Lexus CT 200h: známe klíčové specifikace kompaktního hybridu

Lexus již letos zjara při představování nového modelu CT 200h slíbil jeho uvedení na trh do konce letošního roku a zdá se, že svůj slib splní. V souvislosti s tím konečně zveřejnil další technické parametry vozu, zejména jeho dynamiku a spotřebu, a tak si je pojďme projít.

Lexus o své novince říká, že je sportovní, ale tomu příliš nenasvědčuje ani obvyklé pojetí vozů této značky, ani vizuální dojem z řady CT a ostatně ani právě uvolněné technické parametry. Pohonné ústojí „cétéčka” sestává ze spalovacího benzinového motoru o objemu 1,8 litru a elektromotoru, výkon celé soustavy je pak rovných 100 kW neboli 136 koní. Jestli vám tato data jsou povědomá, pak to bude zcela jistě tím, že pohonná jednotka je totožná jako v současné Toyotě Prius i novém Aurisu HSD, a tak na tomto místě ani nebudeme ztrácet čas jejím dalším popisováním.

Jste zklamáni? Popravdě řečeno, to jsme i my, v jakémkoli Lexusu bychom přece jen čekali něco o trochu lepšího než v lidovém Aurisu, alespoň onen elektromotor mohl být silnější. Nejsme zrovna z těch, kteří by kladli rovnítko mezi výkon a sportovní pojetí vozu, ale pohon z Priusu sportovce za srdce opravdu nevezme. Dynamické parametry jsou pak odpovídající - zrychlení z 0 na 100 za 9,8 sekundy sice není špatné číslo, ale dává tušit „sportovní Lexus”?

Kombinovaná spotřeba ve výši 3,8 litru benzinu na 100 km už je o mnoho zajímavější, ale sportovní vůz taktéž nedefinuje, o emisích CO2 ve výši 96 gramů na kilometr ani nemluvě.

Uvidíme, jaký bude CT 200h ve skutečnosti, na sportovní hatch ale opravdu nevypadá...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Z Lexusu CT 200h bude možná hvězda benzinek, ne zapadlých okresek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků