Lexus GS450h: hybrid míří na závodní okruhy

Na vytrvalostních závodech se vůbec poprvé představí tovární tým s hybridním vozem. Jaký bude?
Lexus GS450h: hybrid míří na závodní okruhy

Automobilka Lexus oznámila, že míří se svým hybridním sedanem GS450h na závodní okruhy. S tímto modelem se zúčastní vytrvalostního závodu Tokachi 24-hour Race, který se koná 15. až 16. července na ostrově Hokkaido na okruhu Tokachi International Speeway.

Nasazení hybridního vozu továrním týmem bude vůbec poprvé v historii automobilových závodů. Lexus chce využít data k vývoji dalších hybridních systémů, které by měly být menší, lehčí a účinnější. Lexus si tímto závodem zároveň otestuje životnost systému při extrémním a dlouhodobém zatížení.

Na výsledky prvního závodního hybridu jsme upřímně zvědavi, vozy s hybridním pohonem jsou často vnímány jako něco křehkého, co se při ostřejším zacházení jistě rozpadne. Víme, že realita je jiná, závodní GS450h by to ale měl definitivně dokázat.

Technické specifikace Lexusu GS450h pro vytrvalostní závod

  • Označení vozu - Denso Lexus GS450h
  • Základ vozu - Lexus GS450h
  • Kategorie - Production - 1 Class - hybridní a další ekologická vozidla, specifikace STO
  • Nejvyšší výkon spalovacího motoru - 218 kW (296 k) při 6 400 ot.
  • Nejvyšší výkon elektromotoru - 147 kW (200 k)
  • Nejvyšší výkon hybridního systému 254 kW (345 k)
  • Hmotnost vozu - 1 550 kg nebo vyšší (dle specifikace STO)
  • Upravené části vozu - přední a zadní zavěšení, pneu a kola, bezpečnostní klec a nádrž na palivo, diferenciál (mechanický LSD), brzdová soustava, aerodynamické díly, atd..

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus GS450h

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků