Lexus IS-F: sportovní sedan po japonsku

Lexus představil ve Frankfurtu kromě řady hybridů také sportovní verzi nejmenší modelové řady s označením IS-F. (+ živé foto)

Mezi největší lákadla japonského Lexusu ve Frankfurtu patří bezesporu ostrý model IS-F, který byl v podobě konceptu představen již na autosalonu v Ženevě. Nejrychlejší „íesko“ je vybaveno zážehovým vidlicovým osmiválcovým motorem o objemu 5,0l, který disponuje výkonem 400 koní a maximálním točivým momentem 500 Nm. Motor dostal vstřikování D-4S, tedy dvojici vstřikovacích trysek na válec. K vysokému výkonu, nízkým emisím a redukci vibrací přispívá rovněž plně elektricky řízené proměnné časování sacích ventilů VVT-iE.

Vysoký výkon je přenášen na kola přes osmistupňovou převodovku DSS (Direct Sport Shift), která nabízí jak manuální mód rychlého řazení jednotlivých stupňů (přeřazení rychlostního stupně trvá 100 milisekund) s využitím páček pod volantem, tak i automatický mód přinášející tradičně jemné samočinné řazení v různých režimech jízdy. Model IS-F dosahuje velmi dobrých hodnot v dynamice a akceleraci. Z klidu dokáže zrychlit na 100km/h za 4,9 sekundy a rozjede se až na rychlost 270 km/h.

Jízdní dynamiku IS-F výrazně podporuje nově představený třístupňový systém integrovaného řízení dynamiky vozidla s označením Sports VDIM. Řidič má na výběr tři módy tohoto systému: Normal, Sports a Off (úplné vypnutí systému).

Z hlediska designu vyniká u modelu IS-F především masivní přední část vozu, chladící průduchy za předními koly a také čtyři masivní koncovky výfuku integrované do zadního nárazníku, přičemž ty jsou uloženy netradičně ve vertikální pozici. Sportovnímu pojetí tohoto modelu odpovídá také posílená brzdová soustava, která je výsledkem úzké spolupráce s firmou Brembo. Vpředu jsou umístěny 6-pístové třmeny a brzdové kotouče s ventilací o rozměru 360 mm. Zadní 2-pístové třmeny brzdí kotouče o rozměru 345 mm. Pro model IS-F byly zvoleny 19-palcové ráfky z lehkých slitin.

Lexus IS-F byl vyvíjen v japonském prostředí Higashi Fuji Technical Centre a jeho vývoj provázelo dle slov automobilky náročné testování na okruhu Fuji Speedway, který letos poprvé hostí závod F1 – Velkou cenu Japonska.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS-F ve Frankfurtu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS-F

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků