Lexus CT 200h: unikla brožura malého hybridu

Lexusu unikly snímky, jež nabízejí pohled do stránek brožury zcela nového kompaktního modelu CT. A odhaluje mnohé.

Model Lexus CT 200h se světu oficiálně představí již za několik dní v Ženevě. O tom, že půjde o jedinečný a průlomový model (alespoň pro Toyotu) není pochyb. Bude to navíc dosud nejmenší vůz do značné míry prestižní značky Lexus a do třídy pětidvéřových kompaktů přinese pokrokovou hybridní pohonnou soustavu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Typ CT 200h vychází ze studie LF-Ch prezentované na loňském autosalonu ve Frankfurtu a o jeho pohon se postará zážehový čtyřválec VVT-i s objemem 1,8 l, na nějž navazuje elektronicky řízená bezstupňová automatická převodovka E-CVT přenášející výkon na kola přední nápravy. Konkrétní technické údaje však bohužel brožura neobsahuje, spokojit se zatím musíme alespoň s vágními výroky jako „jízdní výkony dvoulitru při neporovnatelně nižších emisích“. Hybridní pohonnou soustavu doplňuje synchronní elektromotor s permanentním magnetem napájený z vysokonapěťových nikl-metal-hydridových akumulátorů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Soudě z nekvalitních snímků si nelze nevšimnout jisté proporční podobnosti třeba se současnými vozy Impreza, a to především při pohledu z profilu, neboť příď karosérie nese neklamné znaky automobilů Lexus. Se svojí délkou 4 320 mm bude CT 200h o plných 140 mm kratší než Toyota Prius, šířka 1 765 a výška 1 430 mm pak znamenají o 20, resp. 50 mm nižší hodnoty v porovnání s typem Prius. Závěsy předních ani zadní kol nijak nevybočují z dnešních zvyklostí, ráfky s průměrem 17 palců mají přispět ke sportovnímu nádechu tohoto kompaktního hybridu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Lexus tímto modelem  hodlá veřejnost přesvědčit o tom, že pokroková hybridní technika může být dostupná i širšímu publiku a navíc nemusí nutně znamenat slevování z požadavků na sportovní svezení. Výrobce slibuje „dokonalé jízdní vlastnosti“ a trojici přednstavených jízdních režimů Eco, Normal a Sport. Podorbnosti k pohonné soustavě i jízdním výkonům se naštěstí dozvíme již při prezentaci na autosalonu v Ženevě. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus CT 200h
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2010
Stav: 95 229 km
Cena: 570 000 Kč
Lexus GS 3
Rok výroby: 2010
Stav: 154 447 km
Cena: 314 000 Kč
Lexus IS 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 61 037 km
Cena: 240 000 Kč
Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2013
Stav: 96 007 km
Cena: 620 000 Kč
Lexus GS 3
Rok výroby: 2001
Stav: 110 758 km
Cena: 130 000 Kč
Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků