Lexus IS-F: 400 koní v japonském sedanu (představení)

Japonská automobilka Lexus představila v Detroitu koncept výkonného sedanu, který je odvozen od modelu střední třídy IS. Ten se postaví na trhu proti skvostům v podobě Audi RS4 a BMW M3.

Novinka dostala opravdu výrazný styling, který ji od běžných verzí výrazně odliší. Vytažené blatníky, průduchy na přívod chladného vzduchu k brzdám, výdechy na kapotě, výrazné snížení a přední zapuštěná kola do podběhů.

Za své vzaly také informace o výkonu, které hovořily až o pěti stech japonských koní. Výsledek je daleko střízlivější a již nyní je jasně, že přes největší objem nebude Lexus nejvýkonnější. Agregát 5,0 V8 totiž nabídne „jen” 294 kW (400 k) a točivý moment 475 Nm. To je tedy o 20 koní méně, než Audi RS4 a pokud se vše vyplní, tak i méně než budoucí BMW M3.

Také dynamika na Audi nestačí. Lexus zrychlí na stovku za 4,9 s (Audi RS4 za 4,8 s) a dosáhne shodné maximálky 250 km/h, kdy zasáhne omezovač. Dle neověřených informací je reálná maximální rychlost 287 km/h, což je ovšem více, než u Audi RS4.

Výkon je u konceptu přenášen upraveným automatem, který ve sportovním režimu zvládne přeřazení za 100 ms, ovšem s potřebnými meziplyny a prokluzem bude čas na úrovni konkurence.

O zastavení se postará speciální brzdný systém Brembo, který je schován za 19" koly z lehké slitiny od společnosti BBS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS-F
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 35 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků