Lexus GS: nová generace bez výborného osmiválce?

Lexus vydal doslova miniaturní tiskovou zprávu na téma nové generace řady GS. Premiéra se uskuteční 18. srpna na Concours d´Elegance v kalifornském Pebble Beach. Po Inifiniti JX to je další hodně zajímavá novinka, která se na této akci představí. Těšit se máme na novou koncepci designu L-finesse, což v praxi znamená například přepracovanou masku chladiče, kterou postupně dostanou také další modely. 

Japonská automobilka slibuje lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost mimo jiné také díky novému systému Lexus Dynamic Handling. „Nový GS, který charakterizuje ještě vyšší požitek z jízdy, smělejší design a prostornější interiér, reaguje na stále náročnější požadavky zákazníků“, uvedl viceprezident Lexus Europe Andy Pfeiffenberger. Tímto oficiální informace a sdělení končí, jenže jak už to tak bývá, svět internetu ví ještě o něco více.

Klepněte pro větší obrázek
Lexus GS představí novou tvář modelů této značky

Je jisté, že nová generace stojí na jiné platformě, která má ale podle neoficiálních informací stejný rozvor, jako aktuální provedení, tedy 2850 mm. Novinka bude delší o 23 mm, širší o 20 mm a lehčí o 71 kilogramů.

Na úvod je očekáváno představení verze GS 350 s vylepšený šestiválcem o objemu 3,5 litru. Ten je spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou, což je v době, které vládnou převodovky typu osmistupňového ZF trochu zvláštní. V září ve Frankfurtu by se mělo ukázat také hybridní provedení.
Na konec jsme si nechali smutnou zprávu. Lexus podle předběžných informací nepočítá s nástupcem GS 460, tedy s výbornou osmiválcovou verzí (pevně věříme, že se pleteme). Hádejte, co přijde místo ní. Ano, tušíte správně, bude to trochu vyladěný hybrid. Paráda…

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Objevily se také zprávy, že je v plánu variantu F-Sport. Jak naznačuje název, nepůjde o GS-F s motorem z IS-F nebo dokonce LFA (to by bylo asi také hodně zajímavé), ale o sadu úprav zaměřenou na ještě dynamičtější vzhled a snad i o něco vyšší výkon. Jenže to už hodně předbíháme. Během příštích dnů se téměř jistě objeví přesnější informace, takže si na ně raději počkejme.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Lexus RX 3.311
Rok výroby: 2009
Stav: 148 129 km
Cena: 280 000 Kč
Lexus RX300 2.995
Rok výroby: 2004
Stav: 175 005 km
Cena: 140 000 Kč
Lexus IS250 2.5
Rok výroby: 2009
Stav: 118 770 km
Cena: 250 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků