Lexus IS 2014: dva šestiválce, hybrid a čtyřkolka

Další z řady detroitských novinek to má za sebou. Lexusu oficiálně představil novou generaci sedanu IS.

Novou generaci Lexusu IS jsme vám už několikrát ukázali, takže po stránce designu asi nikoho nepřekvapí. Inspirace konceptem LF-CC je znát a podle některých názorů je vzhled skoro až přehnaný. Uvidíme, jak bude automobil vypadat v reálu. Lexus slibuje důraz na jízdní vlastnosti. Přední náprava dostala dvojité lichoběžníkové zavěšení, což používala už předchozí generace, ale to nové má být důkladně přepracované. Dozadu se pak nastěhoval multilink převzatý z řady GS.

Test: Lexus GS 450h F Sport – zátah rakety

Test: Lexus GS 450h F Sport – zátah rakety

Inspirace řadou GS je na první pohled patrná také v interiéru. Určitě zaujme přístrojový štít, který si IS pro změnu vypůjčilo spolu s volantem ze supersportu LFA. Zadní cestující se mají údajně těšit na větší prostor, a to díky delšímu rozvoru náprav. Přesné číslo tisková zpráva neuvádí, zatím se musíme spokojit s informací, že rozvor narostl „téměř o tři palce“ (cca 76 mm). Myslelo se také na bezpečnost, standardem je deset airbagů, kdo chce připlácet, ten si může dokoupit třeba hlídání mrtvého úhlu nebo systém Lane Departure Alert sledující neúmyslné opuštění jízdního pruhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pro začátek Lexus připravil verze IS 250, IS 350 a IS 300h. V prvním případě jde o šestiválec 2,5 l, druhá možnost je (jak napovídá název) šestiválec o litr větší. Hybridní 300h je určena pro Evropu, Japonsko a další vybrané trhy. Jako základ zde funguje menší benzinový šestiválec. Standardem je pohon zadních kol, IS 250 se bude nabízet také s pohonem 4x4. Přesné technické údaje ale Lexus zatím nezveřejnil.

Test Lexus IS250: tělem sportovec, duší pohodář

Test Lexus IS250: tělem sportovec, duší pohodář

Hned na úvod je připraven také paket F Sport zahrnující jak upravený design, tak několik prvků interiéru a především jinak nastavené odpružení a elektrický posilovač řízení. Součástí jsou rovněž osmnáctipalcová litá kola, která se svým designem opět inspirovala u LFA. Nový Lexus IS se zanče prodávat v polovině roku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků