Lexus GS 300: Sportovní limuzína

V nabídce limuzín, nesoucích značku Lexus, patří do zlatého středu. A to jak velikostí, tak cenou.
Lexus GS 300: Sportovní limuzína

Řada GS patří, jak už bylo řečeno, do středu nabídky značky Lexus a celkem vhodně tak zapadá mezi menší modely IS a větší LS. Jako ostatní modelové řady i GS vyniká vyspělou technikou bohatou standardní výbavou.

Design modelu GS je zdařilý a střídmý, tak jak se patří na limuzínu vyšší střední třídy. Kromě hladké linie je zajímavá přední maska nebo řešení zadních skupinových svítilen. Sportovní nádech najdeme i na designu litých kol.

V interiéru je také vše co má být u auta této velikost. Ve výbavě Lexusu GS nechybí automatická klimatizace s oddělenou regulací pro řidiče a spolujezdce, volant a řadicí páka potažené kůží, autorádio s měničem CD a kazetovým přehrávačem. Přední sedačky a volant jsou vybaveny elektrickým nastavováním, navíc je možné polohu řidičova sedadla, nastavení volantu a vnějších zpětných zrcátek uložit do paměti (2 různá nastavení). Zajímavostí je telefonní anténa integrovaná do zadního okna a elektricky ovládaná venkovní rádiová anténa. Obvykle to bývá naopak; rádiová anténa je integrovaná a telefonní je umístěna na karoserii.

O tom, že Lexus myslí na bezpečnosti pasažérů přesvědčuje sériová montáž nejen čelních a bočních airbagů, ale dokonce i airbagů hlavových. Dále jsou ve výbavě determická skla s UV filtem, což ocení řidiči zejména v létě nebo ukazatel vnější teploty, který najde své bezpečnostní uplatnění zase převážně v zimě. V zimě i v létě bdí nad správným průjezdem zatáček systém VSC, neboli systém elektronické stability. Vhodně ho doplňují brzdy vybavené ABS a EDB nebo protiprokluzový systém TCS.

Lexus GS300 je, jak již název napovídá, poháněn šestiválcovým motorem o objemu 2 997 ccm, který disponuje největším výkonem 220 ks při 5 800 ot./min a točivým momentem 295 Nm při 3 800 ot./min. Motor je vybaven variabilním časováním ventilů VVT-i a elektronickým systémem ETCS-i, který elektronicky ve spolupráci s řídící jednotkou motoru, VSC a samočinnou převodovkou ovládá škrtící klapku.

Prostředníkem mezi poháněnou nápravou a pohonnou jednotkou je moderní pětistupňová automatická převodovka „Super ECT“, která se adaptivně přizpůsobuje stylu jízdy řidiče a navíc je vybavena systém E-Shift, který umožňuje manuální volbu rychlostních stupňů pomocí tlačítek na volantu.

Lexus GS 300 je moderním automobilem nabízejícím optimální koktejl komfortu, výkonu a jízdních vlastností, aby se mohl bez problémů postavit i „velké trojce“. Lexus GS 300 stojí na českém trhu Kč 1 769 00,-- nebo Kč 1 889 000,--. První verze má látkové potahy sedadel, druhá pak potahy kožené.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Lexus GS 3
Rok výroby: 2010
Stav: 154 447 km
Cena: 314 000 Kč
Lexus GS 3
Rok výroby: 2001
Stav: 110 758 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků