Lexus IS F-Sport: japonský M-paket

Japonský Lexus představil v Las Vegas svůj sportovní balíček pro model IS. Nyní si tak může dopřát sportu každý majitel „í-eska”.

Každá automobilka, která láká zákazníky na jakéhosi sportovního ducha nabízí pro individualizaci sportovní paket. Ty se pak různě nazývají. BMW má M-paket, Audi má S-line a Lexus má F-Sport.

Na autoshow SEMA v Las Vegas tak Lexus představil kompletní program F-Sport, který umožní vylepšit si po stylingové i technické stránce model Lexus IS. Krom jediného prvku je celý paket dostupný i pro modely IS 250 a IS 350, které se prodávají ve Spojených státech, a s největší pravděpodobností bude časem k dispozici i pro evropský naftový model IS 220d.

Tim jediným prvkem, který na běžné modely nedostanete, je nový brzdový systém. Ten je určen pouze pro výkonný model IS-F. Karbon-keramické brzdy se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými třmeny vzadu disponují kotouči o průměru 380 resp. 355 mm.

Co si ovšem může dopřát každý je mj. snížený podvozek a to o 25 mm. Nové tlumiče, nové pružiny a nové uložení. To vše se postará o lepší vzhled i zlepšené jízdní vlasnosti. Součástí podvozkového paketu jsou i silnější stabilizátory, které mají vozu dopřát větší jistotu v zatáčkách.

Zajímavostí je pak posílena spojka a upravené řazení. Spojka dokáže přenést více točivého momentu, což se s ohledem na fakt, že F-Sport nenabízí navýšený výkon, zdá trochu zbytečné. Nicméně ti, kteří budou využívat možnosti vozu více, větší životnost spojky určitě ocení.

Nová jsou také 19" kola. Ta mají přesnou velikost 8x19" pro přední kola a 9x19" pro zadní kola. na nic jsou pak pneu 225/35 vpředu a 255/35 vzadu. Nové je i výfukové potrubí, které zlepšuje odvod spalin, ale hlavně přináší lepší zvukovou kulisu, pro potěšení z jízdy.

A aby toho nebylo málo, nový je např. karbonový kryt na motoru, zadní spoiler na víku kufru, přední nárazník, zkrátilo se řazení a nové jsou také dekorace v interiéru.

Jednoduše řečeno, Lexus přišel s opravdu povedeným sport paketem. Vzhledový dojem posuďte sami...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS F-Sport
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků