Lexus IS-F 2011: změny i pro „eFko”

Lexus se pustil do boje s euronormami a modernizoval i vrcholné provedení své zatím nejmenší řady IS. Co nabídne?

Evropští fanoušci sportovně střiženého sedanu Lexus IS-F si mohou vydechnout. Společnost Lexus totiž do svého modernizačního programu pro modelový rok 2011 zahrnula také typ IS-F, čímž jej zřejmě ušetřila téměř jisté smrti v ošidných tenatech emisní normy Euro V. Ta mezitím zařízla krk matadorům Ford Focus ST, Honda Civic Type R nebo Mazda RX-8 a tento seznam jistě nebude konečný.

Lexus tím navazuje na menší facelift celé řady IS a zejména jeho F-Sport paketu, který jsme vám představili již minulý týden. Zvenku jsou tak nejpatrnější nové přední světlomety s vestavěnými denními svítilnami z LED a černé provedení zevnějšku s označením Starlight Black GF.

Na palubě najdeme nové dekorační obklady z tmavě laděných uhlíkových kompozitů, vylepšená přední sedadla s lepší oporou, modré stehování koženého čalounění namísto dosavadního bílého nebo přepracovaný přístrojový štít.

Pod kapotou se nachází modifikovaná zážehová pohonná jednotka, jež s plněním Euro V nemá problémy. Jedná se samozřejmě o vidlicový osmiválec s objemem rovných pěti litrů a výkonem 429 koní (315 kW), který vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,7 s a dosáhnout elektronicky omezené maximální rychlosti 270 km/h.

Lexus IS-F modelového roku 2011 oslaví svoji premiéru již příští měsíc na autosalonu v Paříži a v Evropě se začne prodávat krátce poté.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus: IS-F 2011
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků