Lexus HS 250h se do Evropy nepodívá, důvod je pozoruhodný

Značka Lexus potvrdila, že její nový hybridní model HS 250h nebude prodáván v Evropě. Důvod je skutečně pikantní - produkované emise CO2 jsou totiž takřka shodné se starším sedanem IS 220d, a tak by jeho prodej v Evropě neměl pro Lexus smysl. Ano, i takové důsledky může mít krátkozraké sledování jediného emisního parametru, které je vlastní jen starému kontinentu.

HS 250h tak vstoupí zatím jen na americký a časem zřejmě i na japonský trh. Novinka dosahuje výkonu 187 koní, což je velmi podobné jako u sedanu IS 220d, který je zase nabízen výhradně v Evropě. Není to zatím jisté, ale model HS 250h bude mít i srovnatelnou spotřebu paliva jako naftový IS. Ve prospěch benzínové novinky tak hovoří nižší cena benzínu, která celkové provozní náklady nakonec sníží pod úroveň dieselového IS a v neposlední výrazně nižší emise skutečně škodlivých látek. Ty ale v Evropě, hovořící v časech nejtužší zimy za poslední dekády o globálním oteplování a vesele se dusící v kacinogenních emisích naftových motorů, zřejmě nikoho nezajímají.

Podrobnosti o hybridní novince nejsou známy, výrobce však slibuje o 30 % nižší spotřebu benzínu v porovnání se srovnatelným vozem poháněným výhradně spalovacím motorem.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus HS 250h
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků