Lexus GS: japonská odpověď na A6, 5er a E-klasse

37 komentářů

Dix_
15. května • 12:53

Ceny na českém trhu najdete zde:  http://www.ck-toyota.cz/lexus/index.php?id=gs_vybava
 

RedBaron
11. května • 22:11

Zdá se to jenom mně, že to má kompletní zadek nového Passatu?

Skyline
13. května • 9:01

Zaprve mi to podobny neprijde, Passate je pomerne hnusna krabice a zadek vypada stejne prirozene jak u Thalie nebo Fobie sedan.
 
Zadruhe, pokud ti to tak pripada, asi by bylo dobry vedet, ze tenhle Lexus jezdi uz dva roky, takze tvoje otazka mela znit "Zda se to jenom me, ze Passat ma kompletni zadek tohohle Lexusu?"

Miso
12. května • 15:56

Ten zadok navazuje na stary model GS 300, ale taketo tvary su teraz dost v kurze, takze urcite Lexus nekopiruje Volkswagen. Apropo, zadok noveho Passatu je, mierne povedane, nepodareny. To som sa vyjadril slusne.

RedBaron
12. května • 22:18

Mírně nepodařený, ale téměř stejný jako tenhle, který je podle tebe excelentní?

Miso
12. května • 15:57

chcel som povedat "stary model GS 300/430"

Miso
9. května • 11:36

Na niektorych prispevkoch v tejto diskusii som sa musel naozaj zasmiat. Niektori z tych, ktori sem niecim prispeli, nemaju o Lexusoch ani sajnu. tak za prve, nechapem, ako moze niekto prehlasit, ze toto auto je skarede a tazkopadne. Je to vyssia stredna trieda, to auto musi byt velke, nemozu z toho spravit Fiat Panda. Neviem, ale akosi som nepocul namietky na dizajn 5-koveho BMW, ktory je mozno zaujimavy a "iny", ale to je asi vsetko,    nehovoriac o interieri, ktory je samy plast (hovorim len o dizajne, jazdne vlastnosti atd. to uz je ina kava). Co sa tyka kvality Lexusu, nechyta sa nan ani Audi, ani BMW a uz vobec nie Mercedes. A ktorykolvek fanusik tychto znaciek mi moze protirecit ako chce a kolko chce, viem o com hovorim, pretoze sa v Lexuse vozim kazdy den (konkr. GS300). To, co doposial vydrzalo to auto, o tom mozu vyrobky vyssie spomenutych znaciek len snivat. Takze Lexusu drzim palce a vsetkym prajem pekny den. Miso

Mirec
6. května • 16:55

Nechcem sa hadat v mnohom mas pravdu ale tie motory su uplne smiesne, setko ostatne je ok 4,3 l tych par konikov a ten krutiak ani nespominam, takze take audi 3.0 TDI ti da jazdnymi vlastnostami o mnoho viac ... a stou kvalitou si dost vtipny

aston
6. května • 7:45

Stretol som to na dialnici minuly tyzden pred Mnichovom a velmi som sa divil ze co to ta Sonata ide tak rychlo. Ja som siel asi tacho 230, ked som to zbadal. Zozadu na nerozoznanie a ked bude mat V6 Sonata 2 vyfuky tak to bude poloGSluxs:). Aj ked je pravda ze spredu je to auto umelecke dielo, krajsie nez Audi:). Ale za 530 by som nemenil.

Michal_Hron
5. května • 20:48

Vždy se mi design Lexusu líbil, ostré hrany, surová moderna. Ale tohle? Tomuhle dala Toyota obrovský nádech své filiálky a stejně jako u jejích aut se mi zdá tento Lexus designově nevyvážený, až nepěkný. Boční linie mi přijdou těžkopádně, moc naduté, celé auto vypadá jak pytel brambor na čtyřech kolech. Trošku bych ho vyfoukl, zvýraznil jeho velikost volbou vhodnějšíh linií. Nevyměnili náhodou designéra? Nechci věřit, že tohle vylezlo od stejného týmu jako LS200...

all
5. května • 18:23

ten vykon osmivalca by samozrejme mohol byt vyšši, myslim si ale že motor bude extremne tichy s velkou životnostou.

Petr Broža
5. května • 18:19

Lexus GS bude na český trh uveden na tiskové konferenci 17. května...

Libor
5. května • 15:25



Lexxus je auto pro Američana, kterej si nemůže dovolit u nich předraženou německou klasiku. Japonci kopírujou čím dál líp, ale přece jen to pořád není ono. Ten zadek je hodně těžkěj, působí takovým těžkopádným, unaveným dojmem. Celkově je tam snaha budit majestátní dojem Mercedesu, ale zůstala napůl cesty. Celkově je to určitě vysoce kvalitní auto ale v této cenové hladině je to samozřejmost. Pokud někdo v Evropě dnes kupuje auto v této kategorii tak nejlepší volbou je asi Audi A6 3.0 TDi.

Skyline
6. května • 8:32

1) je to Lexus, ne Lexxus
2) je to pro Americana a kohokoliv jineho, ktery chce poradnou kvalitu a ne jezdit do servisu s Audi nebo BMW, pripadne predrazenym Mercedesem
3) taky je to pro kazdeho, komu se tebou zminena evropska auta nelibi (treba nove BMW je hnus, Audi byla nuda vzdycky a Mercedes je jak matrjoska - z 20 metru neni poznat C od S)
4) o majestatni dojem se snazi LS (a taky se mu to dari), GS ani nahodou - podivej se na lexus.com, at se taky neco dozvis o zamereni tohoto auta
5) nejlepsi volbou je A6 TDi jen pro toho, kdo ma rad ropaky - ale ne pro nekoho, kdo ma rad sametovy zvuk benzinu. Chapu, ze pro ceske setrilky je TDi modlou, ale ne kazdy, kdo kupuje auto za 2 mega musi takhle premyslet. Az jednou (pokud vubec) budes v teto kategorii nakupovat, mozna zjistis, ze jsou dulezitejsi veci, nez spotreba.
6) bonus u Lexusu je taky fakt, ze se nekrade.

Ravi
3. února • 22:39

ach jo, Skyline, kdybys nějak do toho Tvého příspěvku alespoň napsal "podle mě" nebo třeba "podle mého názoru". Ale hodnotit novou pětku jako hnus, Audinu jako nudou a Mercedes jako matrjoškou? No nevim, ale podle mě je rozdíl mezi C a S docela markantní, ale když to prostě nechceš vidět, tak to je samozřejmě jen a jen na Tobě.
A napadlo Tě taky, že člověk nemusí být vždycky jenom šetřílek, když si vybere auto s TDI??? Že si tuhle motorizaci vybere třeba kvůli technologii jako takový a krouťáku???
Nevim, čím jezdíš Ty, ale já mám v autě 500 Nm, a třeba já osobně bych ten zátah a hukot šestiválce nevyměnil za sametový zvuk benzinu. Ale to nemá cenu rozebírat, každýmu se líbí něco jinýho. Mě se prostě jenom nelíbilo, jak jsi se, na můj kus až moc ostře, opřel do "Německé trojky"...;-)

pečlivý čtenář
7. května • 1:14

5) Nevíš o čem mluvíš. Zvukový projev koncernových nebo Fiatových diesel mnohdy utře i benzín. A ten boháč co koupí káru za 2 melouny samozřejmě na cenu kašle. Ale rozhodně je nasírací, když musíš každých 600km tankovat, zatímco s naftou je to po dvakráte delší štrece...

6) bonus to je, souhlas. Zároveň to vypovídá o jeho oblíbenosti

V neposlední řadě, říci o evropském autě sportovního rázu, že je nudné a stavět to do protikladu "zábavného" japonce pro konzervativce. No nevím...

Skyline
8. května • 9:21

5) prave, ze vim, o cem mluvim. Uz Lexus LS400 byl sveho casu nejtissim autem, merenym nejakou nemeckou zkusebnou (podstatne tissi, nez vsichni Nemci a o neco i nez Rolls Royce). A prosim, rekni mi, ktery to diesel od fiatu setre benzin, diky, takovou kravinu uz jsem dlouho neslysel (a nemyslim nejnovejsi JTD vs. skoda 120). Zajdi si za dealerem Lexusu a nech si tu 430 aspon nastartovat. A tankovani? Je videt, ze vubec netusis, o cem ty auta jsou - lidi, jezdici v autech za 2 mega na vzdalenosti delsi, nez 500 km litaji, takze tohle je jim jedno. A jestli si myslis, ze treba CDI zere min, nez 430, tak se nekdy trochu poptej...
 
6) ano, o oblibenosti u urcite casti populace, ke ktere nikdy patrit nechci. Ale pokud ty ano, urcite ti to brat nebudu.
 
V neposledni rade myslim, ze odsuzovani meho vkusu je ponekud trapne (ja ti taky nevykladam, ze mas hnusnou pritelkyni/manzelku) a svedci o tve nevyspelosti. A jestli je Lexus "zabavne" auto - no ve srovnani s nudnou nemeckou konfekci je to jen dobre.

ppf
5. května • 16:28

No co ti ja viem.. Keby mi niekto dal vybrat medzi audi alebo lexusom, tak bez vahania by som zobral lexusa.

Skyline
5. května • 8:48

Akorat to trvalo, nez se dostala az sem - v Japonsku uz to jezdi temer 2 roky - a dokonce s pohonem 4x4. Velka skoda, ze tuto verzi Lexus vozit nebude... Misto V8 je vsak v nabidce mensi 2.5 V6. Kdo by chtel videt, jak Toyota pristupuje k tovarnimu tuningu, tak mrknete sem:
http://toyota.jp/customize/markx/wald/index.html
http://toyota.jp/customize/markx/vertiga/index.html
http://toyota.jp/customize/markx/modellista/index.html

Permon
5. května • 20:11

Heh! Ten prvni odkaz: novy Pasik od VW je dokonala napodobenina teto Toyoty. Jak trapne! GTI, kde ses, abys nam to nejak vysvetlil?

Tom
5. května • 12:04

podle mých informací Lexus verzi 4x4 anbízet bude, ale pouze s motorem 3.0

Skyline
5. května • 12:45

To me zajima, protoze v Japonsku je 4x4 vyhradne s 2.5 V6. Proto jsem taky myslel, ze se 4x4 vozit nebude (3.0 je v Japonsku jen s nahonem na zadek, 2.5 pak zadek nebo 4x4).

deerhunter
5. května • 13:22

Denker tu ctyrkolku k nam dovazi za 1 797 000,-

Skyline
5. května • 14:14

Jo, je to tak - vubec jsem si neuvedomil, ze jsem test na tu ctyrkolku uz cetl, tusim na caranddriver. Stejne bych sel ale radsi do Acury RL, ma podstatne silnejsi motor a vymakanejsi 4x4. To nic nemeni na tom, ze na te fotce vypada fantasticky - nechapu, proc jsou vsechny promofotky delany ve stribrne metle, to je snad nejhnusnejsi barva, jaka se na auta dava. V cerne je to uplne o necem jinym, skoda, ze na lexus.com neni vic fotek v "barvach" - krome te cerne (denker to ma odtam) je tam jeste v cervene, ale z uhlu, ze kteryho stejne neni nic videt...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
deerhunter
5. května • 21:37

jj, souhlas  pokud ctyrkolku, tak asi spis tu Acuru RL/Legend, tmave modra nebo cerna je nadherna, ale jinak mi GS 300 prijde jako zajimava alternativa treba k 530i nebo MB E 350 a zda se, ze bude i o neco levnejsi. A s tou stribrnou barvou taky souhlas - vsude jsou ty nove GS jen stribrne a to je des, chce to tmavy lak (cerny, tmave zeleny)...kdyz jsem uvidel tu fotku u Denkera...nadhera, to auto vypada proste uplne jinak  


Skyline
6. května • 9:01

Jestli se ti libi RL, pak mrkni na www.vtec.net na kvetnovy kalendar - ja uz ho na desktopu mam
Zelenou barvu tak nejak nemusim, ale zaprve je ta fotka z dobryho uhlu a zadruhe s tema oknama do zelena je to mnamka. Nejlepsi je ale stejne v cerne nebo tmave modre, jo jo, to bych mohl 530i je pro nekoho, komu neni z vytvoru pane Banglea spatne, jinak presne takhle to Lexus myslel - 300 je proti 530i, 300 AWD je neco navic a 430 je proti 545i. Mercedes je jinde, spis pohodlna kara pro paprdy, nez "performance sedan". Jinak, nevim, jak v Evrope, ale na lexus.com pisou, ze 430 ma o 20 k vic, tj. rovnych 300.

deerhunter
5. května • 13:22

http://www.denker.cz/nabidka.php?action=show_car&id=403

giuseppe
5. května • 9:03

Zadek je hodne podobnej sonate ze by nahoda hyudai jiz nekolikrat celkem zdarile kopiroval pokud to jiz v Japonsku jezdi dva roky je to jasne!!!!

M.L.
5. května • 8:41

Lexus je OK. Pěkný design, super kvalita. Jenže my Evropané máme čím dál tím víc radši naftu a obávám se, že bez dieslu to bude mít Toyota se svým Lexuses v Evropě hodně těžké

Pete
5. května • 8:12

Je to nádherný auto, ale ten výkon osmiválce nic moc. Akcelerace slušná, ale myslím, že takových 220-230 kW by z toho dostat mohli.

goes
5. května • 8:55

na druhou stranu 180kW z 3.0 V6 motoru je velmi slusnych, to se jen tak nevidi...

Pete
5. května • 9:05

To jo, ale proč teda nevytáhnou aspoň 230 kW z toho osmiválce? Přece to nemůže být takovej problém.

Skyline
5. května • 9:40

Tahle debata uz tady byla mockrat - oficialne se v Japonsku nesmi vyrabet auta s vyssim vykonem, nez je 280 k. To ale neznamena, ze to auta ma opravdu jen tech 280. Je fakt, ze Lexus ma ten vykon uz nejaky ten patek, ale spousta jinych aut ma pro Japonsko deklarovanych 280 a skutecnych mnohem vic. Dobrym prikladem je treba Mitsubishi EVO VI nebo Supra. Koneckoncu, i 5.0 V12 v Toyote Century (ano, opravdu Toyota V12 dela) ma tech 280 k, coz je celkem usmevne.
 
Dalsi vec je treba tachometr, ktery ma v kazdem japonskem aute maximalni hodnotu 180 km/h a tam je taky omezovac. U Corolly to nevadi, ale u NSX nebo treba tohoto Lexusu (tedy Toyoty Mark X) a podobnych (Nissan 350 Z, RX8) to vypada spis jako pokus o vtip.

lubos
11. května • 14:08

180km/h max? No nevim, v Mazde 6 jsem nic takoveho nevidel. Pokud si dobre pamatuju.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
13. května • 8:58

Mozna proto, ze ses spatne dival. Pokud bys taky ani neumel cist, pak se jedna o auta, prodavana v Japonsku - tyhle limity samozrejme jinde neplati, vime?
photo

a
5. května • 16:41

a vie niekto preco je tam take obmedzenie?

Krull
5. května • 8:17

208 kW je sice dost málo, ale třeba E500 má jen 225 kW a to má objem 5.0. Nejvíc má Audi A6 4.2 V8 - 246 kW, což je dost dobrý.

Doporučujeme

Články odjinud