LEXUS IS – Maximum pro vaší bezpečnost

Nový Lexus IS je navržen s nejvyšším možným důrazem na bezpečnost. Využívá nejmodernějších technologií a přístupů jak v rámci aktivní bezpečnosti, tak při ochraně během možné nehody. V souhrnu lze říci, že pokud jedete vozem Lexus IS, máte jistotu, že jste pro svoji bezpečnost udělali maximum.

Přestože značný význam na bezpečnostních vlastnostech každého automobilu má způsob a účinnost jeho ochrany při nejrůznějších typech nárazu, pro Lexus je neméně významnou oblastí aktivní bezpečnost, jež se snaží nehodám a krizovým situacím předcházet. Pomineme-li vynikající výhled z vozu, jednoznačné rozmístění ovládacích prvků či prvotřídní jízdní vlastnosti, je třeba vyzdvihnout několik unikátních bezpečnostních systémů vozu Lexus IS.

Vzniku nekontrolovatelných situací během rozličných jízdních situací účinně zabraňuje integrované řízení dynamiky vozu VDIM (Vehicle Dynamics Integrated System). Jedná se o systém, který jedinečným způsobem kombinuje funkce stabilizačního systému VSC, systému řízení trakce TRC, ABS či elektronického rozdělovače brzdné síly EBD. Předností systému VDIM, který je dostupný ve výbavách Luxury a Sport modelu IS 220d, je schopnost predikce a včasného odhalení rizika vzniku nekontrolovaného chování vozu, které je umožněno právě integrováním všech elektronických systémů podvozku automobilu do jediného komunikujícího celku.

Mezi prvky aktivní bezpečnosti lze počítat například také vyspělé adaptivní světlomety se systémem I-AFS. Právě Lexus je značka, která stála u zrodu této moderní technologie, jež usměrňováním světelného kuželu umožňuje účinnější osvětlení vozovky při jízdě v zatáčkách.

V případě, že dojde přes veškerou snahu k nejhoršímu, tedy k nárazu, je automobil Lexus IS připraven nabídnout nejvyšší možnou míru ochrany. Extrémně tuhá karoserie využívající ve vysoké míře vysokopevnostní oceli má předprogramované deformační zóny.

Lexus IS je rovněž vybaven dostatečným množstvím airbagů. Poprvé se v tomto segmentu aplikují kolenní airbagy pro řidiče a spolujezdce. Nové, větší airbagy SRS pro přední sedadlo typu TAP (Thorax Abdomen Pelvis, tj. hrudník, břicho, pánev) jsou o 30 % větší než původní a stropní hlavové airbagy pokrývají celou délku interiéru. Ze dvou dvoufázových předních airbagů SRS (Supplemental Restraint System) má v novém Lexusu IS světovou premiéru airbag pro spolujezdce s dvoukomorovou konstrukcí.

Dvoukomorový airbag SRS má pokrokový tvar vycházející z koncepce značky Lexus zvané Omni-Support. Po aktivaci vytvoří obě komory uprostřed airbagu prohlubeň, která účinně ochrání části obličeje, jako je nos a ústa, a přitom dovolí, aby se fyzický náraz airbagu rozptýlil na další dotyková místa těla, jako jsou hlava a ramena.

Model Lexus IS je prvním vozem značky Lexus, který byl vyvíjen podle mnohem přísnějších, vlastních standardů společnosti týkajících se bezpečnosti při vzájemném střetu dvou automobilů. Dříve se testy prováděly při rychlosti 50 km/h. Nyní zahrnují čelní kolizi s dvoutunovým automobilem (náraz při 50% přesahu, obě vozidla se pohybují stejnou rychlostí), boční náraz dvoutunového vozidla a náraz s 50% přesahem zezadu za účasti obdobného vozidla. Nový model IS navíc podstoupil i přísné roll-over testy, při nichž je vozidlo převráceno. Tento přísný testovací program zajišťuje, že prvotřídní pasivní bezpečnost nového Lexusu IS dovoluje optimální ochranu cestujících v co nejkomplexnější rozmanitosti reálných situací.

Kromě předpínačů bezpečnostních pásů a omezovačů síly pro přední a zadní vnější sedadla a systému pro pohodlnější a bezpečnější upoutání dětí vzadu má nový model IS k dispozici také druhou generaci koncepce sedadla omezujícího úrazy s následkem hyperflexe krku. Přepracovaný systém má novou strukturu opěradla a nový design opěrky hlavy. Nová opěrka hlavy je konstruována tak, aby se při normálním použití co nejtěsněji dotýkala hlavy cestujícího. Když se pak v případě nárazu zezadu dolní část opěradla stlačí směrem vzad, prostor mezi hlavou a opěrkou hlavy se účinně uzavře, což podstatně omezuje riziko hyperflexe krku, která vzniká prudkým pohybem hlavy.

Interní testy uskutečněné firmou Lexus naznačují, že nový model IS220d/250 má všechny předpoklady pro to, aby získal pět hvězdiček v hodnocení Euro NCAP pro dospělé cestující.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků