Lexus GS F oficiálně: Osm válců a 473 koní

Nová odpověď Lexusu na rychlé německé sedany se jmenuje Lexus GS F a místo dnes obvyklých sedmkrát přeplňovaných půlválců s elektromotory se spoléhá na poctivý staromilský atmosférický pětilitrový osmiválec. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lexus se pořád drží těch podivných koncovek výfuku. Aspoň že u pětilitrového osmiválce nepůsobí čtyři koncovky nepatřičně. Jinak je ale design poměrně nenápadný a civilní

Sice při zrychlení v přímce asi nedosáhne na BMW M5 a Mercedes-Benz E63 AMG, ale přece nám nechcete tvrdit, že výkon 348 kW (473 koní) a točivý moment 527 Nm jsou podvyživené hodnoty. Navíc motor dosahuje nejvyššího výkonu v 7100 ot./min.

Lexus je tak ze zmiňované trojice jediný, kdo se rád a ochotně podívá za sedmitisícovou hranici. A s hmotností rozumných 1830 kg by se nemusel ani špatně ovládat. Stejně ale budou mít zadní pneumatiky 275/35 R19 spoustu práce.

Test Lexus IS 250: stará škola

Test Lexus IS 250: stará škola

Zadním kolům pomáhá s trakcí elektronicky řízený diferenciál s vektorováním točivého momentu. Sice to není klasický mechanický samosvor, ale zase se tím podle automobilky usnadňuje ovladatelnost v nízkých rychlostech a nepochybujte, že tohle auto nebude na požádání pohazovat zadkem. Zajímavostí jsou tři jízdní režimy nastavení diferenciálu: základní, slalom a okruh.

Otázka je, jak Lexus nastavil osmistupňovou automatickou převodovku s možností sekvenčního řazení, ale rádi se necháme překvapit při redakčním testování. Podvozek se asi bude od základního modelu GS dost lišit, stejně tak řízení s rychlejším převodem. Nové jsou i brzdy. Více podrobností se dočtete v přiložené tiskové zprávě.

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků