Lexus IS s paketem F-Sport a nový diferenciál pro IS-F

Název sportovní řady „F“ byl odvozen z japonského závodního okruhu Fuji Speedway. V místním vývojovém centru se totiž ladí všechny sportovní modely Lexus. Tímto přídavným jménem sice nelze označit veskrze pohodové modely IS 220d a IS 250, nyní ale mohou být přímo z výroby vybaveny paketem F-Sport, který byl inspirován charizmatickým modelem Lexus IS F.

Zvnějšku se tyto modely odlišují sportovní maskou chladiče, zadním spoilerem ve stylu modelu IS F a exkluzivními 18“ koly z lehké slitiny s titanovou povrchovou úpravou. Interiér verzí F-Sport pak dotváří sportovní anatomická sedadla ze semianilinové kůže, volant a páka voliče samočinné převodovky (IS 250) z modelu IS F, originální černé provedení interiéru doplněné černým čalouněním stropu, šedé stehování na sedadlech a volantu a hliníkové pedály.

Do Čech navíc přijíždí inovovaný model Lexus IS F, který přináší několik významných změn, jež zvyšují pohodlí posádky a dále prohlubují snahu o zapojení řidiče do řízení vozu. Výrazné zlepšení trakce a stability v rychlých zatáčkách totiž přináší nový samosvorný diferenciál, který by měl citelně zvyšovat úroveň jízdních výkonů modelu IS F. Nový kompaktní samosvorný diferenciál Torsen je schopen přenášet točivý moment motoru až 505 Nm. Během testování na okruhu Fuji Speedway dosáhl sedan IS F vybavený samosvorným diferenciálem Torsen LSD o dvě sekundy rychlejšího času na kolo, než IS F osazený diferenciálem konvenčním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS s „F paketem”
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků