Lexus GS F oficiálně: Osm válců a 473 koní

Nová odpověď Lexusu na rychlé německé sedany se jmenuje Lexus GS F a místo dnes obvyklých sedmkrát přeplňovaných půlválců s elektromotory se spoléhá na poctivý staromilský atmosférický pětilitrový osmiválec. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lexus se pořád drží těch podivných koncovek výfuku. Aspoň že u pětilitrového osmiválce nepůsobí čtyři koncovky nepatřičně. Jinak je ale design poměrně nenápadný a civilní

Sice při zrychlení v přímce asi nedosáhne na BMW M5 a Mercedes-Benz E63 AMG, ale přece nám nechcete tvrdit, že výkon 348 kW (473 koní) a točivý moment 527 Nm jsou podvyživené hodnoty. Navíc motor dosahuje nejvyššího výkonu v 7100 ot./min.

Lexus je tak ze zmiňované trojice jediný, kdo se rád a ochotně podívá za sedmitisícovou hranici. A s hmotností rozumných 1830 kg by se nemusel ani špatně ovládat. Stejně ale budou mít zadní pneumatiky 275/35 R19 spoustu práce.

Test Lexus IS 250: stará škola

Test Lexus IS 250: stará škola

Zadním kolům pomáhá s trakcí elektronicky řízený diferenciál s vektorováním točivého momentu. Sice to není klasický mechanický samosvor, ale zase se tím podle automobilky usnadňuje ovladatelnost v nízkých rychlostech a nepochybujte, že tohle auto nebude na požádání pohazovat zadkem. Zajímavostí jsou tři jízdní režimy nastavení diferenciálu: základní, slalom a okruh.

Otázka je, jak Lexus nastavil osmistupňovou automatickou převodovku s možností sekvenčního řazení, ale rádi se necháme překvapit při redakčním testování. Podvozek se asi bude od základního modelu GS dost lišit, stejně tak řízení s rychlejším převodem. Nové jsou i brzdy. Více podrobností se dočtete v přiložené tiskové zprávě.

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 6 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky