Lexus IS má po velké modernizaci. Rival BMW 3 se už ale do Evropy nepodívá

70 komentářů

Jks
17. června • 9:08

Pokud postavím svoje RC-F vedle neceho nemeckého nikdo si toho nemce ani nevsimne. O tom ze vsechny ty 4l AMG63, smáznu tu nebudu mluvit. Otázka náhradních dílu a jejich potreba je asi 5% lexus a 95% DE stroje.

Charouz
17. června • 17:47

To nevysvětlíš, oni vědí své 😁😁😁.

Josef
17. června • 18:42

Jo, jo... Ale "moudra" ti zdejší "znalci" sypají, jako by v ničem jiném, než v Lexuxu nejezdili.... Přitom je jasné, že v takovém případě by psali úplně něco jiného. Divím se jen, že se ve zdejších "diskusích" "zabývají" něčím takovým jako je Lexus a nezůstanou u svých letitých ojetých Škodovek, Hyundai, Opelů, Fordů, Renaultů, Citroenů,....:-)

Nothing
17. června • 9:01

Koho zajímá evropa, to je konkurence tak možná JAR. Zatímco LEXUS je na celém světě najspolehlivější značka následovaná toyotou, v EU tu přece máme německé prémiové vozy. A to co prodá lexus a toyota za rok v EU, prodá za den v severní amarice, austrálie, asie, rusko ani nemluvě.

T-Rex
16. června • 19:43

Lexusu se moc nedaří ani v usa. Ještě pět let a předežene ho i Audi, které se ještě před pár lety v usa skoro neprodávalo.

Josef
17. června • 18:46

To je reltivní. Každá uatomobilka má období růstu a na druhou stranu období poklesu. Myslím si, že Lexus le neznikne a své zákazníky bude mít stále. Nebude jich moc, ale budou. (RR také není "masovkou" a stále vyrábí a prodává - ne každý má na RR a spokojí se jen s tím Lexusem - "kusovkou").

JK
16. června • 19:19

Tak můj šálek kávy to není, ale když je asijský design na asijském autě, tak mi to nevadí, vychází to z jejich kultury. Když dělá asijský design evropská značka, tak je to prostě hnusný. A touhle optikou bude Lexus aktuálně vždy hezčí, než BMW.;-)

Adam
16. června • 15:56

Krasny a cisty design ... absolutne bezporuchove a bude urcite skvele jako vse od Lexusu, duse bude mit hodnotu 0. Nicmene budete mit auto dotazene k dokonalosti. Lexus umi.

Assasin
16. června • 13:23

Nádherný design. BRAVO.

TVL
16. června • 15:54

Jo jo, hlavně ta krabice od pračky místo kufru.;-)

petr r. (petrumr)
16. června • 15:48

taky tak a vůbec by mě nevadilo, kdybych měl v garáži lexuse a bmw. Položme si otázku, nestačí nám toyota? Toyota spouští e-shop s modou a doplňky.

Pantani
16. června • 19:18

No teda Toyota nám ale vážně nestačí! :-O

petr r. (petrumr)
16. června • 20:06

důvod?

Allamarein
16. června • 21:22

To bys, Péťo, stejně nepochopil...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
17. června • 20:31

allane nemyslí ti to a pleteš se.

Kodras
16. června • 10:35

Žádný div, prodeje se limitně blížily nule a s tímto novým ksichtem v EU zcela neprodejné.

Ne321
16. června • 12:11

Ten design bych nevidel jako az takovy problem jako nabidku motoru v EU, ktera je mirne receno nekonkurenceschopna. Ono dodavat velmi agresivne vyhlizejici sportovni sedan s motorem co ma maximalku omezenou na 200 km/hod a hlavne dynamiku srovnatelnou s nejnizsim budget motorem konkurence je docela odvazne. Byt ted s tou pul milionovou slevou co davaji je to za ty aktualni ceny pod milion korun asi konkurenceschopne, ale zase moc neverim, ze s touto cenovkou by takovahle auta chtel tady Lexus dlouhodobe prodavat.

Filip
16. června • 12:28

Je to raritka a mě se ten facelift líbí. Jinak mám zásadní problém s motorem a CVT. Slevu půl milionu poskytuje i BMW na řadu 3, která vyhrála "auto roku", takže tam bych nějakou cenovou podbízivost nehledal.

Ne321
18. června • 9:48

Jenze slevu z jake zakladni ceny? Realne druha nejvyssi vybava Lexusu IS je dneska pod milion korun s dani, trojka za stejnou cenu bude i po sleve v absolutnim zakladu. Nejvyssi vybavu Lexusu lze koupit za 1.1 mio, stejna vybava v BMW 3 i se zakladnim motorem na 1.5 mio. Realne dneska Lexus IS stoji mene nez stejne vybaveny Passat natoz BMW.

Joe Doe
16. června • 21:17

To auto nema CVT

Tias
16. června • 11:41

Prada, Evropani s vytříbeným designovým vkusem čekají na nové BMW 4.

Kosanovič
16. června • 13:26

BMW 4 krásy nepobralo, ale nabízí alespoň slušné motory, tohle je zrůda a u nás ještě jenom s hybridním chcípákem, takže v EU skutečně neprodejné.

petr r. (petrumr)
16. června • 16:42

223koní se mě nezdá chcípák při spotřebě 5L a ceně nepřesahuící 900tkč.

Kotrba
16. června • 18:24

Nezdá, ale chcípák to je, mainstreamová srajda s nižším výkonem ho smázne jak slzu a když je potřeba tak jezdí za nula.
zeperfs.com/en/duel4622-8244.htm

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
17. června • 21:27

A zkus si tam dosadit verze pro USA, taky je smázne jako slzu? Jenže tyhle nám tady prodávat nechtějí, nestojí jim to za to, aby nebyli pokutování za emise.

Allamarein
16. června • 21:21

No jo, když kvalitou na Lexus nestačí, začnou se vytahovat zbytečná číslíčka... Jenže ten Superb umí jezdit jen rovně, jinak je to zoufalý křáp.

Medvěd
17. června • 7:40

Tak tak, Superb není srovnatelný s tímto Lexusem. Lexus je jinde, Superb je pořád navoněná bída. Tam kde mainstream konci, tam Lexus začíná.

Josef
17. června • 18:35

Srovnávat Lexus se Superbem? To může napadnout snd jen de.....

Mirek
17. června • 21:29

Jo, jo, otírat se o Škodu se tady nevyplácí, a můžeš mít stokrát pravdu. :-D

Josef
17. června • 22:07

Podle počtu minusů, co se "urodilo" k mým příspěvkům Mirku, je vidět, kolik vyložených nevědomých pitomců, kteří o Lexusu ví prd, zde "diskutuje" a šíří "moudra" a přitom mají tak akorát setrvačníkové autíčko, které jim nadělil o Vánocích Ježíšek. Nebo v lepším případě nějakou ojetou rachotinu a o Lexusu se jim jen zdají sny, a při pohledu na Lexuse v reálu akorát slintají a závidí... :-)

Mirek
17. června • 22:31

No vzhledem k tomu, že to naskočilo, i u mě, skokově, tak to nemusí být moc lidí, mnohdy stačí jeden zatvrzelý ... a je to, vždyť to víš a zvlášť, pokud se otřeme o Š... :-D

Josef
18. června • 17:59

Je zajímavé, že to naskočilo i jinak. :-) Raději se otírat o Š.... nebudeme:-)

Mirek
18. června • 21:12

Jak je vidět, vše má rub a líc. Otázkou zůstává, jestli je to správně.

Josef
19. června • 19:45

Je to s těmi +/- zbytečné řešit stejně, jako některé "prudce inteligentní" diskutéry. Bylo by fajn, pokud by tito "experti" vynechali značky 3D a Lexus a Toyota. Zbyl by jim dostečný prostor a nás by to neotravovalo a neprovokovalo.:-)

Kotrba
16. června • 22:20

No a to IS 300h neumí jezdit ani rovně. Protože v zatáčkách je to jedno z nejméně schopných aut a vyklepe ho doslova cokoliv, třeba starý naftový golf mu nadělí 2 sekundy
zeperfs.com/en/duel4622-2642.htm
a dvojková octa rs mu pak nadělí skoro 4 sekundy.
zeperfs.com/en/duel1357-4622.htm
Silně pochybuji, že kupci prémie vyžadující jak dynamiku v přímce, tak v oblouku, by o IS 300h uvažovali a nechávali se ztrapnit doslova čímkoliv na silnici.

Charouz
16. června • 22:54

Dojet z mista A do místa B vzdáleneho 100km o 5 sekund později musí být na ostudu v celé ulici! Prosím vás vzpamatujte se už. Už jste někteří nemocní z toho když to neumí 0-100/4sec, nemá to aspoň 300kw a omezovač na 250km/h je omezování osobní svobody. Přitom většina jezdí se zánovnim vozem koupený v áčkách a podobných specializovaných obchodech po celé Evropě.

Taraba
17. června • 8:33

Čím jezdí většina je kupcům prémie u zadku a to, že ty jezdíš vylítanou vránou z áček už je vůbec netrápí. A ano, dynamika jejich auta je zajímá a je to nesporně jeden z parametrů podle kterého se rozhodují při nákupu.

Josef
17. června • 18:33

Tarabo - neumíš čist. Dokonce si argumentuješ sám sobě a přesto to nechápeš. Ano, dynamika je - cituji tě: "....nesporně jeden z parametrů, podle kterého se rozhodují při nákupu." Ale ne jediný a kažý má jinou prioritu parametrů. U někoho třeba rozhoduje jen design a materiál interiéru (chce mít třeba jen kvalitně zpracované neokoukané auto s originálním vzhledem). A dynamika? S nadsázkou lze použít známé hodnocení v případě RR: "dostačující". Řada zákazníků neřeší, jestli má daný model Lexusu výkon 200 nebo 250 koní, protože s autem nehodlá závodit. A jestli má zrychlení 6,7 nebo 7,4 sec z 0 na 100? Pro závodníka podstatné, ale pro typického zákazníka Lexusu je to nepodstatné. "Závodník" kupuje M3 nebo třeba AMG a o Lexus ani myšlenkou nezavadí. Lexus rozhodně nechce konkurovat ani M3 ni AMG. Jde si svojí vlastní "lexusovou" cestou.

JK
17. června • 17:36

Dynamika je možná zajímavá na papíře v katalogu, ale vzhldem k tomu, kolik se nakonec prodá SUV, tak jsou jízdní vlastnosti obecně to poslední kritérium. Navíc v naftě. Důležité je, že to je velké a spojí se to s iPhonem a je to BMW, bez ohledu na to, že kvalitou a poruchovostí to zas až taková pecka fakt není. Ke všemu zůstatková hodnota vrtulek padá tak rychle, jako aktuálně roste náš státní dluh. Kdybych musel vybírat mezi trojkou, nebo iskem, tak není co řešit. Lexus je prostě kvalitnější auto.;-)

Tomáš
17. června • 13:07

Dynamika aut je zajímá? O čem to prosimtě mluvíš? 4/5 těch BMW 3 je 2 litrový diesel o 190 koních, s kterým si vytře zadek kdejaká octavie.

Taraba
17. června • 15:17

No vidíš zrovna ta 320d naklepe ten vrcholný IS300h kdykoliv a kdekoliv, takže kdyby se měl kupec prémie rozhodovat mezi IS a 3er tak i s mizerným rozpočtem, ktery stači jen na ten 4válcový diesel, zvolí bmw nebo jinou prémii.

Charouz
17. června • 16:33

A všiml sis někdy na silnici kdo jsou majitelé Lexusů? Žádní troubové, kteří si potřebují honit ego a pořád s někým závodit. Užívají si pohodovou luxusní a tichou jízdu.

Josef
17. června • 18:53

Je to tak. Ale to někteří zdejší "znalci" nepochopí. Každý ocení něco jiného - někdo Lexus a druhý tu M3. Proč kritizovat? Vždyť je fajn, že nejsou všechna auta stejná že je možné si vybrat. Někomu vyhovuje M3 a jinému ten Lexus. Je to jasné a srozumitelné. Kdo nemá čím myslet, tak ho naprostá samozřejmost nenapadne.

Tomáš
17. června • 15:39

A co je proboha luxusního na 4valci v naftě ? Jel jsem obema vozy a vzal bych si raději ten skutečně strašný motor a převodovku v lexusu, protože 320d v nové generaci je naprosto stejná tragédie, ale ještě přidává dieselový rachot a projev

Taraba
17. června • 16:00

Luxusního na něm samozřejmě není nic, ale vedle vyjící a skučící atmosféry je 8ZF byť ve spojení s naftou hotový rolls.

Josef
17. června • 18:20

Je vidět Tarbo, že jsi znalec. Pokud by Lexus bral tebe jako nosnou minci trhu v Česku, tak to zabalí a Česko raději vynechá a bude prodávat jinde. Jenže v Česku nežijí jen "Tarabové". Tedy naštěstí.

Taraba
17. června • 20:00

No prodeje Lexu jsou v EU tak mizerné, že to kdykoliv zabalit může, tak jako to nedávno udělala jiná japonská pseudoprémie Infiniti.

Tomáš
18. června • 8:54

Prý pseudoprémie, ty budeš ten typický řidič VW golf nebo 15 let olítané E46, co sní o BMW řady 5, které si vysnil v roce 1998 v časopisu od dědečka, ale v autech o kterých je řeč nikdy neseděl, natož aby je řídil, ale ikdyby, tak stejně nic nepozná. Infiniti dělalo skvělá auta, mnohdy řidičsky lepší než BMW, koneckonců jejich atmosférický 6 válec sbírá každoročně ceny snad dodnes.

Josef
17. června • 21:19

Tarabo, Lexus není Infiniti. Tak jako Toyota není Nissan...
A Lexus není jen model IS...

Charouz
17. června • 11:05

Vylítanou vránou? Posledních 7 let : 700tisic, 600 tisíc, 1 100tisíc. Všechna 3nová na soukromou osobu a všechny doma.

petr r. (petrumr)
16. června • 19:05

někomu to bude stačit.

Kotrba
16. června • 19:14

Nebude, Lexus sám vidí, že na konkurenci ve střední třídě nemá konkurenceschopný model a se staženým ocasem končí v EU i v UK prodeje IS.

Tomáš
16. června • 13:48

To zas jeden může říct, že Lexus alespoň nabízí skutečně kvalitní zpracování, luxusní interiér (ne jak řada 3) a spolehlivost, ne jak BMW.

Ne321
18. června • 9:40

Luxusni interier moc nema, protoze sice ma velice slusne zpracovani, ale nema sedacky a nema infotaiment, to je dneska vyznamna soucast luxusu interieru.

Kosanovič
16. června • 18:14

Jeden si může plácat co chce, rozhodují realní kupci a jejich hlasování vlastní šrajtoflí je jasně patrné ve statistikách, A4, 3er, C absolutní dominance, IS zcela marginální záležitost, protože prostě neumí nabídnout to co je požadováno.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kosanovič
17. června • 14:59

Neumí a EU ničemu nebrání, to jenom Lexus neumí vyvinout slušné motory podle EU norem a cpe sem zdechlé hybridy načež se diví, že má minimální prodeje. Konkurence to umí a nabízí parádní motory i v prostředí EU norem.

Mirek
17. června • 21:22

A co se tak na to podívat a nepsat pitomosti? Do EU se nepohrnou, když se tady "trestá" za emise. Tobě nestačí atmosférický motor V6, 3.5 l, 311 hp? Není vše jen hybrid, jak píšeš, a že to tady nebudou dodávat, za to si EU může sama, včetně takových, jako ty, když čtu ten nesmysl, že "konkurence to umí a nabízí parádní motory..." A proto nám kvůli emisím poletí ceny aut pěkně nahoru, když "to umí". Pro USA se IS s hybridy nenabízí.
Když se podívám, jak ta konkurence pomalu ruší víceválcové motory větších objemů,tak jsem zvědavý, co budeš za chvíli psát, až tam najdeš "super turbo motor 1.0".
Tady se zavedly maloobjemové přeplňované motory, které vykazují "nízkou" spotřebu, ale jen po nich nechtít trošku dynamičtější jízdu, to se potom člověk nestačí divit, jak to začne spásat trávu kolem cesty.

Josef
17. června • 18:15

Není to o tom, že neumí, ale o tom, že se to nevyplatí. Honda zkusila svého času "evropskou" cestu a udělala do Accordu (a Civica) nafťáka. První nafťák Hondy 2,2 a hned byl jedním z nejlepších/nejspolehlivějších na světě. Dokonce i celohliníková technologie naftového motoru byla o 2 roky napřed a bez technologických problémů před BMW. Přesto Honda po letech nafťáky "zabalila" (i benzinové víceválce a 2,4 l čtyřválce), nejdříve ukončila prodeje Legend a potom i ten Accord. Honda se zkrátka zaměřila se na jiné světové trhy, kde se jí daří.
S tím Lexusem to bude podobné. Díky debilitě Bruselu si Honda i ten Lexus spočítali, že levnější a efektivnější je jít v Evropě cestou hybridů než stále "koumat" a "inovovat" klasické spalovací motory, řešit neřešitelné a skončit jako třeba VW s tím podvodem ohledně emisí. Zakazník pak stojí v případě japonských aut před rozhodnutím: "Ber, nebo nech být a jdi jinam."
Tak jako v Asii nebo v USA je vzácností Škoda, tak je tomu v případě "japonců" zde v Evropě. Pořád si ale lze naštěstí na trhu vybrat slušné auto a nemusí to být přece japonské. Tedy "naštěstí" zatím je z čeho vybírat, ale je otázkou jak dlouho....
Jo a Lexus nabízí rozhodně ne "zdechlé" hybridy, ale pořádné hybridy, které jezdí hodně dobře a spolehlivě. Lexus si za to ale nechá pořádně zaplatit. A klasické motory v některých špičkových modelech také nabízí - ovšem za pořádnou (špičkovou) cenu. Má to určitě Lexus dobře spočítané, a proto nesází v Evropě na ten model IS, ale soustředí se do těch modelů, které se vyplatí. Lexus nejde cestou množství z každou cenu, ale vyrábět pouze takové množství aut za cenu, co se Lexusu vyplatí.

JA-NE
18. června • 14:58

no, ta spolahlivost 2,2d to by som netvrdil...

Josef
18. června • 17:56

Ty ne, ale něko jiný ano. Dají se dohledat objektivní informace. V mém okolí jezdí jedna Honda CRV s tímto motorem a naprostá spokojenost.

JA-NE
19. června • 12:19

nemam dobru skusenost..

Josef
19. června • 19:38

Tvoje zkušenost mne nezajímá. Zde v "diskusi" se ale jedná o značku Lexus a nemá smysl to probírat. Kdo chce, může si informace o honďáckém nafťáku dohledat na webu. Honda ale už naftu opustila, tak je to stejně bezpředmětné. Ojetého nafťáka Honda bez znalosti minulosti jeho provozu (údržba, chování řidiče, provozní podmínky-krátké/dlouhé jízdy, těžký přívěs,...) je vždy větší riziko než klasika v podobě atmo benzinu 2.4, nebo 2.0. To zmíněné letité naftové CRV je opečovávané a servisovné a nejezdí krátké vzdálenosti s častými studenými starty a netahá těžké přívěsy. Majitel na CRV nedá dopustit hodlá ho provozovat až do rozpadnutí. Já mám nafťáka akorát služebního (Octavia), doma mám benzin (ne Škodu).

Kosanovič
17. června • 20:38

Mezi "neumí" a "nechtějí, protože si spočítali...." neni žádný rozdíl. Podstatný je totiž výsledek a ten je takový, že nabídka pohonů

Kosanovič
17. června • 20:42

..je tristnī.

Josef
17. června • 22:01

Kosanoviči, nabídka pohonů (a motorů) není tristní. Lexus nenabízí jen model IS. Pokud máš peníze, vybereš si. Lexus nabízí zajímavá auta se zajímavými motory (a "pohony"). Ty to ale řešit nemusíš, peníze nemáš, o Lexusu nic nevíš a jen pindáš nesmysly. Vyplývá to ze způsobu tvé argumentace a posuzování značky Lexus jako celku (ne jen modelu IS) a zejména z toho, že ses vůbec ani nepodíval na nabídku Lexus.
(Stačilo by přitom podívat se na nabídku Lexusu alespoň u českého zastoupení. Je zde ale ještě ta Amerika a Asie. Připomínám, že Česko z celosvětového hlediska je počtem obyvatel něco jako větší město a rozlohou jen něco víc jak světové velkoměsto s předměstími. Takže výsledky celého českého prodeje jsou něco jako výsledky prodeje dealera ve větším světovém městě.)

Joe Doe
16. června • 21:17

Medzi poctom predanych kusov a kvalitou malokedy panuje priama umera.

Medvěd
17. června • 7:34

Navíc A4, C i 3 jsou často sluzebaky, zejména tedy A4.

Virgin
17. června • 8:25

Prodeje do firem 2019, zdroj SDA
Audi 90,60%
BMW 91,64%
Mercedes 92,20%

1
16. června • 9:43

pěkné jak blijící smajlík petrovi r. na hlavu :-d

Doporučujeme

Články odjinud