Evropská unie a její emisní limity se už staly pastí na nejeden výborný motor a automobilky musí chtě nechtě řešit, jak tyto předpisy plnit. Týká se to vše a výjimkou není ani vrcholné provedení Lexusu IS. Verze F má pod kapotou hodně povedený atmosféricky plněný osmiválec. S příchodem nové generace, která je v mnoha směrech jiná, se samozřejmě vyrojily otázky, jak to jednou bude s Lexusem IS F odvozeným od nejnovější generace.
S určitou odpovědí přišel server The Motor Report, který vyzpovídal šéfinženýra Lexusu IS 2013 Junichira Furuyamu. Ten potvrdil, že automobilka bude pravděpodobně pro nové IS F potřebovat nový motor. Aktuální osmiválec nesplní normu Euro 6. Zatím připadá v úvahu jak atmosféricky plněné provedení, tak přeplňovaná verze. Junichiro Furuyama preferuje prvně jmenovanou alternativu (naštěstí).
Jak to nakonec s Lexusem IS F bude, to se ještě uvidí. Dobrou zprávou na konec budiž fakt, že nadcházející IS F nebude mít pod kapotou hybridní pohon. Furuyama doslova řekl, že pravděpodobně někdy v budoucnu tomu tak bude, ale u nové generace se tak ještě nestane.

Zdroj: The Motor Report