Lexus láká na ostřejší variantu kupé RC F. Překoná hranici 500 koní?

Lexus se připravuje na uvedení ještě ostřejší verze kupé RC F. Nová varianta Track Edition již byla spatřena při testování a automobilka nám mezitím poskytuje první upoutávku.

Pokud by někomu schopnosti a výkon standardního kupé RC F nestačili, už zanedlouho má Lexus v plánu představit ještě ostřejší variantu zaměřenou především k okruhovému využití. Ostatně takto automobilka svou novou variantu i nazývá – Track Edition. Ve všech ohledech tak bude RC F dále vyladěno a odlehčeno.

Zatímco se Lexus podělil o první upoutávku zobrazující pevné karbonové křídlo na zádi Track Edition (viz galerie), britský Auto Express již uveřejnil snímky částečně maskovaného prototypu, který najíždí testovací kilometry. Z těchto fotek je mnohem patrnější, co lze od novinky čekat.

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Na přídi s velkou maskou chladiče se objeví agresivněji tvarovaný a nižší nárazník s dodatečnými otvory přívodu vzduchu k motoru a brzdám, standardně karbonová kapota, pozměněny byly také boční prahy a vzadu nesmí chybět lehce pozměněný nárazník. Tradičně na svém místě zůstávají dva páry koncovek výfuku nad sebou.

Kromě lehčích kol, silnější brzdové soustavy a nově naladěného podvozku bychom asi čekali i řadu dalších úprav snižujících hmotnost modelu. RC F Track Edition se má totiž inspirovat dřívějším konceptem „hardcore“ okruhového RC F GT.

Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Nečekali bychom ovšem tak razantní dietu jako v jeho případě. Koncept představený dva roky zpátky na festivalu rychlosti v Goodwoodu byl lehčí o 360 kg vůči standardnímu RC F. Každopádně se ale v Track Edition dočkáme spartánsky zařízeného interiéru s lehkými skořepinami a také rozsáhlým využitím karbonových dílů.  

Úpravy s velkou pravděpodobností podstoupí i atmosférický pětilitrový osmiválec pod kapotou, který normálně produkuje 351 kW (477 koní) a točivý moment 520 Nm. Verze Track Edition by tak mohla překročit hranici 500 koní, společně s překalibrovanou osmistupňovou automatickou převodovkou a diferenciálem s vektorováním točivého momentu.

Lexus již potvrdil, že RC F Track Edition oficiálně představí na lednovém autosalonu v Detroitu.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků