Lexus GS 450h, rychlá hybridní novinka na českém trhu za dobrou cenu

Automobilka Lexus přišla i na náš trh se svým nejnovějším hybridním modelem. Jedná se o řadu GS a novinka má označení 450h. Tento model je vybaven systémem Lexus Hybrid Drive, což je nový název pro hybridní technologii této automobilky. GS 450h skrývá pod kapotou šestiválcový motor s přímým vstřikem paliva D-4S o objemu 3,5 l, který dává výkon 218 kW (296 k) a točivý moment 368 Nm. Tento benzínový šestiválec je spojen s elektromotorem s permanentními magnety, který dosahuje výkonu 147 kW (200 k) a točivého momentu 275 Nm. Při kombinovaném zapojení obou motoru tak GS 450 h disponuje výkonem 254 kW (345 k).

Hybridní systém pohonu Lexus Hybrid Drive nového modelu GS 450h kromě zážehového motoru a elektromotoru dále zahrnuje generátor, vysoce výkonný 288 V akumulátor NiMH, rozdělovač výkonu (Power Split Device), který prostřednictvím planetového děliče podle provozních požadavků kombinuje a nově přiděluje výkon motoru, elektromotoru a generátoru, a novou kompaktnější jednotku řízení výkonu (Power Control Unit), která není větší než rezervní akumulátor 12 V a je o 63 % menší než stejná jednotka u modelu RX 400h. Jejím úkolem je transformovat elektrický proud a zajišťovat spojení mezi akumulátorem stejnosměrného proudu 288 V s generátorem a motorem, pracujícími se střídavým proudem 650 V.

Díky všem těmto novinkám dosahuje GS 450h velmi dobré dynamiky. Na stovku zrychlí za 5,9 s a z 80 na 120 km/h to vzládne za 4,7 s. Nejvyšší rychlost je pak elektronicky omezena na 250 km/h. Protože se jedná o hybridní automobil, velmi sledovaným parametrem bude kombinovaná spotřeba. Ta u modelu GS 450 h dosahuje 7,9 l na 100 km, což je výborná hodnota.

Cena a výbava

Lexus mimo nejnovější technologie sází u své novinky na výborné ceny. Lexus GS 450h je na českém trhu k dostání již za 1 679 000 Kč, což je cena velmi příznivá s ohledem na výkony a výbavy. Ve standardní výbavě pak zákazník mj. nalezne elektronické systémy ABS, EBD, TRC, VSC, BA, VDIM, VGRS, přední, boční, okenní airbagy vč. kolenního u řidiče, xenonové natáčecí světlomety, LED brzdové světla, kvalitní audiosystém s CD, měničem a 10 repro, bezklíčové nastupování a startování, automatickou klimatizaci, kompletní el. výbavu atd.

Tip: Kompletní ceník všech verzí Lexusu GS a technické parametry si můžete stáhnout z tohoto umístění (PDF, 830 kB).

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků