Lexus IS-F: 400 koní v japonském sedanu (představení)

Japonská automobilka Lexus představila v Detroitu koncept výkonného sedanu, který je odvozen od modelu střední třídy IS. Ten se postaví na trhu proti skvostům v podobě Audi RS4 a BMW M3.

Novinka dostala opravdu výrazný styling, který ji od běžných verzí výrazně odliší. Vytažené blatníky, průduchy na přívod chladného vzduchu k brzdám, výdechy na kapotě, výrazné snížení a přední zapuštěná kola do podběhů.

Za své vzaly také informace o výkonu, které hovořily až o pěti stech japonských koní. Výsledek je daleko střízlivější a již nyní je jasně, že přes největší objem nebude Lexus nejvýkonnější. Agregát 5,0 V8 totiž nabídne „jen” 294 kW (400 k) a točivý moment 475 Nm. To je tedy o 20 koní méně, než Audi RS4 a pokud se vše vyplní, tak i méně než budoucí BMW M3.

Také dynamika na Audi nestačí. Lexus zrychlí na stovku za 4,9 s (Audi RS4 za 4,8 s) a dosáhne shodné maximálky 250 km/h, kdy zasáhne omezovač. Dle neověřených informací je reálná maximální rychlost 287 km/h, což je ovšem více, než u Audi RS4.

Výkon je u konceptu přenášen upraveným automatem, který ve sportovním režimu zvládne přeřazení za 100 ms, ovšem s potřebnými meziplyny a prokluzem bude čas na úrovni konkurence.

O zastavení se postará speciální brzdný systém Brembo, který je schován za 19" koly z lehké slitiny od společnosti BBS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS-F
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků