Lexus GS 250: nový standard představen

Luxusní značka Lexus uvádí základní provedení zcela nové generace své modelové řady GS. Navíc prý pracuje na „levném hybridu“
Seznam kapitol
  1. Lexus GS 250
  2. Fotogalerie

Střední sedan nabídky značky Lexus jménem GS představili její tvůrci poněkud netradičně v létě na letošní soutěži elegance v Pebble Beach. Tam se ukázalo provedení GS 350, nicméně od té doby jsme se dozvěděli již také další informace nejen o hybridním provedení GS 450h, ale také o sportovní edici Lexus GS S F-Sport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lexus GS 250, novinka pro "šetřílky"

Nyní však přichází základní provedení v podobě modelu Lexus GS 250, jež se veřejnosti poprvé ukazuje právě dnes na Čínském mezinárodním autosalonu. Jeho základem je zážehový vidlicový šestiválec s objemem 2,5 l, přímým vstřikováním Toyota D-4S a plynule proměnným časováním všech ventilů. Dosahuje nejvyššího výkonu 209 koní (154 kW) při 5 400 ot./min. a točivého momentu 253 Nm při 4 800 ot./min.

Prohlédněte si nový Lexus GS (+fotogalerie, video)

Prohlédněte si nový Lexus GS (+fotogalerie, video)

V kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou ECT-i s možností sekvenčního manuálního řazení umožní novince zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,6 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 230 km/h při průměrné spotřebě v kombinovaném provozu charakterizované hodnotou 8,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V závislosti na výbavovém stupni bude Lexus GS 250 k mání s řadou technických vymožeností včetně audiosoustavy Mark Levinson se 17 reproduktory a automatické klimatizace S-Flow s funkcí čištění nasávaného vzduchu. Představitelé Lexusu potvrdili, že model GS 250 bude k mání v Číně, Japonsku a Evropě, přičemž prodeje mají být zahájeny během příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V přípravě: levnější hybrid se čtyřválcem

Další zajímavou novinkou v rámci modelové řady Lexus GS má být dostupné hybridní provedení, jež by se chtělo pustit do boje především s konkurenčními vozy BMW 520d nebo Audi A6 2,0 TDI opatřenými vznětovými motory. Základní hybrid GS má být osazen řadovým zážehovým čtyřválcem, který bude v kombinaci s kompaktním elektromotorem disponovat celkovým výkonem kolem 182 koní (134 kW) a průměrnou spotřebou 5,6 l/100 km. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lexus GS 250
  2. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků