Lexus bude válet i nadále. Kupé RC se nevzdá, LC přežije minimálně pět let.

Hybrid má, elektromobil má, ale osmiválce se nevzdá. Lexus v poslední době neskutečně válí a oznámil, že se nevzdá ani velkých kupé. Brzy pro ně bude mít nový osmiválec.

Jednoho by v dnešní době napadlo, že díky vysoké popularitě vyvýšených vozů budou klasické karoserie upadat v zapomnění. I když k tomu mohou některé smutné zprávy navádět, realita je ještě stále jinde. Třeba takový Lexus zachovává chladnou hlavu a ubezpečuje tradiční motoristy, že i dva páry dveří se silným motorem své místo v 21. století mají.

Automobilka sdělila magazínu Automotive News, že její velká kupé se v dohledné době do důchodu rozhodně nechystají. Model Lexus RC prý čeká v roce 2024 velké omlazení. Vzhledem k tomu, že v roce 2018 si vůz prošel faceliftem, by mělo jít o zcela novou generaci. Co bude pod kapotou zatím asi nelze určit na 100 procent. 

TEST Lexus RC F Track Edition (341 kW): Závodní gentlemani ještě nevymřeli

TEST Lexus RC F Track Edition (341 kW): Závodní gentlemani ještě nevymřeli

Elektrifikace je samozřejmě nevyhnutelná. Už současná verze se prodává ve verzi 300h F Sport, ale v portfoliu modelu nechybí ani verze RC F s osmiválcovým motorem a její speciální edice. Vybrané trhy si pak mohou vybrat vůz i s šestiválcovým motorem. Tato rozmanitost, kdy si vybere opravdu každý, by mohla zůstat.

Větší kupé LC se nedávno dočkalo i otevřené verze. I s ním se do budoucna počítá. Pravidelné úpravy spojené s modelovou péčí by měly být aktivní ještě pět let. Životnost atmosférického osmiválce, který v obou vozech najdete, zatím není jistý. Jednotka 2UR-GSE by měla být brzy nahrazena novým řešením.

Lexus LS má po faceliftu. Je pohodlnější a tišší, o silné motory naštěstí nepřišel

Lexus LS má po faceliftu. Je pohodlnější a tišší, o silné motory naštěstí nepřišel

Zaříznout osmiválec a přijít tak o svůj status si ale Lexus jen tak nedovolí. Místo toho osadí osmiválec dvěma turbodmychadly, stáhne objem na rovné čtyři litry a naladí ho na zhruba šest set koní. Po osvědčení v motorsportu si to agregát namíří do produkčních vozů.

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

včera | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků