Lexus IS250C: zdařilá inovace

Nový Lexus IS 250C seopírá o elegantní švih sedanu IS. Bez zadních dveří a se stahovací střechou mu to sluší ještě více.

Místem jeho premiéry se stal právě započatý autosalon v paříži. Jedinečný je svým luxusním pojetím, ale především sofistikovanou pevnou skládací střechou. Díky ní může njabídnout istý požitek z jízdy s větrem ve vlasech, ale zároveň komfort uzavřeného vozu. Střecha je vyrobena ze tří velmi lehkých hliníkových částí a celý mechanizmus se elektricky sklopí nebo uzavře během pouhých dvaceti vteřin. Díky promyšlené konstrukci nabízí celkem velký zavazadlový prostor a opravdu komfortní posezení dvěma cestujícím na zadních sedadlech s velmi dobrou přístupností. Tvarování karosérie bylo optimalizováno s ohledem na minimalizaci aerodynamického hluku při jízdě se střechou nahoři i dole.

Pohonná jednotka pochází ze sedanu IS 250. Jedná se o vidlicový šestválec s objemem 2,5 l a výkonem 208 koní, jenž se vyznačuje typicky tichým a kultivovaným chodem. Pracuje v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou. Otevřená karosérie byla samozřejmě důsledně vyztužena, takže podle výrobce nabízí model IS 250C stejný komfort a podobně dobré jízdní vlastnosti jako u sedanu. 

Současná generace Lexusu IS je na trhu od roku 2005 a vzhledem ke zvyku jeho výrobce omlazovat modely každé 3 až 4 roky se jeho facelift očekával každou chvíli. Nasvědčoval tomu i katalog IS pro rok 2009, který se předčasně dostal na veřejnost.

Jediné oficiální informace, které jsme o faceliftovaném IS dosud měli, pocházely z amerického magazínu Lexusu. Text v něm publikovaný ohlašuje příchod omlazeného IS na říjen tohoto roku a hlavní změny mají být směrová světla integrovaná do zpětných zrcátek, nová maska chladiče, 17" a 18" kola, nová nabídka barev a systém Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) dostupný pro model IS 250. Ukázky z tohoto katalogu jsme vám nabídli zde.

Z obrázků je patrné, že součástí faceliftu budou mírně upravené nárazníky a světlomety a také drobné změny v interiéru v podobě upraveného přístrojového panelu a volantu. Další zdroje hovoří o úpravě podvozku a řízení s cílem dosáhnout sportovnějšího charakteru a přiblížit IS ještě blíže k německé konkurenci od BMW a Mercedesu.

Lexus si v USA už dokonce patentoval jména IS250C, IS300C a IS350C pro otevřené varianty typů, jež jsme vám představili výše a na zde přiložených fotografiích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS250C

 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků