Lexus IS-F: sportovní sedan po japonsku

Lexus představil ve Frankfurtu kromě řady hybridů také sportovní verzi nejmenší modelové řady s označením IS-F. (+ živé foto)

Mezi největší lákadla japonského Lexusu ve Frankfurtu patří bezesporu ostrý model IS-F, který byl v podobě konceptu představen již na autosalonu v Ženevě. Nejrychlejší „íesko“ je vybaveno zážehovým vidlicovým osmiválcovým motorem o objemu 5,0l, který disponuje výkonem 400 koní a maximálním točivým momentem 500 Nm. Motor dostal vstřikování D-4S, tedy dvojici vstřikovacích trysek na válec. K vysokému výkonu, nízkým emisím a redukci vibrací přispívá rovněž plně elektricky řízené proměnné časování sacích ventilů VVT-iE.

Vysoký výkon je přenášen na kola přes osmistupňovou převodovku DSS (Direct Sport Shift), která nabízí jak manuální mód rychlého řazení jednotlivých stupňů (přeřazení rychlostního stupně trvá 100 milisekund) s využitím páček pod volantem, tak i automatický mód přinášející tradičně jemné samočinné řazení v různých režimech jízdy. Model IS-F dosahuje velmi dobrých hodnot v dynamice a akceleraci. Z klidu dokáže zrychlit na 100km/h za 4,9 sekundy a rozjede se až na rychlost 270 km/h.

Jízdní dynamiku IS-F výrazně podporuje nově představený třístupňový systém integrovaného řízení dynamiky vozidla s označením Sports VDIM. Řidič má na výběr tři módy tohoto systému: Normal, Sports a Off (úplné vypnutí systému).

Z hlediska designu vyniká u modelu IS-F především masivní přední část vozu, chladící průduchy za předními koly a také čtyři masivní koncovky výfuku integrované do zadního nárazníku, přičemž ty jsou uloženy netradičně ve vertikální pozici. Sportovnímu pojetí tohoto modelu odpovídá také posílená brzdová soustava, která je výsledkem úzké spolupráce s firmou Brembo. Vpředu jsou umístěny 6-pístové třmeny a brzdové kotouče s ventilací o rozměru 360 mm. Zadní 2-pístové třmeny brzdí kotouče o rozměru 345 mm. Pro model IS-F byly zvoleny 19-palcové ráfky z lehkých slitin.

Lexus IS-F byl vyvíjen v japonském prostředí Higashi Fuji Technical Centre a jeho vývoj provázelo dle slov automobilky náročné testování na okruhu Fuji Speedway, který letos poprvé hostí závod F1 – Velkou cenu Japonska.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS-F ve Frankfurtu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS-F

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků