Lexus GS450h: divoký hybrid (první let)

matuS  |  25. 09. 2006 07:04

jazdil som so Rx400h a dojmy velmi podobne ale - zaujimalo by ma, ako sa spravaju baterky a ich kapacita pri -20 stupnoch a zaujimala by ma cena a zivotnost baterii. Viem ze vyrobca dava na pohon zaruku 5r alebo 100tis km, ale co potom? Mam za to, ze clovek pri kupe a prevadzke moze dost vyrazne usetrit, ale ako jazdene vozidlo to bude z kategorie nepredajnych.

Odpovědět  |   | 
major  |  25. 09. 2006 09:38

Životnost baterií je stejná jako životnost vozu a ta je u Toyoty stanovena na 8 let.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  28. 09. 2006 15:44

Ano a pak zazvonil budik a pohadka skoncila.

Odpovědět  |   | 
richie  |  25. 09. 2006 10:11

chtělo by to opravdu dlouhodobý test (např. na 200.000km, bohužel ho v evropě nikdo zatim nedělal nebo o tom nevím... Pak by mne zajímaly celkové náklady a náklady na km. Totiž jako služební auto by to klidně najelo za tři roky i víc, a zajímalo by mne jak by tenhle hybrid vyšel v porovnání s jinými. Tuším, že nadšení by trochu opadlo...

Odpovědět  |   | 
nismo  |  27. 09. 2006 20:22

zajimalo by mne kdo ty 8 let stanovil? zase nejaky fanda nemecke znacce? neplacejte kraviny a podivejte se do tabulek, promluvte s majitely aut, podivejte se vubec do statistik!!! japonci jsou ted nejkvalitnejsimi auty sveta!!! a pro toyotu 8 let to je nic! jako prikklad znam spoustu lidi co jezdi Toyotou RAV 4 z roku 94 az 98 - zadny problem! pri tom maji najeto 250 tkm. co se tyka neprodejnosti tak se podivejte na mobile de nebo autoscout de. za rok ta cena klesla max o 5.000 euro. jake nemecke drazsi auto se tim muze pochlubit? asi zadne. ztratu mate hned 30 procent. v evrope je to novinka ale v japonsku ty auta uz jezdi delsi dobu a neni zadny problem. souhlasim ze to neni budoucnost ale kompromis soucasne doby. ale kdyz se podivate na to ze za 2 mega dostanete auto tridy bmw 5, mb e ktere je kvalitnejsi ma mensi spotrebu a uzasne jizdni vlastnosti a navic o 30 procent levneji...

Odpovědět  |   | 
Martin Novotný  |  26. 04. 2016 15:27

Měl jsem Lexe 450 gs a baterie po 4 letech kaput - prý to půjde na záruku, ale oni dávají záruku 5 let nebo 100 000 já měl najeto 106 000km takže prodat nebo koupit za 80 000 kc baterie. Prostě super ........

Odpovědět  |   | 
Martin Novotný  |  26. 04. 2016 15:27

Měl jsem Lexe 450 gs a baterie po 4 letech kaput - prý to půjde na záruku, ale oni dávají záruku 5 let nebo 100 000 já měl najeto 106 000km takže prodat nebo koupit za 80 000 kc baterie. Prostě super ........

Odpovědět  |   | 
Hazmi  |  10. 09. 2017 20:36

Mám gs450h F sport 2012 najeto 280000km a auto nemělo ještě žádný problém.Měly sme více hybridu a nikdy žádný problém jsou to nejspolehlivější auta co znám.a to zrychlení a jízda se nevyrovná ničemu.jen doporučuji.

Odpovědět  |   | 
jazdec  |  25. 09. 2006 07:55

ja mam trochu "inu" poznamku.. ked si odmyslím tonu argumentov preco lexa zostane jeden prudko iracionalny. A to reklama. Myslím ked bezi v angličtine. Ked na konci ta neviditelna dama povie LEXUS.. je to ako keby to povedala elfska princezna s tolkiena... napadlo ma len jedine.. sex na n-tú:)))) ...

Odpovědět  |   | 
Ivo Beránek  |  25. 09. 2006 08:42

Ten článek je stoprocentně pravdivý. Sám nejsem příznivcem samoúčelných ekologických projektů, ale toto není ekologie, to je špička techniky. Elektromotor vám dává 150 kW forsáže z našetřené energie. Výkon 250 kW máte díky dokonalé převodovce k dispozici při zrychlování prostě "furt" - neexistují žádné optimální otáčky, zajímá vás jen výkon, a plný plyn je prostě 250 kW, vždycky! Srovnání s letadlem je přiléhavé - něco vás táhne kupředu bez jakéhokoli nadechnutí. Nelze si to představit, musí se to poznat. S tak rovnoměrným a trvalým záběrem jsem se nesetkal.
Ten test - svěděctví o letu - je dobře odvedená práce. IB

Odpovědět  |   | 
-LK-  |  25. 09. 2006 09:16

Taky bych chtěl test pochválit. Velmi čtivý, zajímavý, nevtíravě vtipný a po dlouhé době také psaný pěknou češtinou. Dnes za 1*.

Odpovědět  |   | 
-LK-  |  25. 09. 2006 09:24

Ještě dodám - teď jsem shlédl to video a nemám slov. Docela by mě zajímalo, jak "mírný skopec" to byl, protože ta neutuchající akcelerace za úroveň 260km/h je neuvěřitelná. Trochu mě překvapilo, že 250kW bylo k dispozici až od 160km/h. U mého klasického V8 benzíňáku je maximum v 6 tis, čili když na to šlápnu a držím plyn na podlaze, předpokládám, že tam to maximum dostanu třeba už ve 40km/h (ano, pak to zase klesne, když to podřadí, to je jasné). Schválně si někdy takovýto testu udělám taky a budu sledovat ručku otáčkoměru a pak si z grafu odečtu, jaké hodnoty by mi ukazovat fiktivní "power-meter". I když to kouzlo leteckého lineárního zátahu se musí zažít, to je pravda, žádné video to nedokáže nahradit.

Odpovědět  |   | 
a  |  25. 09. 2006 21:10

to je zaujimave, pretoze linearny zatah v rs4 je skopavany pod zem :)

Odpovědět  |   | 
-LK-  |  26. 09. 2006 07:59

Jestli to nebude tím, že RS4 je sportovní nářadí, zatímco tento Lexus "jen" svižnou limuzínou, kde je kladen důraz na komfort...

Odpovědět  |   | 
redswift  |  25. 09. 2006 11:15

Nerozumím jedné věci, mohl by mi prosím někdo vysvětlit, jak se 218 kW + 147 kW může rovnat 250 kW?

Odpovědět  |   | 
Mach  |  25. 09. 2006 11:21

Myslim, ze to je snadne, nescitaji se maxima, ale jen dilci vykony, kdysi jsem se tim zabyval na VUT. Napr. elektromotor da maximum a spalovaci jen 103 kW nebo naopak nebo cokoli mezi tim. Duvodem bude obtizna spojitelnost maxim vykonu, ztraty, ale nejpravdepodobneji omezena schopnost nejakeho prvku poradit si s vysokym tocivym momentem nebo vykonem. Roli muze hrat i usporne naladeni vozu, ze maximum akcelrace zajisti elektromotor apod. Jednoduse nelze vykon celeho agregatu urcit tak, ze to sectes, ten urci jen vyrobce.

Myslim, ze prosto pro chiptuning bude u hybridu velmi velky

Odpovědět  |   | 
mvb  |  25. 09. 2006 11:42

oba motory maji maximum vykonu nekde jinde... strelim benzin v 6500ot el.motor v 1500ot... proto nelze max. vykony scitat...

Odpovědět  |   | 
Mach  |  25. 09. 2006 11:15

To je opravdu neuveritelne, co to auto dela. Z 0 na 250 za 41 sekund pri hmotnosti dve tuny. 230 kW hned, 250 kW od 130 az do maxima. A z kopce to jde vidim jeste lepe. A ta spotreba... V jinych testech jsem nic takoveho necetl, vsude vypichovali jen normalni vlastnosti auta, ktere ale jsou jasne v pozadi. Tohle je fakt impozantni, jsem tim docela omraceny.

Vynikajici cteni, vsechna cest.

Odpovědět  |   | 
Vjace  |  25. 09. 2006 12:56

Nevim zda jsme koukali na stejne video, ale necelych 250kW max vykonu je az od 160km/h a 250km/h to jede cca po 26 vterinach a ne po 41!

Kazdopadne je to pekne deeeeeelo.

Odpovědět  |   | 
kos  |  25. 09. 2006 11:23

Vždycky jsem si říkal, že auta by měla mít (v rámci možností) rekuperaci energie, která vzniká při dojíždění ve městech na křižovátkách, ale na druhou stranu není nutné tuto funkcionalitu extrémním způsobem indikovat na panelu řidiče - ten by to měl vnímat pouze na snížené spotřebě a ne, že se zapere informační panel blbostma, které by měly fungovat spíše na pozadí a zbytečně nekomplikovat život.
Už stači, když mi je horko a musím se podívat na panel klimačky, a pootočit utopený ovladač kdesi ve výšce řadící páky. Jasně, všecho nemůže být na volantu /už tam toho mám dost, ale co nutně nepotřebuji k jízdě, ať mě prostě neotravuje.

Takže hybrid ANO, ale ať vše zůstane jednoduché!

Odpovědět  |   | 
Premek  |  25. 09. 2006 11:35

Je neuveritelne jak Toyota udelala marketing hybridu. Coz o to - je dobre, ze se snazi snizovat spotrebu- ale to uz nenazranych americkych aut neni takovy kumst. Ve srovnani s posledni dieselem uz to tak slavne neni. V neposledni rade je to auto moc komplikovane, coz urcite bude mit vliv na spolehlivost.
Pevne verim, ze se dockam, az auta na elektrinu prevezmou vladu - je to jen otazka az se bateria stanou lehci a vykonejsi. Elektricky motor je mnohem vykonejsi v pomeru k hmotnosti a objemu - pokud se ten spalovaci uplne vyhodi, pak se usetri hrozne moc mista a vahy. Prakticky je nejlepsi, pokud ty elektricke motory budou 4 - jeden na kazdem kole a jednoduchy pocitac to ridi - usetri je pohyblivych casti a dalsi vahy za prevodovky a rozvodovky. Uz dnes je v autech vic vypocetniho vykomuy, nez potrebujes.
Jedine co bude chybet je ten uzasny svuk, ktere maji ty nejlepsi auta. Ale zase na druhou stranu, neni nic jednodussiho nez tam pridat par dobrych repraku a ten zvuk tam udelat pocitacem. Pak si to sam budes moc vybrat

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  25. 09. 2006 12:36

Už se těším, až přijdu do obchodu, koupím si nějaký 4x40 kW elektro mobil a pán se v krámu: "standardně dodáváme pouze zvuk vysokootáčkového šestiválce, za ten dvanáctiválec si budete muset připlatit"

A v konfigurátoru

- standardní zvuk tříválce - standardní výbava
- zvuk čtyřválce - + 5000 Kč
- zvuk Porsche - + 40 000 Kč
- Ferrari Enzo V12 sound - + 80 000 Kč

Odpovědět  |   | 
zdenek  |  25. 09. 2006 13:12

Pripadne volitelny rezim s vlastnim moznosti nastaveni: pocet valcu, turbo ano/ne, max. otacky, benzinak/dehtak

Odpovědět  |   | 
Premek  |  25. 09. 2006 13:49

No zni to srandovne , ale ono to tak nejak bude. Lide sice tezko zaplati 50 000 za lepsi zvuk, ale urcite treba za 4X4 takovych 30 000 das. Pro vyrobce je to idealni, pokud muzes prodavat drazsi auto jenom tim, ze tad das jiny znak a neco menis v SW... Pro vyrobce nema cenu aby ty motory ze zadni napravy odstranoval....

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  25. 09. 2006 13:55

Ano, zní to srandovně, ovšem již dnes se prodávají zvuky do automobilu. Vše jde spojit s ŘJ a poté se do interiéru dostane zvuk zakoupeného motoru dle aktuální otáček...

Odpovědět  |   | 
Premek  |  25. 09. 2006 14:56

Tak to jsem nevedel Ale problem vidim v tom, ze pokud si das nadherny Porsche zvuk to Skodovky, tak tam jeste k tomu nadhernemu bublani bude ta Skodovka

Odpovědět  |   | 
klak  |  26. 09. 2006 19:39

Musíš zavřít oči

Odpovědět  |   | 
matuS  |  25. 09. 2006 22:02

Dizel je urcite cesta, ale vies ako to je - su hlucne a nekultivovane, mozes sa snazit akokolvek. Kto presadne s e500 do e400cdi, hned pozna rozdiel a to uz su auta na urovni.

Odpovědět  |   | 
milan  |  27. 09. 2006 13:46

No, bohužel hybrid od toyoty možná není nejefektivnější, ale každopádně už je v sériové výrobě, což ostatní technolgie ještě čeká. Taky je jedna věc postavit auto a druhý vybudovat k němu infrastrukturu. Nafta bohužel není řešení. Motory jsou sice úsporný, ale jak někdo psal - ty poslední. Technologicky si to sáhlo už na dno. Navíc pružnost je v hajzlu, zabírá to s několikavteřinovým zpožděním a hned to zase scípne... navíc je to smraďoch, že by jeden zvracel... Prostě z nouze cnost...

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  28. 09. 2006 15:47

Baterie se stavaji "lehci a vykonejsi" uz nejakych stodvacet let a moc daleko jsme na te ceste nedosli. Pokud nedojde k opravdu prelomovemu vynalezu, tak pristich padesat let elektromobily rozhodne nehrozi. Skladovani energie je obecne dost nevyreseny problem se kterym se potyka lidstvo jiz od 19. stoleti.

Odpovědět  |   | 
PGH  |  29. 10. 2006 21:39

Ja si mylim naopak, hybridy maju buducnost a o 15 rokov budeme mat bezne do lacnych Skodoveciek namontovany hybrid vodik+elektrika, tak bezne ako sa dnes bezne jazdi 130 (co kedysi nebolo ani snom v pretekarskych autach) a mame airbagy a pod. v standardnej vybave.

Ono totizto ropa nepusti, bude jej stale menej a menej, viac jej nikdy nebude. A o par rokov budeme vobec radi ze mame ropu na vyrobu plastov.

Odpovědět  |   | 
peeticek  |  25. 09. 2006 12:34

Uz sa neviem dockat, kedy sa dokoncia prace na GS450h Plug-in..
viete si rpedstavit, aku spotrebu to ma, ked dokaze prejst 60km v cisto el.rezime?
je to neuveritelne, ale staci, ak sa vymeni velmi mala 1,3Ah baterka za 9Ah je je to - jasne, cena prestavby je brutalna - vychadza na 150-200tis.Sk - ale!! ak by sa zaviedlo do vyroby taketo neico, cena by klesla na 60-90tis.Sk! a to si myslim, ze je skvele! ak sa udrzite a budete jazdi tych 60km do rychlsoti 43mph, tak jazdite za 9kw*3Sk - 27Sk! - 0,45Sk/km..
Skoda len, ze Toyota planuje po peticiach uviest Prius Plugin so 60km dojazdom na baterky v roku 2009..smutne - nic nebrani tomu, aby sa to nasadilo hned! Predaje by vzratsly niekolkonasobne..A co sa tyka zivotnosti baterii - nasadili jeden Prius ako taxik do NYC - vysledok? 280tis.km!!!!!! co je skvele..

pokukajte:

http://www.calcars.org/
http://www.greencarcongress.com/2005/05/commercial_retr.html

Odpovědět  |   | 
-LK-  |  25. 09. 2006 13:58

Obavam se, ze vase nadseni je znacne nerealne. Tezko si nekdo bude kupovat GS450 plug-in proto, aby jezdil maximalne 70km/hod a jeste maximalne 60km. Nedovedu si predstavit, ze by nekdo, kdo si toto auto koupi, byl ochoten obetovat dynamiku jen proto, ze usetri. Neco jineho je diesel, tam to omezeni dynamiky spolu s nekultivovanosti motoru (u vyssich trid) nejsou tak hrozne, aby to nekdo s velkym najezdem nepreferoval. Ale aby si nekdo koupil auto za 2M, ktere jezdi hur nez 1.2HTP a dojezd na elektrinu bude 60km, tomu neverim.
Obdobne u Prius Plugin. Auto s velmi limitovanym dojezdem a s relativne vysokou porizovaci cenou bude tezko vyrazneji vytlacovat nizkoobjemove benzinaky typu HTP nebo diesely. Aspon pri stavajicich cenach paliva.
Dale - sice ne kazdy pri koupi auta pocita s tim, za kolik ho pak proda, ale odhaduji, ze jako ojetina budou tato auta velmi tezko prodejna. Pokud jsem schopen za 130 tisic koupit sest let stary Renault Megane (napr.), tezko za stejne penize nekdo koupi Prius, ktery bude zraly na vymenu aku v cene teto ojetiny. Jednoduchym poctem - hybridni ojetina bude IMHO o (cena za nove baterie / vydrz baterii) Kc rocne ztracet na hodnote, coz priznivou cenu za 1km znevyhodnuje.
Z meho pohledu: kdyz budu chtit levnejsi naklady a jsem fanda do technologii, bude mi stavajici hybrid bohate stacit (priznam se, ze po precteni tohoto testu mam chut jit GS450 vyzkouset, co s tim udela vikendova projizdka v realu, protoze kdybych mel vybrat mezi hybridem a dieselem, neni co resit a skoncim u hybridu). Kdyz budu chtit levnejsi naklady a zaroven neplatit dan v podobe velke hmotnosti a maleho kufru, jdu do dieselu.

Odpovědět  |   | 
jazdec  |  26. 09. 2006 00:04

no mate dve vazne chyby vo vasej uvahe : 1) pri novej generacii hybridov hlavne u znacky lex nepojde o to ako malo alebo skor lacno prejdete tych xx km. To bude len ako pridana hodnota. Totiz slovo hybrid znamena ze ten spalovaci motor tam bude. ide len o to ze nove baterie radkalne zvysia svoju kapacitu . to znamena ze prudko znasobia vyhody hybridu. v premiovej znacke to vidim na zvysenie akustickej pohody a omnoho neskor vycerpatelnu zasobu "doplnkovej" energie. Ako pise autor testu pri naozaj drastickom zachadzani kapacita baterii nemusi stacit a preto napriklad na okruhu by porsche porazilo hybrid (na okreskee to vidim skor nerozhodne). No a zvysenie kapacity baterii znamena odstranenie tohoto obmedzenia.. no a potom aj ta spotreba atd atd.. Sam uz roky jazdim s bmw 530D(pracovne auto) a s 740D (sukromna kara) a verte mi ze stacil den v gs hybrid a mal som pocit ze moja dvojrocna sedma ma nieco s motorom.. rachotila a triasla sice ako vzdy ale po tom ako som siel s lexom som si to prvy krat uvedoml naplno. preto ma hybrid v premiovej triede svoje miesto.. A teraz ten bod c 2) cena cohokolvek co suvisi s elektronikou klesa drastickym sposobom priamo umerne poctom vyrobenych kusov.. a kedze toyota ma naslapnute na 10mil aut rocne s toho dajaky 1mil hybrid (vyhladovo dva mil) si myslim ze ceny bateriek pojdu rapidne dole. a je jedno ci je to hybrid alebo nie.. ak ma bateria vydrz cca 4OOtis km bude sa menit najskor za 5 a viac rkov.. v tom case uz bude jej cena mozno tretinova mozno este menej.. a hlavne tak zjazdene auto bude pytat dalsie omnoho drahsie opravy äprevodovka spojka tlmice vyfuk..................................No a nemyslim ze kupovat akekolvek auto ktore ma najazdenych tolko km (vratane ropakov ktorych zivotnost motora je max 500tis km) je rozumny sposob investicie. a preto to nie je dajako uzasne padny argument.. AY napada ma este otazka hmotnosti.. radim si zobrat tabulky a spocitat vahu baterii el motora a a ben motora(teda komplet hybrid) a rovnako vykonneho ropaka,, nie je tam ziadny dramaticky rozdiel myslim

Odpovědět  |   | 
-LK-  |  26. 09. 2006 08:10

Jasně, já jsem reagoval na původní příspěvek, kde autor předpokládá, že díky "upgrade baterií" se dostaneme na hybridní auto schopné v el. režimu ujet 60km sedmdesátikilometrovou rychlostí, přičemž náklady na 1km budou na 0,45/km a to má zvýšit zájem o auto u lidí, kteří šetří na každém km.
Je jasné, že hybrid má v prémiové třídě své místo, ale rozhodně ne jako něco, kde je primárním účelem ušetřit. To jsem tím chtěl říci. Osobně kdybych musel volit mezi hybridem a dieselem, volím hybrid. Jednoznačně.
Já také nekupuji auto podle toho, za kolik ho za pár let prodám, ale opět se má poznámka týkala původní ideje, že hybridy jezdí zalevno a proto je začnou lidi honem kupovat. A sociálnější případy (aspoň v mém okolí) opravdu argumentují tím, za kolik své auto po letech prodají. Což mi přijde jako rozpor s tím, že by se hrnuli do hybridů. Souhlasím, že čím víc se toho dělá, tím víc ceny klesají. Myslím, že my dva nejsme ve sporu.

Odpovědět  |   | 
jazdec  |  26. 09. 2006 11:40

ale berte to inak.. Bezne ojazdene auto sa predava niekde medzi 50 az 150 tis km. co je v horsom pripade slaba polovica zivotnosti auta a asi polovica zivotnosti bat. Pripadny pokles hodnoty auta koli bateriam teda nehra to ziadny ekonomicky vyznam. Novy majitel NEBUDE musiet investovat do bateriek.. V case ked uz bude musiet menit baterky bude auto v stave kedy by bol nepredajny akykovek typ vozidla(vratane ropakov). Takze vidim vyuzitelnost hybridov aj ako jazdených aut

Odpovědět  |   | 
-LK-  |  26. 09. 2006 12:58

No, asi bychom se mohli dohadovat, co je to "běžné ojeté auto". Je pravda, že se u nás běžně prodávají Oktávky TDI z roku 99, co mají za 7 let najeto 120 tisíc km a podobné perly, ale asi se shodneme na tom, že auta kupovaná kvůli nízkým provozním nákladům (na což původní autor poukazoval), mívají nájezd několik desítek tisíc ročně. Dnes se kvůli nízkým provozním nákladům kupují diesely. Takže typický šest let starý diesel střední/nižší střední třídy má najeto minimálně 200 tisíc, spíš více (na tachometru v bazaru pak něco mezi 100-150). Na webu jsem se dočetl, že baterie mají mít životnost mezi 8-10 lety (osobně bych čekal spíš omezení v nájezdu/cyklech než na léta, ale budiž). Co s takovou ojetinou, kterou čeká během jednoho roku výměna akubloků v dnešní ceně 100-150 tisíc? Vy byste si jí koupil?
Můj výpočet je zhruba následující: dnešní hybrid stojí +- to samé, co ekvivalentní auto v dieselu. Představte si, že obě auta budou podobně zhuntovaná. Pokud po osmi letech budete ten diesel prodávat, prodáte ho za X peněz. Těžko za stejné X peněz prodáte ten hybrid, protože (nezapomeňte, že je zhuntovaný +- stejně, jako ten diesel) nového majitele navíc čekají náklady přes 100 tisíc. Stejně jako u akcií se jejich cena v čase zvedá před rozhodným datem přinání dividend až o jejich výši, obdobně bude muset ten ojetý hybrid stát tolik, aby nového majitele vyšel zhruba na stejno, co ten diesel. Dal jsem tam 8 let, takže roční vícenáklady na hybrid oproti dieselu budou 12500Kč (pokud počítám s novými aku za 100k). A na tom jsem postavil mojí teorii, že plno-hybrid nemá moc šanci uchytit se u cílové klientely, co počítá každou korunu. Tyto úvahy se však netýkaly tohoto Lexusu, ale spíš modelu Prius, po kterém bylo předřečníkem tak voláno, aby dostal silnější aku a byl plug-in.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  28. 09. 2006 15:50

Baterie jsou nevyresena technologie. Nehrozi nijak zvlast velky narust kapacity a zvysovani vyroby je problematicke kvuli omezenym vyrobnim kapacitam surovin. Soucasne baterie rozhodne nebudou mit vydrz statisicu kilometru.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  25. 09. 2006 21:45

"I když to kouzlo leteckého lineárního zátahu se musí zažít, to je pravda, žádné video to nedokáže nahradit."

Podobný pocit som mal v Touaregu V10 TDI.

Odpovědět  |   | 
George_Couser  |  26. 09. 2006 01:49

Už se těším, až v budoucnosti vzjede z bran VW TDI Hybrid. Půjdou na dračku a v hospodě každý bude tvrdit že jezdí 300 km/h a žere mu to litr na sto.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  26. 09. 2006 08:58

Myslím, že diesel hybrid tu bude dříve v podání francouzského PSA

Odpovědět  |   | 
Haya  |  26. 09. 2006 11:43

Nafta forever

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  26. 09. 2006 12:17

No ja si myslim ze ten Plug-in ma svoj vyznam hlavne vtedy, ak niekto stravi vacsinu casu jazdenim v meste... Ok, najazdim rocne 50.000km z toho asi 3/4 na dialniciach (dlhe trasy), ale z toho roku je to len par hodin. No denne jazdim do prace a z prace dokopy 14 km a ak by mi motor len sem tam naskocil na dobitie bateriek tak dojazd aj realny 50km by mi usetril pomerne dost vela fin. prostriedkov... Len kvoli tym dlhym trasam mam diesel, inak by som okamzite bral hybridny benzin... No ale bohuzial nemam 2 melony na GS a prejst z Avensisa na Prius sa mi velmi nechce, aj ked... uvidime...

Tak ma napada, aka ekologicka bude ta hybridna nafta

Odpovědět  |   | 
KArel  |  27. 09. 2006 21:30

Hybridní nafta by měla být teoreticky ještě lepší než benzín, ale ta "hybridizace" musí zajít trochu dál. Nafta má neuvěřitelně malou spotřebu při ideálních otáčkách, takže to nesjpíš bude motor úplně "offline", tedy pouze neustále nabíjející akumulátory (trochu jako staré ponorky :). Prostě to bude bručet naprosto stejným tónem celou dobu jízdy ...

Odpovědět  |   | 
OS  |  29. 09. 2006 13:23

Čau, bavíte se o nějakém videu, kde ho najdu? Dík.

Odpovědět  |   | 
huascaran  |  03. 05. 2007 10:14

Zaujimalo by ma pouzitie hybridu v meste na kratke vzdialenosti. Totizto studeny motor potrebuje zopar minut (resp. km) aby sa zohrial. Studene starty neprospievaju ani motoru ani spotrebe. Takze predpokladam, ze kym sa benzinovy motor nezohreje, nebude sa zapinat/vypinat az tak casto a elektronika ho snad necha zohriat na prevadzkovu teplotu. Ked jazdim po meste kratke cesty (10 km) tak priblizne polovicu z tejto vzdialenosti motor nie je zohriaty na pracovnu teplotu. Tu potom ta vyhoda hybridu nie je az taka vyrazna.

Odpovědět  |   | 
huascaran  |  03. 05. 2007 10:32

Aha, tak odpoved som nasiel v teste RX 400h... je to ako hovorim, motor sa nevypne, az kym sa nezohreje...

Odpovědět  |   | 
John  |  03. 11. 2008 20:30

Redaktorov tohto servru povazujem za benzinovych fundamentalistov a ich subjektivne nazory na dieselovu techniku niesu podlozene technickymi znalostami, co vyznieva trapne.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro