Lexus GS 4. generace: zatřese s trhem luxusních vozů?

Loni si u nás Toyotu Lexus GS zakoupili jen čtyři lidé. Letos zatím sedm. Výsledky prachbídné. Ve vyšší střední třídě u nás dominovaly jiné modely. S novým modelem GS čtvrté generace, který nám byl představený v rakouském Kitzbühelu a již brzy se objeví v showroomech u nás, se ale možná leccos změní…
Lexus GS 4. generace: zatřese s trhem luxusních vozů?

Japonec Yoshihiko Kanamori, hlavní konstruktér nového GS hovořil na tiskové konferenci anglicky značně kostrbatě, nicméně bylo očividné, že byl na nový vůz náležitě pyšný. O jeho úspěchu nepochyboval. Nejprve se zastavil u pojmu Grand Touring Sedan.

„Jak jistě víte, GS má označovat Grand Touring Sedan. Ale co to vlastně znamená? Během své mnoholeté praxe v automobilovém průmyslu jsem poměrně důkladně poznal, co zákazníci od modelu z kategorie Grand Touring Sedan očekávají… Velmi spolehlivý, pohodlný a vysoce výkonný vůz, který rozhodně nezapadne v davu… a dostatek místa pro čtyři osoby. A takový je náš nový vůz.“

Klepněte pro větší obrázek
Cena GS 250 začne v Česku na 915 833 korunách, GS 450h bude stát od 1 165 833 korun a GS 350 AWD od 1 407 500 korun.

Pak hovořil o designu novinky, s kterou chce Lexus konečně potrápit konkurenty v segmentu prémiových vozů vyšší střední třídy.

„Autu jsme dali nápadný, sebejistý design, aby nezapadl v šedi. Z testování jsme si odnesli mnoho zážitků. Rád vzpomínám na jednu situaci na dálnici – když jsem v minulosti cestoval s GS současné generace, obvykle jsem musel problikávat světlomety, aby mne vůz vpředu nechal předjet. Když jsem však jel s GS nové generace, ostatní řidiči mi jednoduše sami uhnuli z cesty. Nové agresivní čelní partie s charakteristickou maskou chladiče ve tvaru vřetene vysílají jasný signál.“

O novém GS, které je nepatrně větší než představitel odcházející generace (je širší o 20 mm a vyšší o 30 mm), následně hovořil Fabio Capano, představitel Toyota Motor Europe.

„Cestující vpředu mají více prostoru pro nohy i pro hlavu. Zároveň byla vyřešena jedna z nejslabších stránek současného GS v hybridní verzi – nedostatečně prostorný zavazadelník. U nového GS 450h je zavazadlový prostor dokonce o 61 % větší. Hybridní varianta se zavazadelníkem o objemu 482 litrů tak dokáže nabídnout srovnatelný prostor pro zavazadla jako konkurenční vozy se vznětovým či zážehovým motorem, a výrazně více než podobné hybridní modely.“

Klepněte pro větší obrázek
Přístrojové desce dominuje ultra široký LCD displej o uhlopříčce 12,3". Je největší svého druhu v sériově vyráběném voze.

Pak se zmínil krátce o nejvýznačnějším rysu nového GS – propracované soustavě plně hybridního pohonu u modelu GS 450h.

„Druhá generace pohonu Lexus Hybrid Drive v modelu GS 450h roztáčí zadní kola pomocí zážehového motoru 3,5 l V6 v kombinaci s kompaktním a vodou chlazeným elektromotorem. Tato vzájemně sladěná pohonná ústrojí doplňuje generátor energie, vysokovýkonná baterie NiMH hybridního pohonu, zařízení pro rozdělování výkonu a jednotka řízení energie. Zážehový motor nyní využívá Atkinsonův cyklus v kombinaci s naší technologií vstřikování paliva D-4S příští generace s ohledem na maximálně hospodárný chod motoru. Nový systém je ekologický, ale zároveň dosahuje v dané třídě špičkový systémový výkon na úrovni 345 koní.“

Nový Lexus GS450h tak dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h (s omezovačem). Přitom se spotřeba paliva snížila o více než 23 % na 5,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek
Představitelé Lexusu očekávají, že v Evropě v roce 2014 prodají 7000 kusů nového GS, což by znamenalo čtyřprocentní podíl na trhu prémiových sedanů vyšší střední třídy. 

Ale v Kitzbühelu nám byly představeny i další dvě provedení v modelové řadě nového GS. Jednak GS 250 s úplnou novinkou – zážehovým vidlicovým šestiválcem motorem 2,5 l (poprvé v modelové řadě GS), který dosahuje výkonu 209 k a dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy. A pak také nové GS 350 AWD s motorem V6 o výkonu 317 k, ten udílí vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy.

O tom, jaké zkušenosti jsme s těmito vozy získali na horských silničkách v okolí Salcburku i na dálnicích u Mnichova, vás budeme informovat v nejbližších dnech…

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků