Lexus IS-F Evo: chystá se ostrý sedan pro „závodníky”

HrdinaJan  |  30. 03. 2007 07:00

Tož pěkné je to modré. :)

Odpovědět  |   | 
brůča  |  30. 03. 2007 08:45

Tak ty kuci japonský opět ukázali co umí. Líbí se mi.

Odpovědět  |   | 
jaromír  |  30. 03. 2007 09:40

se ti líbí, protože to má na sobě laminátu jako Jarda od vedle ze vsi na fávu viď

Odpovědět  |   | 
simson  |  30. 03. 2007 10:20

No nevím, objem motoru jako M5 a výkon hodně pod M3. Lexus je přitom to nejlepší co Toyota umí nabídnout. Japonci by asi měli přijet do Mnichova na nějaké školení

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  30. 03. 2007 10:31

BMW M3 4,0 V8 - 420 koní a 400 Nm (stovka za 4,8 s)
Lexus IS-F 5,0 V8 - 400 koní a 500 Nm (stovka za 4,9 s)

Výkon je +- stejný. Ano, litrový výkon BMW je lepší, ale je otázkou, jak moc je to důležité. Hodně také ovlivní zpřevodování a křivky výkonu a točivého momentu. Takže zde bych neviděl nějaké zaostávání Lexuse vůči BMW.

Odpovědět  |   | 
Permon  |  30. 03. 2007 10:34

Castecne s Tebou souhlasim, ale na druhou stranu, ten 5ti litrovy motor urcite vazi o hodne vice nez ten extremne lehky 4litr od BMW co je v M3! A jak jiste kazdy vi, vaha motoru podstatne ovlinuje jizdni vlasnosti... Takze: 1:0 pro BMW

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  30. 03. 2007 10:37

Ano, zde bych viděl obrovskou devizu BMW. Možná bych viděl hlavní rozdíl v zacílení. Lexus je prostě US značka a tam jsou preference trochu jiné, než v Evropě, kam směřuje M3.

Odpovědět  |   | 
tuky  |  30. 03. 2007 15:18

ono, Lexus moze dat do F okruhovy podvozok, a bude rychlejsie ako M3 - az cas ukaze

// japonci obcas zvyknu dat nekompromisnu techniku do nevinny aut

nech zije M3; RS4 je aj tak najlepsia

Odpovědět  |   | 
simson  |  30. 03. 2007 11:05

Zásadně nemohu souhlasit s tím, že výkon je +- stejný, když M3 je čtyřlitr a IS-F pětilitr. Podle mého názoru je při porovnávání motorů jejich objem kritérium naprosto nejdůležitější. Stejně tak jako nikoho ani nenapadne srovnávat motor 1.2 s motorem 2.0 by neměl být srovnávám motor 4.0 s motorem 5.0, protože srovnávat lze pouze srovnatelné. Jen na okraj, v prestižní soutěži International Engine of the Year taky bude motor Lexusu srovnávám s motorem M5 a nikoliv M3.
Mercedes své zaostávání za BMW řeší také zvýšením objemu, např. konkurent třílitru R6 má u mercedesu objem 3,5 litru, Audi zase většinou použitím turba, ale řešení Lexusu, tedy zvýšit objem o celý litr a přitom ani nedosáhnout výkonu hlavního konkurenta mi přijde už hodně "pod úroveň"!

Odpovědět  |   | 
Juha  |  30. 03. 2007 13:38

V tom případě je pod uroveň i BMW, když Honda má litrový výkon 120 koní v S 2000. Ten výkon v Lexusu je jistě dosahován při nižších otáčkách.

Odpovědět  |   | 
Zdenek  |  30. 03. 2007 13:51

SOuhlasim,tyhle uvahy sou k bliti,to sou takovy debaty k pivu pro dementy....

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  31. 03. 2007 01:08

Maximální hodnoty výkonu a točivého momentu jsou samy o sobě zcela nepodstatné informace. Jde o tvar celé křivky točivého momentu a neméně podstatně o zpřevodování. Přestože jsem "Toyoťák" (a tudíž i Lexusák) a velmi rád bych viděl skutečně ostrý "sériový" Lexus (stejně jako se nemůžu dočkat pořádné nové Supry), je mi zcela jasné, že Lexus z fabriky je VŽDY více o luxusu, kvalitě a životnosti než o ryzí výkonnosti (motory jsou u Lexusu např. kvůli životnosti, hluku, rovnoměrnosti chodu, emisím atd. záměrně poddimenzovány, co se specifického výkonu (nikoli točivého momentu) týče). Nicméně toto výkonnostní poddimenzování v kombinaci s kvalitními a často předimenzovanými materiály/vnitřnostmi dává velký prostor pro profesionální úpravy - GS 400 (v Čechách prakticky neznámé auto, nemyslím GS 300/430/450h) mělo sériově 300 k/420 Nm (3969 ccm V8). Při "troše" snahy s přidaným kompresorem a mezichladičem a při zachované vysoké životnosti pak běžně 500 k/700 Nm - v autě o prázdné hmotnosti těsně pod 1700 kg. Uvážíme-li, že tento vůz již v sérii brzdí a zatáčí (boční g) srovnatelně s Ferrari 456 apod., pak si i skutečný milovník rychlosti přijde v tomto Lexusu na své (tedy pokud se milovník rychlosti smíří s automatickou převodovkou, což asi ne-e-e-e).

Odpovědět  |   | 
Karel  |  31. 03. 2007 01:16

Ale křivka průběhu výkonu je špičatá jak Matterhorn, což značí jednu věc. Že ten litrový výkon je čistě papírová hodnota a využitelný v tak malém spektru otáček, že ...

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  01. 04. 2007 00:58

OK. Mrknu se na to a napisu.

Odpovědět  |   | 
simson  |  02. 04. 2007 09:02

No pokud jde o benzínové čtyřválcové motory o objemu do 2.0 tak s tebou souhlasím, tam boduje především Honda a v poslední době také VW (TSI, TFSI). BMW nic moc, ale stačí se podívat trochu výš a všechno je najednou jinak..... Šestiválec v Legendu už motorům BMW konkurovat nemůže a osmiválec, desetiválec nebo dokonce dvanáctiválec

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A