TEST Lexus ES 300h Limited Edition: Za ty peníze? Zabalte nám to dvakrát!

25 komentářů

Xwert Is
19. srpna • 8:03

Jazdil som v Mercedese S, BMW 5, 7, Audi A8L, MB GLE, Nakoniec som skúsil Lexus a tá jazda to je úplne niečo iné. Po dlhej trase človek vystúpi z auta ako keby prešiel tri ulice...
Ak niekto potrebuje auto ktoré je maximálne pohodlné a z cesty nechce prísť unavený ako keby lopatoval celý deň tak Lexus je bezkonkurenčná voľba.

V6TwinTurbo
22. března • 10:39

Já bych si to nekoupil - malý výkon a z CVT by mě asi jeblo.
Na druhou stranu pro nějakého postaršího poklidného pána to je myslím skvělá volba.
Prémiovka za cenu nějakého ne úplně holého a bezmotorového Superba.
Kdo chce prémiovou kvalitu, kdo nechce mít tuctovku co dalších 30 lidí v ulici, tak má teď tuto možnost. Za ty prachy myslím prima volba - viděl jsem na to 36měsícový 15tisKm/ročně operák za 15tis měsíčně - pro téměř jakéhokoli podnikatele dost snesitelná nákladová cena.

Max
21. března • 12:27

Skvela alternativa treba vuci MB-E s nizsima motorizacema. Pokud nechcete ctyrkolku, je predohrab praktictejsi. Cena skvela. A lex si muzete nechat klidne 10 let

Hamarel
21. března • 13:29

MB-E to nesahá ani po ventilky, motor naštorc, výhradně předohrab, pouze jediný čtyřválec, primitivní podvozek, bídná dynamika, to se může technicky měřit tak s Mondeem, Insignií či Supem a to ještě s odřenýma ušima (ti umí alespoň 4x4, mají výkonné motorizace etc.). S MB-E se mohlo měřit kdysi GS, to byla prémiová konstrukce, tohle je navoněná bída resp. přeznačkovaná plebejská Toyota Camry/Avalon.

Max
21. března • 18:28

Lidi, kteří kupují základní motorizace nezajímá, kolik to má válců a jestli je ten motor napříč nebo naštorc. Chtějí komfortní luxusní auto. Proto píšu že to je alternativa právě těch základních motorizací. Ale E 200, E220D apod vídám spoustu. Tohle auto je sofistikovaností pohonu, jeho kvalitou, kvalitou zpracování a brandem jinde než mainstream. Sám bych si Lex nekoupil, ale naprosto chápu lidi, co tak činí.

HLJ
21. března • 17:56

Měl sem možnost jezdit s Camry 2,5 hybrid (a ES 300 h s prakticky stejným motorem, a podvozkově ze stejné platformy sem nezkoušel, jiné Lexusy jo) a dvě věci to auto mělo opravdu slušný až překvapující. Podvozek a pohon (at nepíšu motor, ten je jen částí pohonu). Sám mám odjezděný roky v BMW a na Camry výrazně předčilo čekávání, od koncepce kterou má, netvrdím že se rovná BMW v podvozku, ale s ohledem na to kolik majitelů nových BMW žene auto na hranu podvozku aby si užili jízdu .... a to samé u motoru, všichni ti co kupují BMW nebo MB s 2litrem naftou, tak 300h je prostě lepší a s výrazně menší spotřebou. Camry mi dali at to bez obav zkusím na okreskách pod plynem, a vrátil sem auto se spotřebou (v létě) 3,8 l po dynamické jízdě v kopcích samá zátočina. Mě Camry nevyhovovalo v jiných věcech než motor a podvozek, a ano kdo chce víc jak dvoulitr a jezdí denně sportovně si prostě koupí u jiné značky, pro tu část trhu která kupuje 2litry nedej bože jen na denní ježdění s velkým podílem po městě, je to reálná alternativa. Já si objednal UX a v mnoha věcech je pro mě lepší než třeba X1 kterou mě nahradí (předchozí generace 20d xDrive Mpaket kdyby někdo chtěl rýpat).

Hamarel
22. března • 12:11

3,8 litru po dynamické jízdě, to zní přesně stejně jako báchorky prodejců od Louwmana ve Stodůlkách.

CR
21. března • 21:37

No a teď tu pohádku o karkulce...
3,8l/100km po dynamické jízdě na okresce v kopcích.. hmm.. proto má tenhle vůz na spritmonitoru s touhle motorizací spotřebu 5,4-6,63 není tam moc velký vzorek, jen pár aut ale pod 4 litry na sto se nikdo nedostal. Tohle se dá dosáhnout s velkou mírou sebezapření tak s Toyotou Auris s dynamikou tři dny mrtvého hlemýždě.
Jakýkoli pokus o dynamickou jízdu znamená spotřebu 7+++.
Tak to prostě s těmito motory je, nemá smysl si cokoli nalhávat, jeden jsem doma málem měl jak moc jsem chtěl téhle technologii fandit... Nevyšlo to a nelituji, ale to je jiná pohádka.

HLJ
21. března • 23:20

A dovětek, sem netvrdil že auto má spotřebu 3,8 jako takové, ale že jedna konkrétní jízda tak skončila (a pro mě osobně velkým překvapením s ohledem na to jak sem jel, ale zjevně dealer věděl jak to skočí, protože sám motivoval at na to šlápnu), je dobré odlišovat, to že auto umí jezdit i za nějakou spotřebu, od toho že auto má nějakou průměrnou spotřebu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ABCd
22. března • 9:06

Ahoj, myslím, že se ke spotřebě mohu vyjádřit docela objektivně. Mám doma jak Lexuse ES, tak hybridní Hondu CRV.
1) Lexus ES - dle Spritmonitoru mám po roce ježdění průměr 6,25 l/100 km. A přesně jak jsi psal v minulém příspěvku - když chci jet konkrétní jízdu a v konkrétním (rovinatém) terénu velmi úsporně, dokážu se dostat na 4,0 l/100 km. Dvakrát jsem si to zkusil, vím, že to jde, ale nebaví mě to :) Stejně tak, když pojedu "pilu", tak mi tam zasvítilo i 8,2 l/100 km. Ale to je stejné jako v minulém případě - nebaví mě to. Tohle je prostě normální auto na pohodový ježdění s jistou mírou konfortu a individuality. Někomu se líbí, někomu ne, ale to je přece v pořádku - ať si každý vybere dle svých představ. Já bych třeba nehýkal blahem z BMW, ale úplně chápu jejich majitele, že to mají opačně.2) Honda CRV hybrid 4x4 - teď bude mít 3 roky, najeto 64 tis. km a dle Spritmonitoru 7,47 l/100 km. A i tady platí, když se budu chtít ploužit v obcích a po rovince, dokážu jet za 3,7 l/100 km, ale znovu - nechci :) Zimní dovolená do italských Dolomit, plně naložené auto, skibox, 4 osoby, prakticky samá dálnice, rychlost lehce nad povolený limit - 8,81 l/100 km. A i u tohoto auta platí, že to není auto na víkendové řádění, ale na normální a pohodový rodinný provoz. A to nemluvím o nákladech na servis, které jsou oproti jiným značkám více než přátelské :)

CR
22. března • 21:00

Naprosto souhlasím, 100% to odpovídá mé zkušenosti s 2,5l hybridem od Toyoty. Je to specifické auto, pro specifické řidiče co nemají potřebu si na něco hrát. Na pohodu se s tím dá jezdit za moc slušnou spotřebu, na to jak velká auta to jsou. Umí i hodně úsporně, ale je to opruz a nulová dynamika, něco jako bobřík mlčení všichni ví jak na to, ale nikdo to nechce.. Umí i dynamicky, ale pak ta spotřeba :-/ ... U té dynamické jízdy jsem si všiml takové zvláštnosti, na to jaký to má papírový výkon, očekával jsem výrazně větší účinky na řidiče a pasažéry při akceleraci.. Nejspíše za to může nalazení převodovky, ne že by to nejelo, ale zdá se mi , že by to mělo jet líp.. Možná je to vlastnost, aby se pasažéři cítili komfortně..

HLJ
21. března • 23:08

Je potřeba rozlišovat mezi jednotlivými motorizacemi u Toyoty a navíc i generace, a ano 1.8 hybrid je ... no je to pohon o kterém bych nikdy neuvažoval. Dvoulitr s přímím a nepřímím vstřikem je už jiná (a od něj nově odvozená 1.5 jen s nepřímím vstřikem), a 2.5 hybrid ve 4 gen je podle to co sem měl možnost vyzkoušet ještě o kus dál než 2.0 .... ale než začnete křičet jak to není možné, je lepší si to zkusit (jen u hybridu je velký rozdíl léto zima ve spotřebě). Krom toho máme i hybrid od Hondy a v létě není problém po městě vidět spotřeby 3,5 - 4 ... a dlouhodobý průměr v létě včetně dálnic je 4,8, v zimě spadl na 5,5 ... ale nejlepší je vyzkoušet, všude vás rádi svezou

Ptakopysk
21. března • 22:26

I tak se jedná o výbornou spotřebu sametového benzínu.

Kevil
21. března • 10:38

Navoněná bída. Přestože je to hybrid, v článku radši nikde nepíší, jakou kapacitu má kabelková baterie pro napájení hybridu, že to je jen na matení nepřítele a ukojení ekofašistů (Piráti Pexa a STAN). Na elektřinu možná ujede 1 km.

Marek71
23. března • 21:45

Kapacita baterie u full hybridu nikoho moc nezajímá. No... možná takové dementy jako jsi ty :-)
Podstatné je, jak ten pohon je sladěný, jak funguje a jaký to má vliv na spotřebu. A u Toyoty (Lexus) to umí a na spotřebě je to (pozitivně) znát.

šofér
21. března • 13:04

Tupec promluvil, hele odborníku, představ si, že Toyota resp. Lexus už ten pohon používá přes 20 let a furt to lidí berou, jen volové tvého typu nechápou rozdíl mezi hybridem PEHV a dalšími variantami kombinovaného pohonu, ale o to více vyčnívají svou hloupostí .

HLJ
21. března • 17:32

Bohužel občas někdo napíše hejt jen aby něco napsal, asi nemá cenu dopřávat Kevilovi zbytečnou radost kolik lidí tím popíchne. A kdo se svezl v s 2,5 litrovým hybridem od Toyoty (ted už 4. generace) ten ví, kdo se sveze v Lexusu už taky ví, technologie stejné jak Toyota, ale provedení o kousek jinde a cenově často velmi podobné ve výsledku jak u Toyoty (ted zrovna mám na mysli jiný model ;o). V mnoha ohledech je dobře udělaný hybrid (bohužel ne všechny automobilky mají dobře udělaný) tak pohodový společník ... sám mám jednoho objednaný (jen jiný model)

Tak jest
21. března • 11:52

A jel jsi v tom?

Pikus
21. března • 11:34

Ty baterky maji cca 1.4-1.5kWh ... takze by meli dat na baterku do tech 10km v idealnich podminkach

Kankunen
21. března • 11:14

No ale to je dobře, stojí to rozumné peníze, neváží to moc a nemusíš kolem auta běhat každý den s prodlužkou, abys platil jak benzín tak elektriku.

Kevil
21. března • 11:56

Za ještě menší peníze jsem měl před pár lety objednán Cadillac CTS-V kombi 6.2 V8 HEMI 556 hp (415 kW). Po složení zálohy ho bohužel přestali vyrábět.

Tak jest
21. března • 12:03

Hmm, zajímavé, že Cadillac moc nefrčí ani na domácím trhu. Čím to?

Martin
21. března • 9:16

Lexus už bych nikdy neměnil. Mám předchozí GS 450h s V6 a ta pohoda za volantem se nedá popsat. Když ještě vezmu v potaz neprůstřelnou kvalitu a výdrž Toyoty, není co řešit. Jezdím za hubičku v luxusním autě.

Marek71
23. března • 21:35

No musím říct, že GS 450h na svých cestách téměř nepotkávám, není nás moc :-) Jinak souhlasím a to mám najeto už 350 tis. km!Jezdím se stejnou spotřebou jeko předtím v dieselovém S80, kolem 7,5. Akorát ten V6 je podstatně živější a o hodně tišší. A ano, pohoda za volantem je to správné vyjádření.Jinak ale servis za hubičku moc není, vychází mi to na něco přes 1 KČ na km garanční prohlídky. Ale zase neřeším žádné závady, zatím.

Ef
20. března • 18:11

Velmi prijemny auto. Jen je dost nizke. Coz mne moc nevyhovuje. Ale cena super

Doporučujeme

Články odjinud