Lexus GS F oficiálně: Osm válců a 473 koní

Nová odpověď Lexusu na rychlé německé sedany se jmenuje Lexus GS F a místo dnes obvyklých sedmkrát přeplňovaných půlválců s elektromotory se spoléhá na poctivý staromilský atmosférický pětilitrový osmiválec. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lexus se pořád drží těch podivných koncovek výfuku. Aspoň že u pětilitrového osmiválce nepůsobí čtyři koncovky nepatřičně. Jinak je ale design poměrně nenápadný a civilní

Sice při zrychlení v přímce asi nedosáhne na BMW M5 a Mercedes-Benz E63 AMG, ale přece nám nechcete tvrdit, že výkon 348 kW (473 koní) a točivý moment 527 Nm jsou podvyživené hodnoty. Navíc motor dosahuje nejvyššího výkonu v 7100 ot./min.

Lexus je tak ze zmiňované trojice jediný, kdo se rád a ochotně podívá za sedmitisícovou hranici. A s hmotností rozumných 1830 kg by se nemusel ani špatně ovládat. Stejně ale budou mít zadní pneumatiky 275/35 R19 spoustu práce.

Testy | Lexus

Test Lexus IS 250: stará škola

Zadním kolům pomáhá s trakcí elektronicky řízený diferenciál s vektorováním točivého momentu. Sice to není klasický mechanický samosvor, ale zase se tím podle automobilky usnadňuje ovladatelnost v nízkých rychlostech a nepochybujte, že tohle auto nebude na požádání pohazovat zadkem. Zajímavostí jsou tři jízdní režimy nastavení diferenciálu: základní, slalom a okruh.

Otázka je, jak Lexus nastavil osmistupňovou automatickou převodovku s možností sekvenčního řazení, ale rádi se necháme překvapit při redakčním testování. Podvozek se asi bude od základního modelu GS dost lišit, stejně tak řízení s rychlejším převodem. Nové jsou i brzdy. Více podrobností se dočtete v přiložené tiskové zprávě.

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků