Lexus GS 450h a F Sport: první obrázky dalších verzí

8 komentářů

Remo
29. srpna • 13:18

Bez dieselu to bude opět pouze okrajovka což je škoda.

Petr
30. srpna • 0:17

Myslis v Evrope? Mozna, ale evropsky trh pro Lexus neni stezejnym, pouze prave okrajovym. Skutecna cisla delaji jinde a tam absence dieselu nevadi.

WinDiesel
30. srpna • 6:16

Náskok, který měl Lexus v prodejích v USA, je pryč a Mercedes s BMW jej přejeli. Na rozdílu od Lexusu obě značky nabízejí jak v USA, tak v Evropě diesely a dnes již i hybridy. Takže pokud se Lexus neexistencí nabídky dieselu připravuje o zajímavější evropské prodeje, myslím že si dopřává příliš velký luxus.
Vůbec modelová nabídka Toyoty a Lexusu je velmi strnulá a totéž platí pro motory. Dá se říci, že Toyota se strašlivě soustředí na prosazování hybridů, úplně rezignovala na vývoj dalších možných alternativ. Nejsou 6válcové diesely, nejsou malé přeplňované benzíny i diesely (cca 1,6 l). Není ani upgrade atmo benzínů jak to dělá Mazda. Cesta Toyoty a Lexusu je hybridní cesou do pekla (evropští i korejští výrobci již mají v nabídce benzín-hybrid, diesel hybrid a kompletní řadu dieselů od 1,1 do 4,5 l.)
Co úplně schází a hybridem se to nahradit nedá, je motor 1,6 D4D původně plánovaný jako společný projekt Toyoty a Isuzu. Mají ho všichni a Toyota nabízí jako alternativu hybrid který je ovšem stejně drahý jako 2,0 D4D. A dieselové 6 válce? Opravdu škoda mluvit. Absence 6válců Toyotě brání nabízet srovnatelná auta s konkurencí, nelve pokračovat ve vývoji celé řady větších SUV a crossoverů, kde je 6válec standardní nabídkou (má i Infiniti).

Pavel
30. srpna • 19:14

Na poklesu prodejů Lexusu má velký vliv katastrofa v Japonsku. Když není co vyrábět, tak není co prodávat.
Konkurence převážně nabízí mild hybridy, Toyota/Lexus jde cestou full hybridů se kterými má několikaleté zkušenosti.
Není upgrade benzinových motorů ? A co technologie Valvematic (viz 1.6 97kW, 1.8 108kW)? Co nový motor 1.33 Dual-VVTi 74kW ? Co kombinace přímého a nepřímé vstřiku benzínu D4-S ? To je technologie se kterou teď přichází Audi, jenže Lexus ji ve svých motorech má již několik let, jen to nikde nijak výrazně nepropaguje, prostě tam je.
Jestli Toyota plánovala 1.6 D-4D od Isuzu, tak jsem rád pokud z toho sešlo. Diesely od Isuzu za moc nestojí, viz 3.0 V6 pro Saab a Renault nebo 1.7 D pro Opel a Hondu.
Jinak souhlas, že nabídka motorů by mohla být větší, třeba taková 1.6turbo do Aurisu by byla ideál, ale turbomotory mají tuším v plánu (ostatně s nimi mají zkušenosti, viz Yaris 1.5turbo). Jen doufám, že kvůli nim nevyřadí atmosferické benzíny.

somobody
30. srpna • 9:01

Hybrid dostatočne zastúpi diesel. Dnes je už cena hybridu na rovnakej úrovni ako cena podobne výkonného dieslu. Pre Toyotu je len dobre, že sa nevydala cestou malých turbomotorov ako konkurenčné značky.

antidiesel
29. srpna • 13:46

No a to je právě naopak dobře. Pořád bude platit Lexus = něco výjimečného. Ne tak jako u Porsche, ze kterého se stává Audi s jiným designem

Shimi
29. srpna • 15:12

to antidiesel:"No a to je právě naopak dobře." - Dobře pro koho? Pro Lexus nebo pro pár nadšenců, kteří o té "výjimečnosti" dokážou kecat akorát na netu, ale v reálu si tu káru stejně nekoupí? B je správně, že? ;-)

M!
29. srpna • 19:26

JJ přesně tak. Ale pro lexus je stejně evropský trh nezajímavý, prodávají se hlavně v US, Rusko a Asie. Tam diesel nepotřebují, proto tam není.

Doporučujeme

Články odjinud