo třeba Mercedesem S Coupé. Rozvor kupé je 2870 mm, což je o 15 mm více než u BMW řady 6, ale o 75 mm méně než v případě S Coupé. LC 500 jezdí sériově na 20" kolech, ale můžete si objednat i 21" ráfky. Lexus místo aspoň dojezdové rezervy nasadil runflaty.

Test Lexus RC F: Žádná stará škola

Test Lexus RC F: Žádná stará škola

Popisovat design asi moc smyslu nemá, protože bude vzbuzovat spoustu kontroverzí a emocí. Projděte si přiloženou fotogalerii a udělejte si názor sami. Nás zajímá hlavně technika a Lexus LC 500 vyjíždí na nové globální platformě Lexusu označené jako GA-L. Ta poslouží pro všechny budoucí modely s motorem vpředu podélně a pohonem zadních kol.

Lexus se soustředil na snížení hmotnosti a její vyvážení mezi nápravy. Střecha je na přání karbonová, vnitřní konstrukce hliníkových dveří je také z uhlíkových vláken, stejně tak víko kufru. Prakticky celá nosná konstrukce auta je pak z vysokopevnostní oceli. Lexus tvrdí, že LC 500 je pevnější v krutu než supersport LFA.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základem kupé LC 500 je nová platforma, která bude sloužit všem zadokolkám značky v příštích letech. Později by mělo kupé LC dostal ještě hybridní pohon

Pod kapotou je prozatím jen jeden motor. Jedná se o atmosférický osmiválec o objemu 5,0 l. Má výkon 343 kW (467 koní) a točivý moment 529 Nm. Svou sílu posílá na zadní kola přes úplně novou desetistupňovou automatickou převodovku. Podle Lexusu je nový automat menší než běžné osmistupňové převodovky a řadí stejně rychle jako dvouspojky.

Dynamické parametry ještě neznáme, ale Lexus věří, že se akcelerace na 100 km/h odehraje za méně než 4,5 sekundy. Pokud jde o výbavu, Lexus LC 500 dostal všechny známé bezpečnostní asistenty včetně adaptivního tempomatu s funkcí stop&go, systému nouzového brzdění, hlídání opuštění jízdního pruhu a podobně. O ceně ještě nevíme nic, ani o zahájení prodeje.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lexus LC 500
  2. Fotogalerie: Lexus LC 500
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků