Lexus IS 2014: dva šestiválce, hybrid a čtyřkolka

Další z řady detroitských novinek to má za sebou. Lexusu oficiálně představil novou generaci sedanu IS.

Novou generaci Lexusu IS jsme vám už několikrát ukázali, takže po stránce designu asi nikoho nepřekvapí. Inspirace konceptem LF-CC je znát a podle některých názorů je vzhled skoro až přehnaný. Uvidíme, jak bude automobil vypadat v reálu. Lexus slibuje důraz na jízdní vlastnosti. Přední náprava dostala dvojité lichoběžníkové zavěšení, což používala už předchozí generace, ale to nové má být důkladně přepracované. Dozadu se pak nastěhoval multilink převzatý z řady GS.

Test: Lexus GS 450h F Sport – zátah rakety

Test: Lexus GS 450h F Sport – zátah rakety

Inspirace řadou GS je na první pohled patrná také v interiéru. Určitě zaujme přístrojový štít, který si IS pro změnu vypůjčilo spolu s volantem ze supersportu LFA. Zadní cestující se mají údajně těšit na větší prostor, a to díky delšímu rozvoru náprav. Přesné číslo tisková zpráva neuvádí, zatím se musíme spokojit s informací, že rozvor narostl „téměř o tři palce“ (cca 76 mm). Myslelo se také na bezpečnost, standardem je deset airbagů, kdo chce připlácet, ten si může dokoupit třeba hlídání mrtvého úhlu nebo systém Lane Departure Alert sledující neúmyslné opuštění jízdního pruhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pro začátek Lexus připravil verze IS 250, IS 350 a IS 300h. V prvním případě jde o šestiválec 2,5 l, druhá možnost je (jak napovídá název) šestiválec o litr větší. Hybridní 300h je určena pro Evropu, Japonsko a další vybrané trhy. Jako základ zde funguje menší benzinový šestiválec. Standardem je pohon zadních kol, IS 250 se bude nabízet také s pohonem 4x4. Přesné technické údaje ale Lexus zatím nezveřejnil.

Test Lexus IS250: tělem sportovec, duší pohodář

Test Lexus IS250: tělem sportovec, duší pohodář

Hned na úvod je připraven také paket F Sport zahrnující jak upravený design, tak několik prvků interiéru a především jinak nastavené odpružení a elektrický posilovač řízení. Součástí jsou rovněž osmnáctipalcová litá kola, která se svým designem opět inspirovala u LFA. Nový Lexus IS se zanče prodávat v polovině roku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků