Lexus CT 200h: známe klíčové specifikace kompaktního hybridu

Lexus již letos zjara při představování nového modelu CT 200h slíbil jeho uvedení na trh do konce letošního roku a zdá se, že svůj slib splní. V souvislosti s tím konečně zveřejnil další technické parametry vozu, zejména jeho dynamiku a spotřebu, a tak si je pojďme projít.

Lexus o své novince říká, že je sportovní, ale tomu příliš nenasvědčuje ani obvyklé pojetí vozů této značky, ani vizuální dojem z řady CT a ostatně ani právě uvolněné technické parametry. Pohonné ústojí „cétéčka” sestává ze spalovacího benzinového motoru o objemu 1,8 litru a elektromotoru, výkon celé soustavy je pak rovných 100 kW neboli 136 koní. Jestli vám tato data jsou povědomá, pak to bude zcela jistě tím, že pohonná jednotka je totožná jako v současné Toyotě Prius i novém Aurisu HSD, a tak na tomto místě ani nebudeme ztrácet čas jejím dalším popisováním.

Jste zklamáni? Popravdě řečeno, to jsme i my, v jakémkoli Lexusu bychom přece jen čekali něco o trochu lepšího než v lidovém Aurisu, alespoň onen elektromotor mohl být silnější. Nejsme zrovna z těch, kteří by kladli rovnítko mezi výkon a sportovní pojetí vozu, ale pohon z Priusu sportovce za srdce opravdu nevezme. Dynamické parametry jsou pak odpovídající - zrychlení z 0 na 100 za 9,8 sekundy sice není špatné číslo, ale dává tušit „sportovní Lexus”?

Kombinovaná spotřeba ve výši 3,8 litru benzinu na 100 km už je o mnoho zajímavější, ale sportovní vůz taktéž nedefinuje, o emisích CO2 ve výši 96 gramů na kilometr ani nemluvě.

Uvidíme, jaký bude CT 200h ve skutečnosti, na sportovní hatch ale opravdu nevypadá...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Z Lexusu CT 200h bude možná hvězda benzinek, ne zapadlých okresek
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků