Lexus GS: malý facelift a velké změny

Japonci s facelifty svých vozů přicházejí často dříve než je běžné. Lexus GS se prvního omlazení dočkal již dva roky po představení.

Automobilka Lexus oznámila již v září letošního roku, že model GS projde faceliftem. Současná generace se přitom na trh dostala teprve před dvěma lety a tak se tento krok může zdát trochu předčasný.

Po stránce designu lze hovořit o velmi decentních změnách. Upravena byla přední maska s mřížkou chladiče, nové jsou i světlomety a ve vnějších zpětných zrcátcích lze nově najít ukazatele směru. Navíc pro zlepšení aerodynamiky došlo ke protažení zadního nárazníku blíže k zemi.

Uvnitř vozu lze pak najít novou řadičku, spínače na palubní desce a ukazatele na přístrojové desce. Modely GS 460 a GS 450h dostaly do sériové výbavy kožené čalounění.

Pro verze GS 460 a GS 450h se nyní nabízí systém aktivních stabilizátorů ve spojení s pneumatikami typu run flat. Jsou zde použity stabilizátory s proměnnou tuhostí které omezují naklánění karoserie při průjezdu zatáčkami s vyšší přesností řízení, bez jakýchkoli dopadů na pohodlí jízdy v přímém směru. Tento systém byl v Evropě poprvé použit u modelu LS 600h a nyní se tak objevuje na dalším modelu. Jeho hlavní částí je akční člen umístěný uprostřed na stabilizátorech vpředu i vzadu. Akční člen je složen z bezkontaktního stejnosměrného motoru a redukčního převodu, který je schopen vyvinout točivý moment na levou i pravou část tyče stabilizátoru. Elektronická řídicí jednotka systému vypočte požadovaný točivý moment pro točivý pohyb vozu na základě informací z čidla úhlu natočení kol v kombinaci s rychlostí vozu. Síla použitá nezávisle na tyčích stabilizátorů vpředu i vzadu snižuje náklon karoserie, a tak přispívá k lepší stabilitě vozidla, výtečným jízdním vlastnostem při průjezdu zatáčkami a lepší agilnosti vozidla díky přesnější odezvě řízení. Systém aktivních stabilizátorů se na trati bez zatáček nepoužívá, což se podílí na nižší spotřebě energie.

Tip: Test Lexusu GS 450h naleznete zde.

GS 300 jen s dílčími změnami

Pro tento model budou k dispozici nová 17 a 18" kola z lehké slitiny a současně dostává do sériové výbavy adaptivní odpružení AVS. Tento podvozek umožňuje měnit charakter odpružení v režimu Normal a Sport.

Model GS 300 je rovněž standardně vybaven systémem Lexus VIDM (integrované řízení dynamiky vozu) přispívající k lepším jízdním vlastnostem, řízení trakce a stabilitě vozidla. Čidla VDIM rozmístěná po celém vozu dodávají komplexní stavové údaje, které slouží systémům aktivní bezpečnosti jako jsou ABS (brzdy s protiblokovacím systémem), EBD (elektronické rozdělování brzdné síly), TRC (řízení trakce) a VSC (systém řízení stability vozu), společně s elektronickým posilovačem řízení (EPS).

Další zlepšení aerodynamických vlastností vozu přispělo ke snížení celkových emisí CO2 téměř o 4 %, nyní tedy činí 226 g/km.

GS 460 s novým motorem pod kapotou

Verze GS 460 nahrazuje dřívější model GS 430. Tento vůz se nyní bude pyšnit novým osmiválcem o objemu 4,6 litru s výkonem 255 kW (347 k). To je o 23% více výkonu než u modelu GS 430. Stovku pak tento model zvládne za 5,8 s a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h.

Zajímavé jsou pak emise CO2. Ty klesly i přes vyšší výkon o 11 g/km na současných 258 g/km.

Nový agregát V8 byl doplněn dvojitým sacím kanálem nad motorem s kompaktními vložkami vzduchových filtrů a systémem ACIS (akusticky ovládaný sací systém) jenž optimalizuje přípravu směsi paliva se vzduchem. Systém D-4S (stechiometrická technologie přímého vstřikování paliva) je celosvětově jediným systémem vstřikování paliva v automobilech, kde jsou použity dvě vstřikovací jednotky na válec a kombinuje tak přímé i nepřímé vstřikování paliva do válce. Ten doplňuje systém Lexus Dual VVT-i (inteligentní proměnné časování ventilů). D-4S spojuje přednosti vstřikování do sacího kanálu s přímým vstřikováním, a tak dosahuje vyššího výkonu motoru při nižších emisích škodlivin.

Proměnné časování ventilů snižující kompresní ztrátu, optimalizované pro ventily sání i výfuku, používá technologii VVT-iE, což je celosvětově první elektricky řízený systém proměnného časování ventilů pro vačkové hřídele sacích ventilů. Dále zlepšuje výkon motoru v celém rozsahu otáček motoru i pracovních teplot.

K plnému využití výkonnostního potenciálu nové jednotky V8 přispívá zejména její spojení s osmirychlostní automatickou převodovkou.

Modernizovaná řada GS se u prodejců Lexus objeví začátkem roku 2008. Cena modelu GS 300 byla nově stanovena na 1 339 000 Kč. Verze GS 460 a GS 450h budou nabízeny za shodnou cenu 1 759 000 Kč. Zákazník tak bude mít možnost jednodušší volby mezi konvenčním osmiválcovým motorem nebo pohonem Lexus Hybrid Drive.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Starší špionážní foto faceliftovaného GS

Klepněte pro větší obrázek
Lexus GS po faceliftu na zatím jediné oficiální fotografii

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků