Lexus GS 450h, rychlá hybridní novinka na českém trhu za dobrou cenu

Automobilka Lexus přišla i na náš trh se svým nejnovějším hybridním modelem. Jedná se o řadu GS a novinka má označení 450h. Tento model je vybaven systémem Lexus Hybrid Drive, což je nový název pro hybridní technologii této automobilky. GS 450h skrývá pod kapotou šestiválcový motor s přímým vstřikem paliva D-4S o objemu 3,5 l, který dává výkon 218 kW (296 k) a točivý moment 368 Nm. Tento benzínový šestiválec je spojen s elektromotorem s permanentními magnety, který dosahuje výkonu 147 kW (200 k) a točivého momentu 275 Nm. Při kombinovaném zapojení obou motoru tak GS 450 h disponuje výkonem 254 kW (345 k).

Hybridní systém pohonu Lexus Hybrid Drive nového modelu GS 450h kromě zážehového motoru a elektromotoru dále zahrnuje generátor, vysoce výkonný 288 V akumulátor NiMH, rozdělovač výkonu (Power Split Device), který prostřednictvím planetového děliče podle provozních požadavků kombinuje a nově přiděluje výkon motoru, elektromotoru a generátoru, a novou kompaktnější jednotku řízení výkonu (Power Control Unit), která není větší než rezervní akumulátor 12 V a je o 63 % menší než stejná jednotka u modelu RX 400h. Jejím úkolem je transformovat elektrický proud a zajišťovat spojení mezi akumulátorem stejnosměrného proudu 288 V s generátorem a motorem, pracujícími se střídavým proudem 650 V.

Díky všem těmto novinkám dosahuje GS 450h velmi dobré dynamiky. Na stovku zrychlí za 5,9 s a z 80 na 120 km/h to vzládne za 4,7 s. Nejvyšší rychlost je pak elektronicky omezena na 250 km/h. Protože se jedná o hybridní automobil, velmi sledovaným parametrem bude kombinovaná spotřeba. Ta u modelu GS 450 h dosahuje 7,9 l na 100 km, což je výborná hodnota.

Cena a výbava

Lexus mimo nejnovější technologie sází u své novinky na výborné ceny. Lexus GS 450h je na českém trhu k dostání již za 1 679 000 Kč, což je cena velmi příznivá s ohledem na výkony a výbavy. Ve standardní výbavě pak zákazník mj. nalezne elektronické systémy ABS, EBD, TRC, VSC, BA, VDIM, VGRS, přední, boční, okenní airbagy vč. kolenního u řidiče, xenonové natáčecí světlomety, LED brzdové světla, kvalitní audiosystém s CD, měničem a 10 repro, bezklíčové nastupování a startování, automatickou klimatizaci, kompletní el. výbavu atd.

Tip: Kompletní ceník všech verzí Lexusu GS a technické parametry si můžete stáhnout z tohoto umístění (PDF, 830 kB).

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků