Lexus láká na ostřejší variantu kupé RC F. Překoná hranici 500 koní?

Lexus se připravuje na uvedení ještě ostřejší verze kupé RC F. Nová varianta Track Edition již byla spatřena při testování a automobilka nám mezitím poskytuje první upoutávku.

Pokud by někomu schopnosti a výkon standardního kupé RC F nestačili, už zanedlouho má Lexus v plánu představit ještě ostřejší variantu zaměřenou především k okruhovému využití. Ostatně takto automobilka svou novou variantu i nazývá – Track Edition. Ve všech ohledech tak bude RC F dále vyladěno a odlehčeno.

Zatímco se Lexus podělil o první upoutávku zobrazující pevné karbonové křídlo na zádi Track Edition (viz galerie), britský Auto Express již uveřejnil snímky částečně maskovaného prototypu, který najíždí testovací kilometry. Z těchto fotek je mnohem patrnější, co lze od novinky čekat.

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Na přídi s velkou maskou chladiče se objeví agresivněji tvarovaný a nižší nárazník s dodatečnými otvory přívodu vzduchu k motoru a brzdám, standardně karbonová kapota, pozměněny byly také boční prahy a vzadu nesmí chybět lehce pozměněný nárazník. Tradičně na svém místě zůstávají dva páry koncovek výfuku nad sebou.

Kromě lehčích kol, silnější brzdové soustavy a nově naladěného podvozku bychom asi čekali i řadu dalších úprav snižujících hmotnost modelu. RC F Track Edition se má totiž inspirovat dřívějším konceptem „hardcore“ okruhového RC F GT.

Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Nečekali bychom ovšem tak razantní dietu jako v jeho případě. Koncept představený dva roky zpátky na festivalu rychlosti v Goodwoodu byl lehčí o 360 kg vůči standardnímu RC F. Každopádně se ale v Track Edition dočkáme spartánsky zařízeného interiéru s lehkými skořepinami a také rozsáhlým využitím karbonových dílů.  

Úpravy s velkou pravděpodobností podstoupí i atmosférický pětilitrový osmiválec pod kapotou, který normálně produkuje 351 kW (477 koní) a točivý moment 520 Nm. Verze Track Edition by tak mohla překročit hranici 500 koní, společně s překalibrovanou osmistupňovou automatickou převodovkou a diferenciálem s vektorováním točivého momentu.

Lexus již potvrdil, že RC F Track Edition oficiálně představí na lednovém autosalonu v Detroitu.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků