Lexus IS: facelift a nový diesel pro rok 2011

Lexus na autosalonu v Paříži vystaví modernizované provedení své řady IS. Dostane nový „nafťák” a pár drobných změn.

A my pro vás máme podrobnosti o evropské verzi modelu vyráběného s karoseriemi sedan a kupé/kabriolet. Na první pohled si prakticky žádných výrazných změn nevšimneme, přesto jich několik je. Patří sem nové světlomety s vestavěnými světly z LED pro denní svícení, pozměněná maska chladiče, omlazené zadní svítilny, nové odstíny lakování i sady litých kol. Z hlediska interiéru resp. výbavy se běžné verze Lexusu IS pro modelový rok 2011 dočkají automatických stěračů, zatmavovacího vniřního zpětného zrcátka či nového koženého čalounění.

Sportovně zaměřený paket F-Sport se navíc vyznačuje agresivnějším předním nárazníkem, který se ještě více přibliží zemi, upravenou maskou chladiče a novým zadním spoilerem s vestavěným třetím brzdovým světlem. Novinkou je také upravený design 18" kol. Uvnitř pak najdeme tmavé čalounění střechy nebo dekorační panely s povrchem připomínajícím titanovou slitinu.

Milovníci nafty možná ocení zavedení nového modelu IS 200d, jenž disponuje stejným agregátem 2,2 l jako stávající IS 220d, ovšem s výkonem sníženým ze 177 koní (130 kW) na 150 koní (110 kW). Lexus IS 200d zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,2 s a dosáhne rychlosti 205 km/h, to vše při průměrné spotřebě 5,1 l/100 km. Oba dieselové motory se budou na většině evropských trhů nabízet současně, v Anglii se s výkonnější jednotkou musí rozloučit.

Změn doznal též zážehový šestiválec s objemem 2,5 l instalovaný do vozů IS 250 a IS 250 C. Jeho výkonové parametry se sice nezměnily, výkon zůstal na 205 koních (153 kW) a točivý moment činí stejných 252 Nm, nicméně podle vyjádření Lexusu se podařilo snížit průměrnou normovanou spotřebu ze stávajících 9,1 l/100 km na 8,4 l/100 km a motor také plní emisní normu Euro 5.

Jak jsme již zmínili, inovovaný IS si svůj debut odbude v Paříži, do prodejů by se měl dostat hned záhy.

Tip: Přečtěte si náš test Lexusu IS250 F-Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS 2011

 

bazar

Lexus GS 3
Rok výroby: 2010
Stav: 154 447 km
Cena: 314 000 Kč
Lexus IS 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 61 037 km
Cena: 240 000 Kč
Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2013
Stav: 96 007 km
Cena: 620 000 Kč
Lexus GS 3
Rok výroby: 2001
Stav: 110 758 km
Cena: 130 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků