Lexus IS-F Evo: chystá se ostrý sedan pro „závodníky”

Japonský Lexus představil na počátku roku svůj ostrý sedan, který je odvozen od modelu IS. Lexus IS-F je vybaven osmiválcem o objemu 5 litru s výkonem 294 kW (400 k) a točivým momentem 500 Nm. S ním Lexus zrychlí na stovku za 4,9 s a dosáhne maximální rychlosti 270 km/h.

Konkurent pro evropské BMW M3 a Audi A4 se na trhu objeví již v brzké době, ale již nyní je známo, že tím to u Lexusu nekončí.

Jeden člen vedení automobilky se totiž nechal slyšet, že tímto modelem plány Lexusu nekončí. Chystá se totiž opravdu ostrý model, který by měl zamířit podobným směrem, jako bývalé BMW M3 CSL.

Lexus IS-F Evo by měl přijít o nemalou porci ze své hmotnosti, čímž se zlepší dynamika a také výrazně zlepší jízdní vlastnosti. Navýšení výkonu u této verze bude jen kosmetické, protože zde půjde spíše o ovladatelnost na technické trati než o rychlost v přímce, které dá IS-F už základních 400 koní dost.

Tato speciální verze by se měla na trhu objevit v roce 2009 a dostupná by měla být i u nás.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS-F
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků