Lexus GS: nová generace bez výborného osmiválce?

Lexus vydal doslova miniaturní tiskovou zprávu na téma nové generace řady GS. Premiéra se uskuteční 18. srpna na Concours d´Elegance v kalifornském Pebble Beach. Po Inifiniti JX to je další hodně zajímavá novinka, která se na této akci představí. Těšit se máme na novou koncepci designu L-finesse, což v praxi znamená například přepracovanou masku chladiče, kterou postupně dostanou také další modely. 

Japonská automobilka slibuje lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost mimo jiné také díky novému systému Lexus Dynamic Handling. „Nový GS, který charakterizuje ještě vyšší požitek z jízdy, smělejší design a prostornější interiér, reaguje na stále náročnější požadavky zákazníků“, uvedl viceprezident Lexus Europe Andy Pfeiffenberger. Tímto oficiální informace a sdělení končí, jenže jak už to tak bývá, svět internetu ví ještě o něco více.

Klepněte pro větší obrázek
Lexus GS představí novou tvář modelů této značky

Je jisté, že nová generace stojí na jiné platformě, která má ale podle neoficiálních informací stejný rozvor, jako aktuální provedení, tedy 2850 mm. Novinka bude delší o 23 mm, širší o 20 mm a lehčí o 71 kilogramů.

Na úvod je očekáváno představení verze GS 350 s vylepšený šestiválcem o objemu 3,5 litru. Ten je spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou, což je v době, které vládnou převodovky typu osmistupňového ZF trochu zvláštní. V září ve Frankfurtu by se mělo ukázat také hybridní provedení.
Na konec jsme si nechali smutnou zprávu. Lexus podle předběžných informací nepočítá s nástupcem GS 460, tedy s výbornou osmiválcovou verzí (pevně věříme, že se pleteme). Hádejte, co přijde místo ní. Ano, tušíte správně, bude to trochu vyladěný hybrid. Paráda…

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Objevily se také zprávy, že je v plánu variantu F-Sport. Jak naznačuje název, nepůjde o GS-F s motorem z IS-F nebo dokonce LFA (to by bylo asi také hodně zajímavé), ale o sadu úprav zaměřenou na ještě dynamičtější vzhled a snad i o něco vyšší výkon. Jenže to už hodně předbíháme. Během příštích dnů se téměř jistě objeví přesnější informace, takže si na ně raději počkejme.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků