Lexus IS-F 2011: změny i pro „eFko”

Lexus se pustil do boje s euronormami a modernizoval i vrcholné provedení své zatím nejmenší řady IS. Co nabídne?

Evropští fanoušci sportovně střiženého sedanu Lexus IS-F si mohou vydechnout. Společnost Lexus totiž do svého modernizačního programu pro modelový rok 2011 zahrnula také typ IS-F, čímž jej zřejmě ušetřila téměř jisté smrti v ošidných tenatech emisní normy Euro V. Ta mezitím zařízla krk matadorům Ford Focus ST, Honda Civic Type R nebo Mazda RX-8 a tento seznam jistě nebude konečný.

Lexus tím navazuje na menší facelift celé řady IS a zejména jeho F-Sport paketu, který jsme vám představili již minulý týden. Zvenku jsou tak nejpatrnější nové přední světlomety s vestavěnými denními svítilnami z LED a černé provedení zevnějšku s označením Starlight Black GF.

Na palubě najdeme nové dekorační obklady z tmavě laděných uhlíkových kompozitů, vylepšená přední sedadla s lepší oporou, modré stehování koženého čalounění namísto dosavadního bílého nebo přepracovaný přístrojový štít.

Pod kapotou se nachází modifikovaná zážehová pohonná jednotka, jež s plněním Euro V nemá problémy. Jedná se samozřejmě o vidlicový osmiválec s objemem rovných pěti litrů a výkonem 429 koní (315 kW), který vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,7 s a dosáhnout elektronicky omezené maximální rychlosti 270 km/h.

Lexus IS-F modelového roku 2011 oslaví svoji premiéru již příští měsíc na autosalonu v Paříži a v Evropě se začne prodávat krátce poté.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus: IS-F 2011
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků