Jazdil som v Mercedese S, BMW 5, 7, Audi A8L, MB GLE, Nakoniec som skúsil Lexus a tá jazda to je úplne niečo iné. Po dlhej trase človek vystúpi z auta ako keby prešiel tri ulice... Ak niekto potrebuje auto ktoré je maximálne pohodlné a z cesty nechce prísť unavený ako keby lopatoval celý deň tak Lexus je bezkonkurenčná voľba.
Já bych si to nekoupil - malý výkon a z CVT by mě asi jeblo.Na druhou stranu pro nějakého postaršího poklidného pána to je myslím skvělá volba.Prémiovka za cenu nějakého ne úplně holého a bezmotorového Superba.Kdo chce prémiovou kvalitu, kdo nechce mít tuctovku co dalších 30 lidí v ulici, tak má teď tuto možnost. Za ty prachy myslím prima volba - viděl jsem na to 36měsícový 15tisKm/ročně operák za 15tis měsíčně - pro téměř jakéhokoli podnikatele dost snesitelná nákladová cena.
Skvela alternativa treba vuci MB-E s nizsima motorizacema. Pokud nechcete ctyrkolku, je predohrab praktictejsi. Cena skvela. A lex si muzete nechat klidne 10 let
MB-E to nesahá ani po ventilky, motor naštorc, výhradně předohrab, pouze jediný čtyřválec, primitivní podvozek, bídná dynamika, to se může technicky měřit tak s Mondeem, Insignií či Supem a to ještě s odřenýma ušima (ti umí alespoň 4x4, mají výkonné motorizace etc.). S MB-E se mohlo měřit kdysi GS, to byla prémiová konstrukce, tohle je navoněná bída resp. přeznačkovaná plebejská Toyota Camry/Avalon.
Lidi, kteří kupují základní motorizace nezajímá, kolik to má válců a jestli je ten motor napříč nebo naštorc. Chtějí komfortní luxusní auto. Proto píšu že to je alternativa právě těch základních motorizací. Ale E 200, E220D apod vídám spoustu. Tohle auto je sofistikovaností pohonu, jeho kvalitou, kvalitou zpracování a brandem jinde než mainstream. Sám bych si Lex nekoupil, ale naprosto chápu lidi, co tak činí.
Měl sem možnost jezdit s Camry 2,5 hybrid (a ES 300 h s prakticky stejným motorem, a podvozkově ze stejné platformy sem nezkoušel, jiné Lexusy jo) a dvě věci to auto mělo opravdu slušný až překvapující. Podvozek a pohon (at nepíšu motor, ten je jen částí pohonu). Sám mám odjezděný roky v BMW a na Camry výrazně předčilo čekávání, od koncepce kterou má, netvrdím že se rovná BMW v podvozku, ale s ohledem na to kolik majitelů nových BMW žene auto na hranu podvozku aby si užili jízdu .... a to samé u motoru, všichni ti co kupují BMW nebo MB s 2litrem naftou, tak 300h je prostě lepší a s výrazně menší spotřebou. Camry mi dali at to bez obav zkusím na okreskách pod plynem, a vrátil sem auto se spotřebou (v létě) 3,8 l po dynamické jízdě v kopcích samá zátočina. Mě Camry nevyhovovalo v jiných věcech než motor a podvozek, a ano kdo chce víc jak dvoulitr a jezdí denně sportovně si prostě koupí u jiné značky, pro tu část trhu která kupuje 2litry nedej bože jen na denní ježdění s velkým podílem po městě, je to reálná alternativa. Já si objednal UX a v mnoha věcech je pro mě lepší než třeba X1 kterou mě nahradí (předchozí generace 20d xDrive Mpaket kdyby někdo chtěl rýpat).
3,8 litru po dynamické jízdě, to zní přesně stejně jako báchorky prodejců od Louwmana ve Stodůlkách.
No a teď tu pohádku o karkulce... 3,8l/100km po dynamické jízdě na okresce v kopcích.. hmm.. proto má tenhle vůz na spritmonitoru s touhle motorizací spotřebu 5,4-6,63 není tam moc velký vzorek, jen pár aut ale pod 4 litry na sto se nikdo nedostal. Tohle se dá dosáhnout s velkou mírou sebezapření tak s Toyotou Auris s dynamikou tři dny mrtvého hlemýždě.Jakýkoli pokus o dynamickou jízdu znamená spotřebu 7+++. Tak to prostě s těmito motory je, nemá smysl si cokoli nalhávat, jeden jsem doma málem měl jak moc jsem chtěl téhle technologii fandit... Nevyšlo to a nelituji, ale to je jiná pohádka.
A dovětek, sem netvrdil že auto má spotřebu 3,8 jako takové, ale že jedna konkrétní jízda tak skončila (a pro mě osobně velkým překvapením s ohledem na to jak sem jel, ale zjevně dealer věděl jak to skočí, protože sám motivoval at na to šlápnu), je dobré odlišovat, to že auto umí jezdit i za nějakou spotřebu, od toho že auto má nějakou průměrnou spotřebu.
Ahoj, myslím, že se ke spotřebě mohu vyjádřit docela objektivně. Mám doma jak Lexuse ES, tak hybridní Hondu CRV.1) Lexus ES - dle Spritmonitoru mám po roce ježdění průměr 6,25 l/100 km. A přesně jak jsi psal v minulém příspěvku - když chci jet konkrétní jízdu a v konkrétním (rovinatém) terénu velmi úsporně, dokážu se dostat na 4,0 l/100 km. Dvakrát jsem si to zkusil, vím, že to jde, ale nebaví mě to :) Stejně tak, když pojedu "pilu", tak mi tam zasvítilo i 8,2 l/100 km. Ale to je stejné jako v minulém případě - nebaví mě to. Tohle je prostě normální auto na pohodový ježdění s jistou mírou konfortu a individuality. Někomu se líbí, někomu ne, ale to je přece v pořádku - ať si každý vybere dle svých představ. Já bych třeba nehýkal blahem z BMW, ale úplně chápu jejich majitele, že to mají opačně.2) Honda CRV hybrid 4x4 - teď bude mít 3 roky, najeto 64 tis. km a dle Spritmonitoru 7,47 l/100 km. A i tady platí, když se budu chtít ploužit v obcích a po rovince, dokážu jet za 3,7 l/100 km, ale znovu - nechci :) Zimní dovolená do italských Dolomit, plně naložené auto, skibox, 4 osoby, prakticky samá dálnice, rychlost lehce nad povolený limit - 8,81 l/100 km. A i u tohoto auta platí, že to není auto na víkendové řádění, ale na normální a pohodový rodinný provoz. A to nemluvím o nákladech na servis, které jsou oproti jiným značkám více než přátelské :)
Naprosto souhlasím, 100% to odpovídá mé zkušenosti s 2,5l hybridem od Toyoty. Je to specifické auto, pro specifické řidiče co nemají potřebu si na něco hrát. Na pohodu se s tím dá jezdit za moc slušnou spotřebu, na to jak velká auta to jsou. Umí i hodně úsporně, ale je to opruz a nulová dynamika, něco jako bobřík mlčení všichni ví jak na to, ale nikdo to nechce.. Umí i dynamicky, ale pak ta spotřeba :-/ ... U té dynamické jízdy jsem si všiml takové zvláštnosti, na to jaký to má papírový výkon, očekával jsem výrazně větší účinky na řidiče a pasažéry při akceleraci.. Nejspíše za to může nalazení převodovky, ne že by to nejelo, ale zdá se mi , že by to mělo jet líp.. Možná je to vlastnost, aby se pasažéři cítili komfortně..
Je potřeba rozlišovat mezi jednotlivými motorizacemi u Toyoty a navíc i generace, a ano 1.8 hybrid je ... no je to pohon o kterém bych nikdy neuvažoval. Dvoulitr s přímím a nepřímím vstřikem je už jiná (a od něj nově odvozená 1.5 jen s nepřímím vstřikem), a 2.5 hybrid ve 4 gen je podle to co sem měl možnost vyzkoušet ještě o kus dál než 2.0 .... ale než začnete křičet jak to není možné, je lepší si to zkusit (jen u hybridu je velký rozdíl léto zima ve spotřebě). Krom toho máme i hybrid od Hondy a v létě není problém po městě vidět spotřeby 3,5 - 4 ... a dlouhodobý průměr v létě včetně dálnic je 4,8, v zimě spadl na 5,5 ... ale nejlepší je vyzkoušet, všude vás rádi svezou
I tak se jedná o výbornou spotřebu sametového benzínu.
Navoněná bída. Přestože je to hybrid, v článku radši nikde nepíší, jakou kapacitu má kabelková baterie pro napájení hybridu, že to je jen na matení nepřítele a ukojení ekofašistů (Piráti Pexa a STAN). Na elektřinu možná ujede 1 km.
Kapacita baterie u full hybridu nikoho moc nezajímá. No... možná takové dementy jako jsi ty :-)Podstatné je, jak ten pohon je sladěný, jak funguje a jaký to má vliv na spotřebu. A u Toyoty (Lexus) to umí a na spotřebě je to (pozitivně) znát.
Tupec promluvil, hele odborníku, představ si, že Toyota resp. Lexus už ten pohon používá přes 20 let a furt to lidí berou, jen volové tvého typu nechápou rozdíl mezi hybridem PEHV a dalšími variantami kombinovaného pohonu, ale o to více vyčnívají svou hloupostí .
Bohužel občas někdo napíše hejt jen aby něco napsal, asi nemá cenu dopřávat Kevilovi zbytečnou radost kolik lidí tím popíchne. A kdo se svezl v s 2,5 litrovým hybridem od Toyoty (ted už 4. generace) ten ví, kdo se sveze v Lexusu už taky ví, technologie stejné jak Toyota, ale provedení o kousek jinde a cenově často velmi podobné ve výsledku jak u Toyoty (ted zrovna mám na mysli jiný model ;o). V mnoha ohledech je dobře udělaný hybrid (bohužel ne všechny automobilky mají dobře udělaný) tak pohodový společník ... sám mám jednoho objednaný (jen jiný model)
A jel jsi v tom?
Ty baterky maji cca 1.4-1.5kWh ... takze by meli dat na baterku do tech 10km v idealnich podminkach
No ale to je dobře, stojí to rozumné peníze, neváží to moc a nemusíš kolem auta běhat každý den s prodlužkou, abys platil jak benzín tak elektriku.
Za ještě menší peníze jsem měl před pár lety objednán Cadillac CTS-V kombi 6.2 V8 HEMI 556 hp (415 kW). Po složení zálohy ho bohužel přestali vyrábět.
Hmm, zajímavé, že Cadillac moc nefrčí ani na domácím trhu. Čím to?
Lexus už bych nikdy neměnil. Mám předchozí GS 450h s V6 a ta pohoda za volantem se nedá popsat. Když ještě vezmu v potaz neprůstřelnou kvalitu a výdrž Toyoty, není co řešit. Jezdím za hubičku v luxusním autě.
No musím říct, že GS 450h na svých cestách téměř nepotkávám, není nás moc :-) Jinak souhlasím a to mám najeto už 350 tis. km!Jezdím se stejnou spotřebou jeko předtím v dieselovém S80, kolem 7,5. Akorát ten V6 je podstatně živější a o hodně tišší. A ano, pohoda za volantem je to správné vyjádření.Jinak ale servis za hubičku moc není, vychází mi to na něco přes 1 KČ na km garanční prohlídky. Ale zase neřeším žádné závady, zatím.
Velmi prijemny auto. Jen je dost nizke. Coz mne moc nevyhovuje. Ale cena super
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.