Lexus IS s paketem F-Sport a nový diferenciál pro IS-F

Název sportovní řady „F“ byl odvozen z japonského závodního okruhu Fuji Speedway. V místním vývojovém centru se totiž ladí všechny sportovní modely Lexus. Tímto přídavným jménem sice nelze označit veskrze pohodové modely IS 220d a IS 250, nyní ale mohou být přímo z výroby vybaveny paketem F-Sport, který byl inspirován charizmatickým modelem Lexus IS F.

Zvnějšku se tyto modely odlišují sportovní maskou chladiče, zadním spoilerem ve stylu modelu IS F a exkluzivními 18“ koly z lehké slitiny s titanovou povrchovou úpravou. Interiér verzí F-Sport pak dotváří sportovní anatomická sedadla ze semianilinové kůže, volant a páka voliče samočinné převodovky (IS 250) z modelu IS F, originální černé provedení interiéru doplněné černým čalouněním stropu, šedé stehování na sedadlech a volantu a hliníkové pedály.

Do Čech navíc přijíždí inovovaný model Lexus IS F, který přináší několik významných změn, jež zvyšují pohodlí posádky a dále prohlubují snahu o zapojení řidiče do řízení vozu. Výrazné zlepšení trakce a stability v rychlých zatáčkách totiž přináší nový samosvorný diferenciál, který by měl citelně zvyšovat úroveň jízdních výkonů modelu IS F. Nový kompaktní samosvorný diferenciál Torsen je schopen přenášet točivý moment motoru až 505 Nm. Během testování na okruhu Fuji Speedway dosáhl sedan IS F vybavený samosvorným diferenciálem Torsen LSD o dvě sekundy rychlejšího času na kolo, než IS F osazený diferenciálem konvenčním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS s „F paketem”
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků