Lexus IS 350: v Evropě určitě ano, u nás asi ne

Japonská automobilka Lexus si je vědoma, že pokud má prorazit v segmentu luxusních vozů střední třídy, musí nabídnout minimálně to, co konkurence. V dnešní době si může zákazník vybrat pouze ze dvou motorů - naftového o objemu 2,2 l a výkonu 130 kW (177 k) nebo benzínového šestiválce o objemu 2,5 l s výkonem 157 kW (214 k). Ani jeden motor tak nemůže konkurovat komplexní nabídce automobilek BMW, Mercedes, Audi či Alfa Romeo, což jsou v Evropě největší konkurenti.

Lexus však má v zásobě současnou vrcholnou verzi, kterou značí jako IS 350. Jak asi tušíte, pod kapotou je šestiválec o objemu 3,5 l s výkonem 225 kW (306 k). Litrový výkon zde patří k tomu nejlepšímu na trhu a motor zrychlí s malým IS na stovku za výborných 5,9 s a vůz dosáhne maximální rychlosti 239 km/h.

Právě tento model se má v brzké době objevit na vybraných trzích v Evropě a nikomu tak nebude bránit jít si koupit tuto verzi k naším sousedům. Cena nebyla prozatím stanovena a bude určitě velmi rozhodujícím parametrem při výběru.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků