Lexus GS F oficiálně: Osm válců a 473 koní

Nová odpověď Lexusu na rychlé německé sedany se jmenuje Lexus GS F a místo dnes obvyklých sedmkrát přeplňovaných půlválců s elektromotory se spoléhá na poctivý staromilský atmosférický pětilitrový osmiválec. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lexus se pořád drží těch podivných koncovek výfuku. Aspoň že u pětilitrového osmiválce nepůsobí čtyři koncovky nepatřičně. Jinak je ale design poměrně nenápadný a civilní

Sice při zrychlení v přímce asi nedosáhne na BMW M5 a Mercedes-Benz E63 AMG, ale přece nám nechcete tvrdit, že výkon 348 kW (473 koní) a točivý moment 527 Nm jsou podvyživené hodnoty. Navíc motor dosahuje nejvyššího výkonu v 7100 ot./min.

Lexus je tak ze zmiňované trojice jediný, kdo se rád a ochotně podívá za sedmitisícovou hranici. A s hmotností rozumných 1830 kg by se nemusel ani špatně ovládat. Stejně ale budou mít zadní pneumatiky 275/35 R19 spoustu práce.

Test Lexus IS 250: stará škola

Test Lexus IS 250: stará škola

Zadním kolům pomáhá s trakcí elektronicky řízený diferenciál s vektorováním točivého momentu. Sice to není klasický mechanický samosvor, ale zase se tím podle automobilky usnadňuje ovladatelnost v nízkých rychlostech a nepochybujte, že tohle auto nebude na požádání pohazovat zadkem. Zajímavostí jsou tři jízdní režimy nastavení diferenciálu: základní, slalom a okruh.

Otázka je, jak Lexus nastavil osmistupňovou automatickou převodovku s možností sekvenčního řazení, ale rádi se necháme překvapit při redakčním testování. Podvozek se asi bude od základního modelu GS dost lišit, stejně tak řízení s rychlejším převodem. Nové jsou i brzdy. Více podrobností se dočtete v přiložené tiskové zprávě.

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků