Lexus IS facelift: inovace v půli života

Lexus IS prodělal sérii drobných vylepšení, které dále zlepšují jeho kredit propracovaného automobilů své třídy. (+české ceny)

Druhá generace řady IS se představila v roce 2006 a právě prošla modernizací v půli svého životního cyklu. Jedná se o typický facelift s drobnými retušemi uvnitř i vně vozu, ovšem bez vážnějších zásahů do jeho techniky.

Na pohonných jednotkách se toho moc nezměnilo. K dispozici zůstává vidlicový šestiválec 2,5 l/204 koní a naftový čtyřválec 2,2/177 koní pro verze IS 250 a IS 220d. Zákazníci v jiných koutech světa, zejména Spojených státech, si mohou užít i verze IS 350 s motorem o objemu 3,5 l a výkonu 306 koní. Základní provedení jsou doplněna šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, dražší verze pak „automatem“ se stejným počtem rychlostí a možností řadi páčkami pod volantem. U nás je IS dodáváno výlučně s pohonem zadních kol, verzi IS 250 je přitom ve světě možné pořídit i s pohonem kol obou náprav.

Už tedy víme, co se prakticky nezměnilo. A co nového facelift přinesl? Zvenčí jsou znát dílčí zásahy do vzhledu přídě a zádě. Přední část vozu dostala upravený nárazník a chladičovou masku, jež vozu přidávají na osobitějším a přesnějším vzhledu. Nalezneme zde stále řadu podobných prvků s větším typem GS, ale jejich celková souhra přispívá k lehčímu a sportovněji střiženému dojmu. Široký rozchod kol je zdůrazněn robustními rozšířenými blatníky, vyplněnými velkými ráfky s nízkoprofilovými pneumatikami.

Vysoká záď připomíná fastback, což siluetě vozu dává spíše charakter sportovního kupé než klasického sedanu. Její švih pak nově podtrhuje nový nárazník a koncová světla s LE diodami. Drobnými vzhledovými změnami jsou též nová kola z lehkých slitin, vnější zpětná zrcátka s integrovanými blikači a dvě nové barvy - Amber Mica (jantarová) a Truffle Mica (hnědá).

Drobné technické změny nastaly u zavěšení kol, které je nyní přepracováno směrem k zatím neznámému výsledku, vylepšené by mělo být i fungování automatické převodovky.

V rámci modernizace se do standardní výbavy už základního provedení dostal pokrokový stabilizační systém VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management). Atraktivitu tohoto modelu zvyšuje sada nových prvků výbavy. Patří sem audiosystém Mark Levinson, nový optitronovýpřístrojový štít se snadnou čitelností za jakéhokoli osvětlení, hlasově ovládaná DVD navigace, preventivní bezpečnostní systém PCS kombinující vnější senzory s VDIM s ohledem na optimální funkci brzdového asistentu a předpínačů bezpečnostních pásů v krizové situaci, adaptivní světlomety HID, nový ultrazvukový parkovací asistent, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla nebo kamera sledující pohyb za vozem.

Inovovaný Lexus IS bude hned od svého uvedení nabízen i na českém trhu a to v základním provedení, nebo v rozšířených Sport a Luxury.  Cena základního provedení zážehového IS 250 bude startovat na částce 809 000 Kč, cena základního provedení IS 220d pak na 719 000 Kč.

Pro úplnost dodejme, že sportovní verze IS-F zůstává v nabídce beze změn s cenou 1 679 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  
Lexus IS po faceliftu

bazar

Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2010
Stav: 95 229 km
Cena: 570 000 Kč
Lexus GS 3
Rok výroby: 2010
Stav: 154 460 km
Cena: 300 000 Kč
Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2013
Stav: 96 016 km
Cena: 600 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků