Lexus CT 200h: unikla brožura malého hybridu

Lexusu unikly snímky, jež nabízejí pohled do stránek brožury zcela nového kompaktního modelu CT. A odhaluje mnohé.

Model Lexus CT 200h se světu oficiálně představí již za několik dní v Ženevě. O tom, že půjde o jedinečný a průlomový model (alespoň pro Toyotu) není pochyb. Bude to navíc dosud nejmenší vůz do značné míry prestižní značky Lexus a do třídy pětidvéřových kompaktů přinese pokrokovou hybridní pohonnou soustavu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Typ CT 200h vychází ze studie LF-Ch prezentované na loňském autosalonu ve Frankfurtu a o jeho pohon se postará zážehový čtyřválec VVT-i s objemem 1,8 l, na nějž navazuje elektronicky řízená bezstupňová automatická převodovka E-CVT přenášející výkon na kola přední nápravy. Konkrétní technické údaje však bohužel brožura neobsahuje, spokojit se zatím musíme alespoň s vágními výroky jako „jízdní výkony dvoulitru při neporovnatelně nižších emisích“. Hybridní pohonnou soustavu doplňuje synchronní elektromotor s permanentním magnetem napájený z vysokonapěťových nikl-metal-hydridových akumulátorů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Soudě z nekvalitních snímků si nelze nevšimnout jisté proporční podobnosti třeba se současnými vozy Impreza, a to především při pohledu z profilu, neboť příď karosérie nese neklamné znaky automobilů Lexus. Se svojí délkou 4 320 mm bude CT 200h o plných 140 mm kratší než Toyota Prius, šířka 1 765 a výška 1 430 mm pak znamenají o 20, resp. 50 mm nižší hodnoty v porovnání s typem Prius. Závěsy předních ani zadní kol nijak nevybočují z dnešních zvyklostí, ráfky s průměrem 17 palců mají přispět ke sportovnímu nádechu tohoto kompaktního hybridu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Lexus tímto modelem  hodlá veřejnost přesvědčit o tom, že pokroková hybridní technika může být dostupná i širšímu publiku a navíc nemusí nutně znamenat slevování z požadavků na sportovní svezení. Výrobce slibuje „dokonalé jízdní vlastnosti“ a trojici přednstavených jízdních režimů Eco, Normal a Sport. Podorbnosti k pohonné soustavě i jízdním výkonům se naštěstí dozvíme již při prezentaci na autosalonu v Ženevě. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus CT 200h
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků