Lexus IS Convertible: zaostřeno na styl

Lexus nyní svoji řadu IS obohacuje o verzi Convertible s pevnou skládací střechou. Je libo trochu japonského stylu?

Když výrobce automobilů začne o své novince mluvit jako o „nezbedné“, je jisté, že ji hodlá prosadit především mezi mladšími zákazníky. A to je případ Lexusu IS C, který přichází obklopený údernou reklamou, které se účastní i ABC.com, YouTube, UrbanDaddy.com nebo Brash Media. V případě Lexusu ale tyto snahy nejspíš povedou k jedinému výsledku: vozy IS C budou opět kupovat starší zákazníci, kteří se však před odchodem na důchod budou cítit oslovení mladistvým appealem zvoleného modelu...

Ale třeba se mýlíme. Zcela nový Lexus IS C je však každopádně elegantním a technicky vytříbeným vozem, jenž kombinuje přednosti komfortního kupé se „svobodou” otevřeného vozu. Navíc Lexusu otevírá vůbec poprvé cestu do společnosti kompaktních luxusních kabrioletů. Pojďme se na něj podívat blíže.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka bude nabízena ve verzích IS250 C a IS350 C, přičemž se jedná o teprve druhý kabriolet značky po větším typu SC430 z roku 2001. Třídílná pevná střecha s veškerou potřebnou izolací proti nepřízni počasí a hluku je vyrobena z hliníkových slitin a ovládá se jediným kolébkovým spínačem vlevo od volantu. Zadní okno je vyrobeno z tvrzeného skla, jež umožňuje bezproblémový výhled, ale zároveň dále snižuje hmotnost celého systému. Ten disponuje i zvláštními brzdiči, díky kterým se střecha sklápí plynule a bezhlučně. Samozřejmostí jsou automatické zámky na rámu čelního okna, které jsou zcela skryty pod čalouněním.

Konstruktérům se podařilo dosáhnout mimořádně nízkého odporu vzduchu s koeficientem cx jen 0,29. Za pozornost stojí také speciální klimatizace, jež ve svém automatickém režimu zohledňuje intenzitu sluněčního záření, ale také polohu střechy, to vše s jediným cílem: připravit posádce ideální cestovní podmínky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Kabriolet byl přímo odvozen ze sedanu, takže jej bylo nutno patřičně vyztužit. Nové prvky se tak nacházejí ve sloupcích, dveřích a pod podlahou. Jízdní vlastnosti údajně zůstaly beze změn, struktura nového skeletu musela být cizelována s ohledem na potlačení nových frekvencí vibrací a hluku (tzv. NVH). To si vyžádalo modifikaci víceprvkových závěsů zadních kol a instalaci nových tlumicích materiálů, výsledkem jsou však hodnoty NVH srovnatelné se sedanem.

Interiér pochopitelně vychází ze sedanu a všichni čtyři cestující jsou obklopení vlastním komfortním prostředím s oddělenými odkládacími prostory. Přední sedadla jsou standardně vybavena elektrickým nastavováním polohy i tuhosti bederní opěry, za příplatek se nabízí jejich vyhřívání a ventilace, které s ohledem na jízdu bez střechy sahají až do oblasti ramen.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Palubní deska je takřka identická se sedanem. Změn doznalo podsvícení přístrojů a displeje LCD, aby zajistilo dostatečný kontrast i v přímém slunečním světle. Do horní části přístrojového štítu byl včleněn dsiplej, který řidiče přesně informuje o fázi, v níž se střecha právě nachází, což je dobře patrné z připojených snímků. Nový Lexus se bude dodávat s dvojicí celohliníkových zážehových šestiválců s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů (VVT-i).

Model IS250 C je osazen dvouapůllitrovou jednotkou s výkonem 204 koní při 6 400 ot./min., typ IS350 C pak disponuje motorem 3,5 l o výkonu 306 koní při shodných otáčkách. Silnější pohonná jednotka je navíc osazena přímým vstřikováním benzínu, díky tomu oba motory odpovídají požadavkům emisní třídy Ultra-Low Emission Vehicle II (ULEV II). Lexus IS250 C je standardně doplněn šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, připlatit lze za šestistupňovou automatickou skříň s řazením páčkami pod volantem, jíž je tříapůllitr vybaven standardně.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS Convertible
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků