Lexus IS slaví milion vyrobených kusů. Po sedmnácti letech

Lexus IS poprvé přišel na trh v roce 1999 jako model, který byl cíleně vyvinut podle preferencí evropských zákazníků. Měla to být konkurence BMW řady 3 a Mercedesu třídy C. Nyní, po sedmnácti letech ve výrobě, sjel z výrobní linky vůz s pořadovým číslem 1 000 000.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lexus IS se prozatím vyrábí ve své třetí generaci. Poprvé dorazil na trh v roce 1999 s řadovými šestiválci. Zajímavá je verze IS-F, která měla konkurovat M3 a C63 AMG

První generace se prodávala jako sedan a kompaktní kombi. Na trhu vydržela do roku 2005 a pod kapotou byly na evropském trhu výhradně řadové šestiválce. Jeden měl objem 2,0 l, výkon 114 kW (156 k) a točivý moment 195 Nm, druhý měl objem 3,0 l, výkon 157 kW (214 k) a točivý moment 288 Nm. Na některých trzích byl i dvoulitrový čtyřválec.

Test Lexus RC F: Žádná stará škola

Test Lexus RC F: Žádná stará škola

Druhá generace se prodávala v letech 2005 až 2013, z nabídky zmizelo kombi a naopak přišel kupé-kabriolet. Lexus IS druhé generace dostal poprvé turbodiesel, původem u Toyoty, což mu pomohlo především na evropském trhu. Řadové šestiválce uvolnily cestu motoru 2.5 V6, v USA se prodával i motor 3.5 V6. U nás bohužel nebyl. Zajímavostí ale byla verze Lexus IS-F konkurující Mercedesu C63 AMG nebo BMW M3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První přístrojová deska vypadala trochu komplikovaně, ale byla originální. Pak se vše usadilo v takové funkční jednoduchosti. Diesel měla jenom druhá generace IS

Třetí generace se prodává od roku 2013 a prvně je pod kapotou i hybridní pohon v modelu IS 300h. Ten nahradil diesel, který automobilka Lexus definitivně opustila. Ostrá verze IS-F je zatím ve hvězdách, Lexus místo ní prodává zatím kupé RC-F.

Lexus nyní prodává po celém světě na celkem 70 samostatných trzích okolo 6000 modelů IS každý měsíc. Při tomto tempu mu tak bude trvat zhruba dalších 14 let, než vyrobí druhý milion.

Prodeje modelu Lexus IS na trzích v EU a USA (zdroj: JATO Dynamics)
rok prodeje v EU prodeje v USA
1999 11 776  
2000 12 588 15 540
2001 10 452 22 846
2002 9891 20 306
2003 8074 13 559
2004 7169 9972
2005 5683 15 789
2006 19 882 54 267
2007 19 229 54 933
2008 13 155 49 432
2009 8098 38 077
2010 6584 34 129
2011 4043 29 669
2012 2288 27 708
2013 6341 35 017
2014 9610 51 358
2015 7729 46 430

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 234 087 km
Cena: 440 000 Kč
Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2010
Stav: 95 229 km
Cena: 570 000 Kč
Lexus GS 3
Rok výroby: 2010
Stav: 154 460 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků