Lexus ES prošel vylepšením. Je chytřejší, má novou výbavu a zbavil se své velké slabiny

34 komentářů

Křivka
6. července • 11:36

Ta vylepšení infotaimentu jsou sto let za opicemi, ale díky bohu, že odstranili ten otřesný touchpad. Ovšem chtělo by to novou generaci na platformě původního GS, tenhle předohrab s jednou línou motorizací do prémie nepatří.

Tak jest
6. července • 23:05

A tříválcové 3er nebo C200 1.5l do prémie patří? A co Mazda CX-60, to je prémie?

OnlyTruth
8. července • 9:49

pozdlzne ulozene motory ... zaklad zandokolka , rozlozenie hmotnosti.. napr c200 4matic ma zrychlenie 7,1 a 241kmh (a parametre ma 204hp 300NM + overboost z mildhybridu 20hp 200nm takze ziadna turbodiera) ... to ani z daleka ESko nevidelo a to nehovorim o 4kolke... taktiez bmw 3 novej generacie uz nema 3valec ale podladeny 2,0 co je dostacujuce taktiez ..

Křivka
7. července • 0:37

Tříválcové 3er do prémie nepatří, ale 3er jakožto model do prémie jednoznačně patří, má prémiovou koncepci (motor podél), možnost šestiválců etc. Nicméně tvá otázka je irelevantní, protože BMW ve 3er žádný tříválec nenabízí, základní model 318i používá podladěný čtyřválcový dvoulitr s lepší dynamikou (0-100 za 8,6, Vmax 223) než tento Lex (0-100 8,9, Vmax 180). Takže v porovnání s prémiovou střední třídou konkurence tento Lex vypadá jak chudý příbuzný. Situace je ovšem ještě daleko horší, protože Lex sám deklaruje ES jako manažerský sedan vyšší střední třídy (což velikostně odpovídá, protože je o něco delší než 5er) a v porovnání s vyšší střední od D3 pak ES vychází jako vyslovený žebrák. ES má mainstreamovou koncepci s motorem napříč převzatou z Toyoty Camry/Avalon a jedinou nedostatečnou motorizaci, podvozek neumí ani zlomek fíčur, které umí 5er, A6 nebo E a o motorizacích nemá smysl se vůbec bavit.

Tak jest
7. července • 9:59

V dané cenové relaci nabídne Lexus lepší svezení než E klasse a ostatní prémie. U němců máš v této ceně základní podvozek, skoro až trapno motor a uvnitř plastový mírně laciný i teriér. V Lexusu máš interiér nejvyšší jakosti, které němci neumí dosáhnout. A při reálné jízdě předohrab 80-90% zákazníků nepozná. Ano, pokud vysolíš za německou prémii 2mil a více, tak se ES jízdou nechytá.

Křivka
7. července • 12:26

Základní "trapno motor" 520i má parametry 7,9s 235 km/h, co je pak vedle toho ta zoufalost v ES s parametry 8,9s 180 km/h? Muzeální kousek?
Stejně tak základní podvozek té 520i je daleko příjemnější společník, protože zadokolka s lehkým a přesným řízením bude vždy vedle předohrabu jako gazela vedle hrocha. ES může podvozkově soupeřit maximálně se zástupci mainstreamu jako je Mondeo, Insignia, Superb nebo Passat a to ještě tito zástupci nesmí dostat čtyřkolku a adaptivní podvozek, pak se i před těmito zástupci může jít schovat.
Jediné s čím lze souhlasit je kvalita materiálů v interiéru, ovšem nikoliv interiér jako celek kam patří i infotaiment a ovládání auta, to je u Lexe stále velmi zaostalé i přes deklarované odstranění největšího zvěrstva v podobě touchpadu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Freddka
7. července • 12:39

Ja nemam proti ES zas tolik kritiky, v pohode auto. Teda dokud nevidim cenik. A ja se tam podival. Je to proste mimo, za to mas 5ku A6 Ecko a tohle je jen tezko primy konkurent. Tohle je/bude tezky prodat.

Křivka
7. července • 13:01

No však se také prodává mizerně, od začátku roku se letos u nás prodalo 241ks A6, 145ks 5er, 136ks Ečka a 27ks ES.

Peter(Charouz)
6. července • 22:45

A vyzkoušel sis tu motorizaci? My ji máme v RAVce a udělá průvan na silnici i bez použití módu Sport.

Marek71
7. července • 12:48

Momentálně jezdím GS 450h, klasická koncepce, 6-válec s výkonem přes 300 koní, pohon na zadek, 0-100 těsně pod 6s a max. omezená na 250. To jsou, podle mě, parametry hodné manažerského sedanu vyšší střední, kde se předpokládají dlouhé dálniční přesuny. Nevím proč nové ES jako nástupce GS se této koncepce nedrží. Vlastně asi vím... emise a úspora nákladů, kde vlastně to ES je jenom "převlečená" Camry. Škoda.Jo, u GS byl taky v nabídce tento pohon, co má teď ES (označení 300h), ale pokud zákazník chtěl, mohl mít i důstojnou motorizace v podobě 450h, v současné generaci už ne. Přitom myslím, že na US trhu se nabízí?

Honza
8. července • 19:16

Nedrží se ji proto, ze ES není a nemá byt nástupce GS.
Mimochodem GS bylo skvěle auto, ale já třeba nepotřebuji mít zadní pohon, abych měl pocit premiovosti.
V USA se ES děla i se 6V a tuším, ze i s pohonem 4x4. Ale tady v Evropě máme proste smůlu.
A ze je ES omezeno na tachometrovych 180 km/h? Ano, je. A upřímně mi to za rok a 22 tis. najetých km ani jednou nevadilo. Ale uznávám, ze nejsem stresovany obchodak z levého pruhu dálnice - jezdím proste normálně 😁

Marek
9. července • 18:33

To není o pocitu výjimečnosti, ale prostě klasická koncepce se řídí lépe, mohu srovnávat.Věřím, že vám ES vyhovuje je to jistě skvělé auto, ale obávám se, že už to není ten prémiový sedan vyšší střední jako byl GS. To je vše.Já taky s GS jezdím v klidu a normálně, čemu odpovídá i moje spotřeba 7,4. Ale ta dynamika tam prostě není taková jako by si prémiový sedan zasloužil.Jo a teď jsem byl na servisu (najeto 360 tis. bez problémů) a prodejce říkal že už i RX přijde o 6-válec :-(

Křivka
7. července • 0:57

Jo Vmax 180 a 0-100 za 8,9 u ES to je tak obrovský průvan, že z něj má srandu kdejaký obchoďák v podmotorované Octavii. Na druhou stranu v RAV4 by měli pohon uškrtit ještě daleko víc, protože ta je podvozkově tak zoufalá, že už někde kolem 70 km/h vůbec nezvládá rychlejší manévry a chová se jak splašená bedna kytu.
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...

Peter(Charouz)
7. července • 16:20

a) RAVka není sporťák, takže to ,že nemá zrychlení 0-100/ 6 sec je bezpředmětné. Pružné zrychlení potřebné pro předjíždění je dostačující. A co se týče toho losího manévru - jak si stojí domácí značka? Enyaq -, Superb -, Octavia -. Jedině Kodiaq +- stejně jako RAV. Nikde nebrojím za to, že Toyota má nejlepší auta. Jsou i lepší a také podstatně dražší a potom je ten zbytek.

Libor
7. července • 18:43

Dostačující to pro mainstream jistě je, ale ES se tváří jakože prémie. Legrační ovšem je, že dostačující parametry hned nazýváš "průvanem".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peter(Charouz)
9. července • 10:01

Když si kupuju auto, tak -1) kupuju s tím co umí a nechci od něj co neumí. Když budu chtít plachetnici, nebudu si pořizovat kajak nebo raft. 2) kupuju to, co chci já a ne to, co se jinému, který si to často ani nemůže dovolit (nikoho nejmenuju, je to individuální). 3) jak píšu výše jsou i jiné značky a modely, které jsou nebo mohou být lepší, ale nejsem z těch, kteří si pořídí za pár tisíc 20 let starou olítanou plečku po 4 majiteli jenom proto, aby si mohli honit triko, že jezdí v BMW X5 nebo Mercedes ML a pak se na to dívali na parkovišti, protože není na nové pneumatiky nebo na servis.

Freddka
7. července • 12:35

Zajimave, to je vazne zly

Mirek
7. července • 6:05

To sis to tady posral, na Toyotu tady nesmíš napsat křivé slovo, i kdyby to byla stokrát pravda. Například, že mají problém s upadávajícími koly, a neví v čem je problém.

Peter(Charouz)
7. července • 16:03

Že bys ta upadavajici kola specifikována bz4? Kolik to je promile z celkové výroby? Ano neví v čem je problém, protože na vývojových vozech ten problém nebyl. Až v sériové verzi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
7. července • 16:42

Tak aby sis osvěžil, kterých vozů se to týká, bývalý prodejče aut Toyota.
https://www.autorevue.cz/toyota-a-subaru-svolavaji... ...
Chceš říci, že je to lepší varianta, když upadávají kola sériovému autu, než vývojovému? Nebo jak mám chápat tvou větu? Takže, když to není ve statisících, tak je vše OK a jestli to někomu upadne za jízdy a zabije se kvůli tomu, tak je to jen nezajímavá statistická odchylka. A co ten losí test? To je již vousatý problém RAV4. Já vím, ty máš RAV4 a na další čekáš, tak ti to vůbec nevadí.
A opravdu nejsem proti Toyotě zaujatý, jen mi vadí, když se z něčeho dělají nadpozemská auta, ale přitom i tato auta mají své masařky, tak jako auta jiných automobilek, včetně moji "konzervy".

Peter(Charouz)
9. července • 16:51

A touhle informací chceš oslnit? bZ4 a Soltera je jedno a to samé auto. Je mezi nimi menší rozdíl, než mezi FIAT 124 a Lada 2101.

Mirek
10. července • 18:48

A můžeš mi prosím vysvětlit, když jsi napsal, že se to týká jen aut Toyota bz4X, proč tady kňučíš, když tě upozorním, že ti nějak schází to druhé auto Subaru Solterra? Je přece naprosto jedno, jestli jsou si podobná, ale to ty evidentně nejsi schopen vstřebat. A nějak jsi asi nepochopil, že upadnutí kola za jízdy, je mnohem nebezpečnější, než například nefunkční navigace, blbě vyrobené plastové díly, že někde začne kapat olej... Takže to mizivé procento ve svém důsledky může znamenat mnohem více smrtelných nehod, než u mnohem většího počtu jiných aut s debilní závadou. Která další automobilka požaduje, aby se s autem nejezdilo z důvodu závady? U takových závad je naprosto jedno, které automobilky se to týká, je to prostě naprosto špatně, ale ty jsi opravdu příklad bezbřehého fanatika Toyoty, když to takto zlehčuješ.

emkejx
6. července • 10:46

To co Lexus dokazuje s infotainmentom v tomto roku, tu mal mat pred 5-7 rokmi. v dnesnej dobe sa mohol uz rozhodovat ci to cele neimplemenuje do Androidu.

Peter(Charouz)
6. července • 22:42

Infotaiment mě netrápí, na to auto nejezdí. Stačí když vidím,jak se stanice jmenuje a když na navigaci vidím kam jedu. Pro jízdu jsou daleko důležitější věci.

Adam
6. července • 18:53

Porad nechapu co vsichni maji s infotaimentem.. Nastavim teplotu na 21 stupnu na auto, nastavim auto na zacatku po prevzeti a 3 roky na to nesahnu…

8. července • 15:27

Hudba, navi, telefon... ne každý má socka edici bez výbavy jako ty.

Kankunen
6. července • 10:39

To auto už by se kupovalo i v Evropě, ale jako kombík. Pro aktivního člověka je sedan věčná otrava s nakládáním. Ty úvodní fotky mají rozlišení asi 18 pixelů.

homer
6. července • 14:34

Co nakládáš tak obtížnýho? Kola jdou na nosič a stan s báglama se stejně blbě nakládá do čehokoliv. Mě se sedany líbí ale mým psům ne tak máme furt nějaký kombajny nebo hatche.

Pikus
6. července • 19:48

Kocarek ci dětský kolo se lip vejdou do kombiku a není nutné saskovat s nosici. Jo, když je nutné vlezli jsme se nějak i do sedanu, nicméně v trzni společnosti si radši připlatím 30k za kombi než třeba za lepší audio ci dalkove ovladane topeni.

OnlyTruth
6. července • 9:10

osobne si myslim, ze ES je najkrasi rebadgovany produkt aky je... aj ked to je len camry ale ten dojem je fakt paradny... skoda toho interieru :/ (subjektivne nemam rad neforemne tvary) a to ze je to prednokolka(to do premie nepatri).. ale aj okrem tohoto je to fakt paradne a pekne auto.. kto to chce len na dialnice a mesto v dobrom pocasi (co je vacsinou) tak je to fajn auto

Tak jest
6. července • 9:21

Není to Camry, vychází to z Avalonu a ani Avalon to není. Před lety němci provedli test světlometů u vozů s nájezdem 100tis km. Toyota Avensis, ale i drahé Mercedesy, tam to bylo velké špatné. Pokles svítivosti vlivem opotřebení odrazových plošek byl takový, že to bylo už na výměnu. Jediný Lexus měl svítivost na 98-99% původní hodnoty. U Lexusu je plno věcí jinak než u Toyoty.

OnlyTruth
6. července • 9:53

Camry - na zaklade priecne ulozeneho motoru a rpedneho pohonu zdiela platformu s ES a Avalonom a zase avalon je len ESko vo verzii Toyota pre americanov aby mali nieco este vacsie ... a svetla? :-D no neviem neviem, ja som mal 8rokov (2014-2022) mercedes w205 s ILLS svetlami a svietili paradne (najazd som mal do 140k km od 0) a este som sa nestretol s lepsimi svetlami (samozrejme co mam teraz digital light vo w206 je smaozrejme este vylepsene)

petr r. (petrumr)
6. července • 9:50

avensis měl H7, tohle má led, ty odrazové plošky se neopotřebávají, ale znečištují právě od tych žárovek a je jedno jestli to je avensis, fábie nebo passat.

Tak jest
6. července • 9:59

Před lety srovnávali xenony.

Doporučujeme

Články odjinud