Lexus IS s paketem F-Sport a nový diferenciál pro IS-F

Název sportovní řady „F“ byl odvozen z japonského závodního okruhu Fuji Speedway. V místním vývojovém centru se totiž ladí všechny sportovní modely Lexus. Tímto přídavným jménem sice nelze označit veskrze pohodové modely IS 220d a IS 250, nyní ale mohou být přímo z výroby vybaveny paketem F-Sport, který byl inspirován charizmatickým modelem Lexus IS F.

Zvnějšku se tyto modely odlišují sportovní maskou chladiče, zadním spoilerem ve stylu modelu IS F a exkluzivními 18“ koly z lehké slitiny s titanovou povrchovou úpravou. Interiér verzí F-Sport pak dotváří sportovní anatomická sedadla ze semianilinové kůže, volant a páka voliče samočinné převodovky (IS 250) z modelu IS F, originální černé provedení interiéru doplněné černým čalouněním stropu, šedé stehování na sedadlech a volantu a hliníkové pedály.

Do Čech navíc přijíždí inovovaný model Lexus IS F, který přináší několik významných změn, jež zvyšují pohodlí posádky a dále prohlubují snahu o zapojení řidiče do řízení vozu. Výrazné zlepšení trakce a stability v rychlých zatáčkách totiž přináší nový samosvorný diferenciál, který by měl citelně zvyšovat úroveň jízdních výkonů modelu IS F. Nový kompaktní samosvorný diferenciál Torsen je schopen přenášet točivý moment motoru až 505 Nm. Během testování na okruhu Fuji Speedway dosáhl sedan IS F vybavený samosvorným diferenciálem Torsen LSD o dvě sekundy rychlejšího času na kolo, než IS F osazený diferenciálem konvenčním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS s „F paketem”
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků