Lexus IS 350: v Evropě určitě ano, u nás asi ne

Japonská automobilka Lexus si je vědoma, že pokud má prorazit v segmentu luxusních vozů střední třídy, musí nabídnout minimálně to, co konkurence. V dnešní době si může zákazník vybrat pouze ze dvou motorů - naftového o objemu 2,2 l a výkonu 130 kW (177 k) nebo benzínového šestiválce o objemu 2,5 l s výkonem 157 kW (214 k). Ani jeden motor tak nemůže konkurovat komplexní nabídce automobilek BMW, Mercedes, Audi či Alfa Romeo, což jsou v Evropě největší konkurenti.

Lexus však má v zásobě současnou vrcholnou verzi, kterou značí jako IS 350. Jak asi tušíte, pod kapotou je šestiválec o objemu 3,5 l s výkonem 225 kW (306 k). Litrový výkon zde patří k tomu nejlepšímu na trhu a motor zrychlí s malým IS na stovku za výborných 5,9 s a vůz dosáhne maximální rychlosti 239 km/h.

Právě tento model se má v brzké době objevit na vybraných trzích v Evropě a nikomu tak nebude bránit jít si koupit tuto verzi k naším sousedům. Cena nebyla prozatím stanovena a bude určitě velmi rozhodujícím parametrem při výběru.

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

Audi RS4 Avant

Opravdu rychlý kombík o Audi už je automobilovým archetypem, pevnou součástí trhu. Nabídne aktuální generace něco navíc?

dnes | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků