Lexus CT 200h: nyní již oficiálně

Hvězdou stánku Lexus v Ženevě bude zcela nový kompakt CT 200h. Nyní vám jej již můžeme představit v plné parádě.

Již před pár jsme vám představili první uniknuvší informace z připravované propagační brožury, nyní je však již jakékoli tajnůstkářství zbytečné. Automobilka Lexus totiž předběžně představila svoji kompaktní novinku, jež se stane základem její nabídky na většině světových trhů. Smiřme se s tím, že diverzifikace typových struktur i dosud úzce specializovaných společností je na postupu, Indové možná budou brzy nabízet drahé limuzíny a Aston Martin nastoupí s městským vozítkem. Lexus CT zatím zůstává výše, k typické konzervativní limuzíně této značky má ale hodně daleko.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka má za úkol přitáhnout mladší zákazníky k značce Lexus, jež v současnosti trpí jednou z nejvyšších hladin průměrného zákaznického věku ze všech. Lexus CT200h jim může nabídnout krom pro značku docela nové koncepce kompaktního hatchbacku také svěží vzhled, pokrokovou hybridní soustavu i spoustu drobností jako šikovný dálkový ovladač Remote Touch.

Vývoj nového modelu probíhal s nevšedním zájmem o požadavky evropských zákazníků, aby jej bylo možno lépe zacílit mezi stávající klientelu směřující k vozům typu Audi A3 nebo BMW 1. Jeho kompaktní pětidvéřová karosérie zachovává vybrané prvky loňské studie LF-Ch, ale vyznačuje se i řadou rysů typických pro současné vozy značky Lexus.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V kontextu současných modelů Lexus uvěříme tvrzením automobilky, že novinka stojí na zcela nové platformě s dvojitými rameny, vzpěrami MacPherson a novým stabilizátorem vpředu a víceprvkovými, avšak stále poněkud jednoduchými závěsy vzadu.

Jak jsme popsali již ve výše zmíněném článku, pod kapotou typu CT 200h se bude skrývat pohonná soustava složená ze zážehové osmnáctistovky (nejmenšího motoru v dějinách Lexusu) a výkonného elektromotoru, v rámci čtyř přednastavených jízdních režimů najdeme též možnost jízdy na zcela elektrický pohon, při rychlosti 45 km/h ujedete až 2 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Palubní deska je rozdělena na Display Zone s osmipalcovým displejem LCD na středu a Operation Zone ve spodní části středové konzole, kde se kromě voliče převodů bezstupňové převodovky E-CVT nachází i další ovladače včetně multifunkčního segmentu Remote Touch.

Nový model Lexus má být 4 320 mm dlouhý, 1 765 mm široký a 1 765 mm vysoký, rozvor náprav činí 2 600 mm, což je kromě jiného méně než třeba u nové Alfy Giulietta. Zavazadelník má v základním uspořádání objem 345 litrů a sklopením zadních sedadel jej lze zvýšit na 700 litrů. 

Vozy Lexus CT 200h se pokusí zazářit již v úterý v Ženevě a k prvním zákazníkům by se měly dostat ještě koncem letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lexus CT 200h
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků