Lexus CT 200h: známe klíčové specifikace kompaktního hybridu

Lexus již letos zjara při představování nového modelu CT 200h slíbil jeho uvedení na trh do konce letošního roku a zdá se, že svůj slib splní. V souvislosti s tím konečně zveřejnil další technické parametry vozu, zejména jeho dynamiku a spotřebu, a tak si je pojďme projít.

Lexus o své novince říká, že je sportovní, ale tomu příliš nenasvědčuje ani obvyklé pojetí vozů této značky, ani vizuální dojem z řady CT a ostatně ani právě uvolněné technické parametry. Pohonné ústojí „cétéčka” sestává ze spalovacího benzinového motoru o objemu 1,8 litru a elektromotoru, výkon celé soustavy je pak rovných 100 kW neboli 136 koní. Jestli vám tato data jsou povědomá, pak to bude zcela jistě tím, že pohonná jednotka je totožná jako v současné Toyotě Prius i novém Aurisu HSD, a tak na tomto místě ani nebudeme ztrácet čas jejím dalším popisováním.

Jste zklamáni? Popravdě řečeno, to jsme i my, v jakémkoli Lexusu bychom přece jen čekali něco o trochu lepšího než v lidovém Aurisu, alespoň onen elektromotor mohl být silnější. Nejsme zrovna z těch, kteří by kladli rovnítko mezi výkon a sportovní pojetí vozu, ale pohon z Priusu sportovce za srdce opravdu nevezme. Dynamické parametry jsou pak odpovídající - zrychlení z 0 na 100 za 9,8 sekundy sice není špatné číslo, ale dává tušit „sportovní Lexus”?

Kombinovaná spotřeba ve výši 3,8 litru benzinu na 100 km už je o mnoho zajímavější, ale sportovní vůz taktéž nedefinuje, o emisích CO2 ve výši 96 gramů na kilometr ani nemluvě.

Uvidíme, jaký bude CT 200h ve skutečnosti, na sportovní hatch ale opravdu nevypadá...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Z Lexusu CT 200h bude možná hvězda benzinek, ne zapadlých okresek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků