Lexus GS 300: Sportovní limuzína

V nabídce limuzín, nesoucích značku Lexus, patří do zlatého středu. A to jak velikostí, tak cenou.
Lexus GS 300: Sportovní limuzína

Řada GS patří, jak už bylo řečeno, do středu nabídky značky Lexus a celkem vhodně tak zapadá mezi menší modely IS a větší LS. Jako ostatní modelové řady i GS vyniká vyspělou technikou bohatou standardní výbavou.

Design modelu GS je zdařilý a střídmý, tak jak se patří na limuzínu vyšší střední třídy. Kromě hladké linie je zajímavá přední maska nebo řešení zadních skupinových svítilen. Sportovní nádech najdeme i na designu litých kol.

V interiéru je také vše co má být u auta této velikost. Ve výbavě Lexusu GS nechybí automatická klimatizace s oddělenou regulací pro řidiče a spolujezdce, volant a řadicí páka potažené kůží, autorádio s měničem CD a kazetovým přehrávačem. Přední sedačky a volant jsou vybaveny elektrickým nastavováním, navíc je možné polohu řidičova sedadla, nastavení volantu a vnějších zpětných zrcátek uložit do paměti (2 různá nastavení). Zajímavostí je telefonní anténa integrovaná do zadního okna a elektricky ovládaná venkovní rádiová anténa. Obvykle to bývá naopak; rádiová anténa je integrovaná a telefonní je umístěna na karoserii.

O tom, že Lexus myslí na bezpečnosti pasažérů přesvědčuje sériová montáž nejen čelních a bočních airbagů, ale dokonce i airbagů hlavových. Dále jsou ve výbavě determická skla s UV filtem, což ocení řidiči zejména v létě nebo ukazatel vnější teploty, který najde své bezpečnostní uplatnění zase převážně v zimě. V zimě i v létě bdí nad správným průjezdem zatáček systém VSC, neboli systém elektronické stability. Vhodně ho doplňují brzdy vybavené ABS a EDB nebo protiprokluzový systém TCS.

Lexus GS300 je, jak již název napovídá, poháněn šestiválcovým motorem o objemu 2 997 ccm, který disponuje největším výkonem 220 ks při 5 800 ot./min a točivým momentem 295 Nm při 3 800 ot./min. Motor je vybaven variabilním časováním ventilů VVT-i a elektronickým systémem ETCS-i, který elektronicky ve spolupráci s řídící jednotkou motoru, VSC a samočinnou převodovkou ovládá škrtící klapku.

Prostředníkem mezi poháněnou nápravou a pohonnou jednotkou je moderní pětistupňová automatická převodovka „Super ECT“, která se adaptivně přizpůsobuje stylu jízdy řidiče a navíc je vybavena systém E-Shift, který umožňuje manuální volbu rychlostních stupňů pomocí tlačítek na volantu.

Lexus GS 300 je moderním automobilem nabízejícím optimální koktejl komfortu, výkonu a jízdních vlastností, aby se mohl bez problémů postavit i „velké trojce“. Lexus GS 300 stojí na českém trhu Kč 1 769 00,-- nebo Kč 1 889 000,--. První verze má látkové potahy sedadel, druhá pak potahy kožené.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků