No nevím, objem motoru jako M5 a výkon hodně pod M3. Lexus je přitom to nejlepší co Toyota umí nabídnout. Japonci by asi měli přijet do Mnichova na nějaké školení :-)
BMW M3 4,0 V8 - 420 koní a 400 Nm (stovka za 4,8 s)Lexus IS-F 5,0 V8 - 400 koní a 500 Nm (stovka za 4,9 s)Výkon je +- stejný. Ano, litrový výkon BMW je lepší, ale je otázkou, jak moc je to důležité. Hodně také ovlivní zpřevodování a křivky výkonu a točivého momentu. Takže zde bych neviděl nějaké zaostávání Lexuse vůči BMW.
Zásadně nemohu souhlasit s tím, že výkon je +- stejný, když M3 je čtyřlitr a IS-F pětilitr. Podle mého názoru je při porovnávání motorů jejich objem kritérium naprosto nejdůležitější. Stejně tak jako nikoho ani nenapadne srovnávat motor 1.2 s motorem 2.0 by neměl být srovnávám motor 4.0 s motorem 5.0, protože srovnávat lze pouze srovnatelné. Jen na okraj, v prestižní soutěži International Engine of the Year taky bude motor Lexusu srovnávám s motorem M5 a nikoliv M3. Mercedes své zaostávání za BMW řeší také zvýšením objemu, např. konkurent třílitru R6 má u mercedesu objem 3,5 litru, Audi zase většinou použitím turba, ale řešení Lexusu, tedy zvýšit objem o celý litr a přitom ani nedosáhnout výkonu hlavního konkurenta mi přijde už hodně "pod úroveň"!
V tom případě je pod uroveň i BMW, když Honda má litrový výkon 120 koní v S 2000. Ten výkon v Lexusu je jistě dosahován při nižších otáčkách.
No pokud jde o benzínové čtyřválcové motory o objemu do 2.0 tak s tebou souhlasím, tam boduje především Honda a v poslední době také VW (TSI, TFSI). BMW nic moc, ale stačí se podívat trochu výš a všechno je najednou jinak..... Šestiválec v Legendu už motorům BMW konkurovat nemůže a osmiválec, desetiválec nebo dokonce dvanáctiválec:-)
Ale křivka průběhu výkonu je špičatá jak Matterhorn, což značí jednu věc. Že ten litrový výkon je čistě papírová hodnota a využitelný v tak malém spektru otáček, že ...
OK. Mrknu se na to a napisu.
SOuhlasim,tyhle uvahy sou k bliti,to sou takovy debaty k pivu pro dementy....
Maximální hodnoty výkonu a točivého momentu jsou samy o sobě zcela nepodstatné informace. Jde o tvar celé křivky točivého momentu a neméně podstatně o zpřevodování. Přestože jsem "Toyoťák" (a tudíž i Lexusák) a velmi rád bych viděl skutečně ostrý "sériový" Lexus (stejně jako se nemůžu dočkat pořádné nové Supry), je mi zcela jasné, že Lexus z fabriky je VŽDY více o luxusu, kvalitě a životnosti než o ryzí výkonnosti (motory jsou u Lexusu např. kvůli životnosti, hluku, rovnoměrnosti chodu, emisím atd. záměrně poddimenzovány, co se specifického výkonu (nikoli točivého momentu) týče). Nicméně toto výkonnostní poddimenzování v kombinaci s kvalitními a často předimenzovanými materiály/vnitřnostmi dává velký prostor pro profesionální úpravy - GS 400 (v Čechách prakticky neznámé auto, nemyslím GS 300/430/450h) mělo sériově 300 k/420 Nm (3969 ccm V8). Při "troše" snahy s přidaným kompresorem a mezichladičem a při zachované vysoké životnosti pak běžně 500 k/700 Nm - v autě o prázdné hmotnosti těsně pod 1700 kg. Uvážíme-li, že tento vůz již v sérii brzdí a zatáčí (boční g) srovnatelně s Ferrari 456 apod., pak si i skutečný milovník rychlosti přijde v tomto Lexusu na své (tedy pokud se milovník rychlosti smíří s automatickou převodovkou, což asi ne-e-e-e). :-)
Castecne s Tebou souhlasim, ale na druhou stranu, ten 5ti litrovy motor urcite vazi o hodne vice nez ten extremne lehky 4litr od BMW co je v M3! A jak jiste kazdy vi, vaha motoru podstatne ovlinuje jizdni vlasnosti... Takze: 1:0 pro BMW
ono, Lexus moze dat do F okruhovy podvozok, a bude rychlejsie ako M3 - az cas ukaze// japonci obcas zvyknu dat nekompromisnu techniku do nevinny autnech zije M3; RS4 je aj tak najlepsia
Ano, zde bych viděl obrovskou devizu BMW. Možná bych viděl hlavní rozdíl v zacílení. Lexus je prostě US značka a tam jsou preference trochu jiné, než v Evropě, kam směřuje M3.
Tak ty kuci japonský opět ukázali co umí. Líbí se mi. :-P
se ti líbí, protože to má na sobě laminátu jako Jarda od vedle ze vsi na fávu viď :-DB-]
Tož pěkné je to modré. :)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.