Lexus IS 350: v Evropě určitě ano, u nás asi ne

Japonská automobilka Lexus si je vědoma, že pokud má prorazit v segmentu luxusních vozů střední třídy, musí nabídnout minimálně to, co konkurence. V dnešní době si může zákazník vybrat pouze ze dvou motorů - naftového o objemu 2,2 l a výkonu 130 kW (177 k) nebo benzínového šestiválce o objemu 2,5 l s výkonem 157 kW (214 k). Ani jeden motor tak nemůže konkurovat komplexní nabídce automobilek BMW, Mercedes, Audi či Alfa Romeo, což jsou v Evropě největší konkurenti.

Lexus však má v zásobě současnou vrcholnou verzi, kterou značí jako IS 350. Jak asi tušíte, pod kapotou je šestiválec o objemu 3,5 l s výkonem 225 kW (306 k). Litrový výkon zde patří k tomu nejlepšímu na trhu a motor zrychlí s malým IS na stovku za výborných 5,9 s a vůz dosáhne maximální rychlosti 239 km/h.

Právě tento model se má v brzké době objevit na vybraných trzích v Evropě a nikomu tak nebude bránit jít si koupit tuto verzi k naším sousedům. Cena nebyla prozatím stanovena a bude určitě velmi rozhodujícím parametrem při výběru.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

dnes | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků