Lexus GS450h: hybrid míří na závodní okruhy

Na vytrvalostních závodech se vůbec poprvé představí tovární tým s hybridním vozem. Jaký bude?
Lexus GS450h: hybrid míří na závodní okruhy

Automobilka Lexus oznámila, že míří se svým hybridním sedanem GS450h na závodní okruhy. S tímto modelem se zúčastní vytrvalostního závodu Tokachi 24-hour Race, který se koná 15. až 16. července na ostrově Hokkaido na okruhu Tokachi International Speeway.

Nasazení hybridního vozu továrním týmem bude vůbec poprvé v historii automobilových závodů. Lexus chce využít data k vývoji dalších hybridních systémů, které by měly být menší, lehčí a účinnější. Lexus si tímto závodem zároveň otestuje životnost systému při extrémním a dlouhodobém zatížení.

Na výsledky prvního závodního hybridu jsme upřímně zvědavi, vozy s hybridním pohonem jsou často vnímány jako něco křehkého, co se při ostřejším zacházení jistě rozpadne. Víme, že realita je jiná, závodní GS450h by to ale měl definitivně dokázat.

Technické specifikace Lexusu GS450h pro vytrvalostní závod

  • Označení vozu - Denso Lexus GS450h
  • Základ vozu - Lexus GS450h
  • Kategorie - Production - 1 Class - hybridní a další ekologická vozidla, specifikace STO
  • Nejvyšší výkon spalovacího motoru - 218 kW (296 k) při 6 400 ot.
  • Nejvyšší výkon elektromotoru - 147 kW (200 k)
  • Nejvyšší výkon hybridního systému 254 kW (345 k)
  • Hmotnost vozu - 1 550 kg nebo vyšší (dle specifikace STO)
  • Upravené části vozu - přední a zadní zavěšení, pneu a kola, bezpečnostní klec a nádrž na palivo, diferenciál (mechanický LSD), brzdová soustava, aerodynamické díly, atd..

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus GS450h

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků