Lexus IS250C: zdařilá inovace

Nový Lexus IS 250C seopírá o elegantní švih sedanu IS. Bez zadních dveří a se stahovací střechou mu to sluší ještě více.

Místem jeho premiéry se stal právě započatý autosalon v paříži. Jedinečný je svým luxusním pojetím, ale především sofistikovanou pevnou skládací střechou. Díky ní může njabídnout istý požitek z jízdy s větrem ve vlasech, ale zároveň komfort uzavřeného vozu. Střecha je vyrobena ze tří velmi lehkých hliníkových částí a celý mechanizmus se elektricky sklopí nebo uzavře během pouhých dvaceti vteřin. Díky promyšlené konstrukci nabízí celkem velký zavazadlový prostor a opravdu komfortní posezení dvěma cestujícím na zadních sedadlech s velmi dobrou přístupností. Tvarování karosérie bylo optimalizováno s ohledem na minimalizaci aerodynamického hluku při jízdě se střechou nahoři i dole.

Pohonná jednotka pochází ze sedanu IS 250. Jedná se o vidlicový šestválec s objemem 2,5 l a výkonem 208 koní, jenž se vyznačuje typicky tichým a kultivovaným chodem. Pracuje v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou. Otevřená karosérie byla samozřejmě důsledně vyztužena, takže podle výrobce nabízí model IS 250C stejný komfort a podobně dobré jízdní vlastnosti jako u sedanu. 

Současná generace Lexusu IS je na trhu od roku 2005 a vzhledem ke zvyku jeho výrobce omlazovat modely každé 3 až 4 roky se jeho facelift očekával každou chvíli. Nasvědčoval tomu i katalog IS pro rok 2009, který se předčasně dostal na veřejnost.

Jediné oficiální informace, které jsme o faceliftovaném IS dosud měli, pocházely z amerického magazínu Lexusu. Text v něm publikovaný ohlašuje příchod omlazeného IS na říjen tohoto roku a hlavní změny mají být směrová světla integrovaná do zpětných zrcátek, nová maska chladiče, 17" a 18" kola, nová nabídka barev a systém Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) dostupný pro model IS 250. Ukázky z tohoto katalogu jsme vám nabídli zde.

Z obrázků je patrné, že součástí faceliftu budou mírně upravené nárazníky a světlomety a také drobné změny v interiéru v podobě upraveného přístrojového panelu a volantu. Další zdroje hovoří o úpravě podvozku a řízení s cílem dosáhnout sportovnějšího charakteru a přiblížit IS ještě blíže k německé konkurenci od BMW a Mercedesu.

Lexus si v USA už dokonce patentoval jména IS250C, IS300C a IS350C pro otevřené varianty typů, jež jsme vám představili výše a na zde přiložených fotografiích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS250C

 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků