Lexus IS facelift: inovace v půli života

Lexus IS prodělal sérii drobných vylepšení, které dále zlepšují jeho kredit propracovaného automobilů své třídy. (+české ceny)

Druhá generace řady IS se představila v roce 2006 a právě prošla modernizací v půli svého životního cyklu. Jedná se o typický facelift s drobnými retušemi uvnitř i vně vozu, ovšem bez vážnějších zásahů do jeho techniky.

Na pohonných jednotkách se toho moc nezměnilo. K dispozici zůstává vidlicový šestiválec 2,5 l/204 koní a naftový čtyřválec 2,2/177 koní pro verze IS 250 a IS 220d. Zákazníci v jiných koutech světa, zejména Spojených státech, si mohou užít i verze IS 350 s motorem o objemu 3,5 l a výkonu 306 koní. Základní provedení jsou doplněna šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, dražší verze pak „automatem“ se stejným počtem rychlostí a možností řadi páčkami pod volantem. U nás je IS dodáváno výlučně s pohonem zadních kol, verzi IS 250 je přitom ve světě možné pořídit i s pohonem kol obou náprav.

Už tedy víme, co se prakticky nezměnilo. A co nového facelift přinesl? Zvenčí jsou znát dílčí zásahy do vzhledu přídě a zádě. Přední část vozu dostala upravený nárazník a chladičovou masku, jež vozu přidávají na osobitějším a přesnějším vzhledu. Nalezneme zde stále řadu podobných prvků s větším typem GS, ale jejich celková souhra přispívá k lehčímu a sportovněji střiženému dojmu. Široký rozchod kol je zdůrazněn robustními rozšířenými blatníky, vyplněnými velkými ráfky s nízkoprofilovými pneumatikami.

Vysoká záď připomíná fastback, což siluetě vozu dává spíše charakter sportovního kupé než klasického sedanu. Její švih pak nově podtrhuje nový nárazník a koncová světla s LE diodami. Drobnými vzhledovými změnami jsou též nová kola z lehkých slitin, vnější zpětná zrcátka s integrovanými blikači a dvě nové barvy - Amber Mica (jantarová) a Truffle Mica (hnědá).

Drobné technické změny nastaly u zavěšení kol, které je nyní přepracováno směrem k zatím neznámému výsledku, vylepšené by mělo být i fungování automatické převodovky.

V rámci modernizace se do standardní výbavy už základního provedení dostal pokrokový stabilizační systém VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management). Atraktivitu tohoto modelu zvyšuje sada nových prvků výbavy. Patří sem audiosystém Mark Levinson, nový optitronovýpřístrojový štít se snadnou čitelností za jakéhokoli osvětlení, hlasově ovládaná DVD navigace, preventivní bezpečnostní systém PCS kombinující vnější senzory s VDIM s ohledem na optimální funkci brzdového asistentu a předpínačů bezpečnostních pásů v krizové situaci, adaptivní světlomety HID, nový ultrazvukový parkovací asistent, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla nebo kamera sledující pohyb za vozem.

Inovovaný Lexus IS bude hned od svého uvedení nabízen i na českém trhu a to v základním provedení, nebo v rozšířených Sport a Luxury.  Cena základního provedení zážehového IS 250 bude startovat na částce 809 000 Kč, cena základního provedení IS 220d pak na 719 000 Kč.

Pro úplnost dodejme, že sportovní verze IS-F zůstává v nabídce beze změn s cenou 1 679 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  
Lexus IS po faceliftu
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 24 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků