Lexus IS facelift: inovace v půli života

Lexus IS prodělal sérii drobných vylepšení, které dále zlepšují jeho kredit propracovaného automobilů své třídy. (+české ceny)

Druhá generace řady IS se představila v roce 2006 a právě prošla modernizací v půli svého životního cyklu. Jedná se o typický facelift s drobnými retušemi uvnitř i vně vozu, ovšem bez vážnějších zásahů do jeho techniky.

Na pohonných jednotkách se toho moc nezměnilo. K dispozici zůstává vidlicový šestiválec 2,5 l/204 koní a naftový čtyřválec 2,2/177 koní pro verze IS 250 a IS 220d. Zákazníci v jiných koutech světa, zejména Spojených státech, si mohou užít i verze IS 350 s motorem o objemu 3,5 l a výkonu 306 koní. Základní provedení jsou doplněna šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, dražší verze pak „automatem“ se stejným počtem rychlostí a možností řadi páčkami pod volantem. U nás je IS dodáváno výlučně s pohonem zadních kol, verzi IS 250 je přitom ve světě možné pořídit i s pohonem kol obou náprav.

Už tedy víme, co se prakticky nezměnilo. A co nového facelift přinesl? Zvenčí jsou znát dílčí zásahy do vzhledu přídě a zádě. Přední část vozu dostala upravený nárazník a chladičovou masku, jež vozu přidávají na osobitějším a přesnějším vzhledu. Nalezneme zde stále řadu podobných prvků s větším typem GS, ale jejich celková souhra přispívá k lehčímu a sportovněji střiženému dojmu. Široký rozchod kol je zdůrazněn robustními rozšířenými blatníky, vyplněnými velkými ráfky s nízkoprofilovými pneumatikami.

Vysoká záď připomíná fastback, což siluetě vozu dává spíše charakter sportovního kupé než klasického sedanu. Její švih pak nově podtrhuje nový nárazník a koncová světla s LE diodami. Drobnými vzhledovými změnami jsou též nová kola z lehkých slitin, vnější zpětná zrcátka s integrovanými blikači a dvě nové barvy - Amber Mica (jantarová) a Truffle Mica (hnědá).

Drobné technické změny nastaly u zavěšení kol, které je nyní přepracováno směrem k zatím neznámému výsledku, vylepšené by mělo být i fungování automatické převodovky.

V rámci modernizace se do standardní výbavy už základního provedení dostal pokrokový stabilizační systém VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management). Atraktivitu tohoto modelu zvyšuje sada nových prvků výbavy. Patří sem audiosystém Mark Levinson, nový optitronovýpřístrojový štít se snadnou čitelností za jakéhokoli osvětlení, hlasově ovládaná DVD navigace, preventivní bezpečnostní systém PCS kombinující vnější senzory s VDIM s ohledem na optimální funkci brzdového asistentu a předpínačů bezpečnostních pásů v krizové situaci, adaptivní světlomety HID, nový ultrazvukový parkovací asistent, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla nebo kamera sledující pohyb za vozem.

Inovovaný Lexus IS bude hned od svého uvedení nabízen i na českém trhu a to v základním provedení, nebo v rozšířených Sport a Luxury.  Cena základního provedení zážehového IS 250 bude startovat na částce 809 000 Kč, cena základního provedení IS 220d pak na 719 000 Kč.

Pro úplnost dodejme, že sportovní verze IS-F zůstává v nabídce beze změn s cenou 1 679 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  
Lexus IS po faceliftu
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky