Lexus GS: nová generace bez výborného osmiválce?

Lexus vydal doslova miniaturní tiskovou zprávu na téma nové generace řady GS. Premiéra se uskuteční 18. srpna na Concours d´Elegance v kalifornském Pebble Beach. Po Inifiniti JX to je další hodně zajímavá novinka, která se na této akci představí. Těšit se máme na novou koncepci designu L-finesse, což v praxi znamená například přepracovanou masku chladiče, kterou postupně dostanou také další modely. 

Japonská automobilka slibuje lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost mimo jiné také díky novému systému Lexus Dynamic Handling. „Nový GS, který charakterizuje ještě vyšší požitek z jízdy, smělejší design a prostornější interiér, reaguje na stále náročnější požadavky zákazníků“, uvedl viceprezident Lexus Europe Andy Pfeiffenberger. Tímto oficiální informace a sdělení končí, jenže jak už to tak bývá, svět internetu ví ještě o něco více.

Klepněte pro větší obrázek
Lexus GS představí novou tvář modelů této značky

Je jisté, že nová generace stojí na jiné platformě, která má ale podle neoficiálních informací stejný rozvor, jako aktuální provedení, tedy 2850 mm. Novinka bude delší o 23 mm, širší o 20 mm a lehčí o 71 kilogramů.

Na úvod je očekáváno představení verze GS 350 s vylepšený šestiválcem o objemu 3,5 litru. Ten je spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou, což je v době, které vládnou převodovky typu osmistupňového ZF trochu zvláštní. V září ve Frankfurtu by se mělo ukázat také hybridní provedení.
Na konec jsme si nechali smutnou zprávu. Lexus podle předběžných informací nepočítá s nástupcem GS 460, tedy s výbornou osmiválcovou verzí (pevně věříme, že se pleteme). Hádejte, co přijde místo ní. Ano, tušíte správně, bude to trochu vyladěný hybrid. Paráda…

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Objevily se také zprávy, že je v plánu variantu F-Sport. Jak naznačuje název, nepůjde o GS-F s motorem z IS-F nebo dokonce LFA (to by bylo asi také hodně zajímavé), ale o sadu úprav zaměřenou na ještě dynamičtější vzhled a snad i o něco vyšší výkon. Jenže to už hodně předbíháme. Během příštích dnů se téměř jistě objeví přesnější informace, takže si na ně raději počkejme.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

bazar

Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2010
Stav: 95 229 km
Cena: 570 000 Kč
Lexus GS 3
Rok výroby: 2010
Stav: 154 460 km
Cena: 300 000 Kč
Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2013
Stav: 96 016 km
Cena: 600 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 181 361 km
Cena: 150 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 230 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 48 069 km
Cena: 360 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků