Lexus CT 200h: unikla brožura malého hybridu

Lexusu unikly snímky, jež nabízejí pohled do stránek brožury zcela nového kompaktního modelu CT. A odhaluje mnohé.

Model Lexus CT 200h se světu oficiálně představí již za několik dní v Ženevě. O tom, že půjde o jedinečný a průlomový model (alespoň pro Toyotu) není pochyb. Bude to navíc dosud nejmenší vůz do značné míry prestižní značky Lexus a do třídy pětidvéřových kompaktů přinese pokrokovou hybridní pohonnou soustavu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Typ CT 200h vychází ze studie LF-Ch prezentované na loňském autosalonu ve Frankfurtu a o jeho pohon se postará zážehový čtyřválec VVT-i s objemem 1,8 l, na nějž navazuje elektronicky řízená bezstupňová automatická převodovka E-CVT přenášející výkon na kola přední nápravy. Konkrétní technické údaje však bohužel brožura neobsahuje, spokojit se zatím musíme alespoň s vágními výroky jako „jízdní výkony dvoulitru při neporovnatelně nižších emisích“. Hybridní pohonnou soustavu doplňuje synchronní elektromotor s permanentním magnetem napájený z vysokonapěťových nikl-metal-hydridových akumulátorů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Soudě z nekvalitních snímků si nelze nevšimnout jisté proporční podobnosti třeba se současnými vozy Impreza, a to především při pohledu z profilu, neboť příď karosérie nese neklamné znaky automobilů Lexus. Se svojí délkou 4 320 mm bude CT 200h o plných 140 mm kratší než Toyota Prius, šířka 1 765 a výška 1 430 mm pak znamenají o 20, resp. 50 mm nižší hodnoty v porovnání s typem Prius. Závěsy předních ani zadní kol nijak nevybočují z dnešních zvyklostí, ráfky s průměrem 17 palců mají přispět ke sportovnímu nádechu tohoto kompaktního hybridu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Lexus tímto modelem  hodlá veřejnost přesvědčit o tom, že pokroková hybridní technika může být dostupná i širšímu publiku a navíc nemusí nutně znamenat slevování z požadavků na sportovní svezení. Výrobce slibuje „dokonalé jízdní vlastnosti“ a trojici přednstavených jízdních režimů Eco, Normal a Sport. Podorbnosti k pohonné soustavě i jízdním výkonům se naštěstí dozvíme již při prezentaci na autosalonu v Ženevě. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus CT 200h
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků