Sedan od Lexusu prochází další modernizací pro nadcházející léta a mezitím omezuje své pole působnosti.
Třetí generace sedanu Lexus IS sice přichází ve vylepšené formě, přitom ovšem také odchází z nabídky na evropském trhu. Situace je jasná, přibližně 80 % všech prodaných Lexusů na starém kontinentu jsou SUV a menší IS se prodává stále hůř, přičemž i o větší a zatím v Evropě přeživší sedan ES je zájem větší.
Rival trojkové řady BMW se tedy loučí a jeho modernizace se zaměřuje především na trh Severní Ameriky. Došlo na kosmetické změny na karoserii, nejvýznamněji na přední masce s novou mřížkou chladiče, jinak tvarovanými světlomety, celkově ostřejším výrazem a rovněž na zádi, kde jsou nyní svítilny propojeny horizontální linkou.
Platforma zůstává stejná, ale inženýři Lexusu si alespoň pohráli s naladěním podvozku, který má nyní působit ještě sportovněji. Mimo to byly použity lehčí díly, například pružiny, ramena, stabilizátory a další součástky. Při zvolení paketu Dynamic Handling může být IS vybaveno adaptivními tlumiči.
Interiér se dočkal jen minimálních změn po stránce designu a architektury. Především tak dochází na standardní 8palcový infotainment, kdežto za příplatek je dostupný větší 10,3palcový kousek. Nechybí možnost rozhraní Apple CarPlay, Android Auto nebo hlasového ovládání Amazon Alexa, zatímco rozšířený je i seznam asistentů a bezpečnostních funkcí.
V Evropě spoléhalo dosavadní IS na hybridní sílu, v USA však vypadají nabízené motorizace trochu jinak. Základem je tedy IS 300 s přeplňovaným dvoulitrem o síle 241 koní (177 kW) v kombinaci s šestistupňovým automatem a pohonem zadních kol. Na druhé straně je pak nejvýkonnější IS 350 s 3,5litrovým V6 o síle 311 koní (229 kW), který může být kombinován s pohonem zadních či všech kol, v závislosti na šesti- či osmistupňovém automatu.
K dealerům v USA se novinka dostane ke konci roku. Modernizované IS pak bude nadále prodáváno v domácím Japonsku a na dalších trzích Asie.