Lexus IS-F: sportovní sedan po japonsku

Lexus představil ve Frankfurtu kromě řady hybridů také sportovní verzi nejmenší modelové řady s označením IS-F. (+ živé foto)

Mezi největší lákadla japonského Lexusu ve Frankfurtu patří bezesporu ostrý model IS-F, který byl v podobě konceptu představen již na autosalonu v Ženevě. Nejrychlejší „íesko“ je vybaveno zážehovým vidlicovým osmiválcovým motorem o objemu 5,0l, který disponuje výkonem 400 koní a maximálním točivým momentem 500 Nm. Motor dostal vstřikování D-4S, tedy dvojici vstřikovacích trysek na válec. K vysokému výkonu, nízkým emisím a redukci vibrací přispívá rovněž plně elektricky řízené proměnné časování sacích ventilů VVT-iE.

Vysoký výkon je přenášen na kola přes osmistupňovou převodovku DSS (Direct Sport Shift), která nabízí jak manuální mód rychlého řazení jednotlivých stupňů (přeřazení rychlostního stupně trvá 100 milisekund) s využitím páček pod volantem, tak i automatický mód přinášející tradičně jemné samočinné řazení v různých režimech jízdy. Model IS-F dosahuje velmi dobrých hodnot v dynamice a akceleraci. Z klidu dokáže zrychlit na 100km/h za 4,9 sekundy a rozjede se až na rychlost 270 km/h.

Jízdní dynamiku IS-F výrazně podporuje nově představený třístupňový systém integrovaného řízení dynamiky vozidla s označením Sports VDIM. Řidič má na výběr tři módy tohoto systému: Normal, Sports a Off (úplné vypnutí systému).

Z hlediska designu vyniká u modelu IS-F především masivní přední část vozu, chladící průduchy za předními koly a také čtyři masivní koncovky výfuku integrované do zadního nárazníku, přičemž ty jsou uloženy netradičně ve vertikální pozici. Sportovnímu pojetí tohoto modelu odpovídá také posílená brzdová soustava, která je výsledkem úzké spolupráce s firmou Brembo. Vpředu jsou umístěny 6-pístové třmeny a brzdové kotouče s ventilací o rozměru 360 mm. Zadní 2-pístové třmeny brzdí kotouče o rozměru 345 mm. Pro model IS-F byly zvoleny 19-palcové ráfky z lehkých slitin.

Lexus IS-F byl vyvíjen v japonském prostředí Higashi Fuji Technical Centre a jeho vývoj provázelo dle slov automobilky náročné testování na okruhu Fuji Speedway, který letos poprvé hostí závod F1 – Velkou cenu Japonska.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS-F ve Frankfurtu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS-F

bazar

Lexus GS 3
Rok výroby: 2010
Stav: 154 447 km
Cena: 332 000 Kč
Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2013
Stav: 96 007 km
Cena: 620 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků